پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۵۶۷۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۹
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: سالمندی ناتوانی و پایان راه نیست و تغییر نگاه نسبت به سالمندان در جامعه ضروری است.

شعارسال: مجید خورشیدی روز چهارشنبه در نشست شورای سالمندان استان بوشهر افزود: سالمندی سن پرباری است و تکریم سالمند جزیی از ارزش های سرزمین ایران است که در ادبیات دینی و ملی ما جایگاه دارد.

وی اضافه کرد: سرعت تغییر و گسست نسلی حاکم برجامعه باعث شده از سنت ها فاصله بگیریم این درحالی است که باید با بازگشت به ریشه های خود برای این کم کردن گسست ها و فاصله ها اندیشه کنیم.

مدیرعامل بنیاد فرزانگان جهان دیده استان بوشهر گفت: این بنیاد تحت نظارت دبیرخانه شورای ملی سالمندان کشور و با همکاری بهزیستی و علوم پزشکی عهده دار هماهنگی ارائه خدمات به 85 هزار سالمند بالای 60 سال در استان است.

غلامحسین کروبی افزود: این خدمات در حوزه توانبخشی، اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و حوزه سلامت با مشارکت دستگاه های مختلف دولتی و مشارکت کانون های بازنشستگی (کشوری، لشکری و تامین اجتماعی) صورت می گیرد.

وی بیان کرد: یکی از برنامه های مهم بنیاد فرزانگان جهان دیده درنیمه دوم امسال فعال کردن مرکز آموزشی توانبخشی روزانه سالمندان است که از اول مهر امسال کلاسهای آموزش و مراقبت از سالمند در منزل با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، جهاد دانشگاهی، علوم پزشکی و بهزیستی و پیگیری این بنیاد آغاز می شود.

کروبی افزود: افراد داوطلب از دیپلم به بالا در این دوره ها مهارت های مراقبت از سالمندی در منزل را فرا می گیرند و از فنی و حرفه ای مدرک می گیرند.

وی با تاکید بر ضرورت مناسب سازی معابر و محیط شهری برای عبور و مرور آسان سالمندان طبق قانون از شهرداری های استان بوشهر خواست نسبت به تاسیس مکان مناسب و سرپوشیده برای سالمندان در محله ها و بوستان های مختلف اقدام کنند.

کروبی، برای تجلی مشارکت مردمی در حوزه سالمندان به اجرای طرح جذب و ثبت نام داوطلبان به عنوان همیار سالمند تاکید کرد که با همکاری بسیج، دانشگاه، آموزش و پرورش، هلال احمر و صدا و سیما پیگیری و اجرا شود.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: از جمعیت هفت میلیون و 500 هزار نفری سالمندان در کشور 85 هزار سالمند در استان بوشهر است که از این جمعیت 9هزار سالمند خدمات مستمر و غیرمستمر دریافت می کنند.

علی پولادی ریشهری افزود: به ازای هر پنج نفر یک نفر سالمند در جهان وجود دارد که در طول 30 سال آینده حدود 20 درصد جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

وی یادآور شد: سازمان بهداشت جهانی تضمین کرده تا سال 2050 جمعیت سالمندان به 2 میلیارد نفر می رسد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: سالخوردگی جمعیت را باید موفقیت و وجود سالمندان نعمتی از موهبت های فراوان خداوند است زیرا سالمندی مساوی با بیماری یا درد نیست و می توان از نوجوانی و میانسالی برای دوره سالمندی سالم برنامه ریزی کرد.

وی بیان کرد: یکی از اصول بنیادی تشکیل شورای سالمندان استفاده از فرصت دستگاه های اجرایی است تا با همگرایی سیاست ها و فعالیت ها به کارایی بیشتر فرایندهای مرتبط با رفاه، سلامت و منزلت سالمندان منجر شود.

پولادی ریشهری، برضرورت تقویت کانون های بازنشستگان و تخصیص امکانات ورزشی و تفریحی به بازنشستگان و سالخوردگان تاکید کرد.


با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 21 شهریور 1397 ، کدخبر: 83030911، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
ا.ف75
خدا به داد کسانی برسه که به این سن ها میرسن و پولی برای امرار معاش ندارن! خداییش خیلی سخته چشم به راه بودن اون هم از دست کسایی که بزرگش کردی و پست میزنه!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
0
0
واقعا سالمندان منبع تجربیاتی هستند که ما سالها باید سختی بکشیم تا بدستشون بیاریم نباید دید منفی ای نسبت به سن بالاشون داشته باشیم.برعکس باید از برکت وجودشون بهرمند شیم
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۰
0
0
واقععا وضع براشون خیلی بده مخصوصا کسلیی ک تو خانه سالمندان هستن م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین