پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۰۳۶۴۳
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
دولت آمریکا با فروش موشک‌های ضد‌بالستیک به ژاپن به بهانه تقویت مواضع دفاعی این کشور مقابل تهدیدات هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی موافقت کرد.

شعارسال: یک مقام وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت آمریکا با فروش موشک‌های ضد بالستیک به ژاپن به بهانه تقویت مواضع دفاعی این کشور برابر تهدیدات هسته‌ای و موشکی فزاینده کره‌شمالی موافقت کرد.

اخبار این فروش در حالی منتشر شد که مقامات کره‌شمالی و کره‌جنوبی برای نخستین بار ظرف دو سال گذشته با هدف حل بحران کنونی سر برنامه موشک هسته‌ای پیونگ یانگ با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه از کنگره این کشور خواست تا فروش ۴ فروند موشک و نرم‌افزار مرتبط با آن را که از ناوشکن‌هایی در دریا و یا از یک سامانه زمین پایه قابل پرتاب هستند، با ارزشی بالغ بر ۱۳۳ میلیون دلار تصویب کند.

فروش موشک‌های ضد‌بالستیک ساخت «شرکت رایتئون» و «سیستم‌های بی‌اِی‌ای» در راستای تحقق وعده رئیس‌جمهور آمریکا برای تأمین امکانات پدافندی بیشتر به متحدان خود در برابر تهدیدات احتمالی کره‌شمالی، صورت می‌گیرد.

شایان ذکر است که «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا و «ایتسونوری اونودرا» همتای ژاپنی وی روز دوشنبه در یک تماس تلفنی، «رفتار بی‌پروایانه و غیرقانونی کره‌شمالی» را محکوم کردند!

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از سایت خبری اعتمادآنلاین ، تاریخ انتشار: 20 دی 1396 ، کدخبر: 152795 ، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین