پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۵۵۸۵۴
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
حقوق بازنشستگان که کم است، لااقل وعده‌ای ندهید که توان پرداختش را ندارید. چرا باید یک بازنشسته با هزار بدبختی با این همه گرانی و داشتن جوان بیکار و حقوق پایین در حسرت وامی بسوزد که برنامه‌ریزی نشده اما علنی شده!

شعارسال: در خبرها آمده بود که قراره به بازنشستگان تامین اجتماعی وام چهار میلیونی بدون بهره پرداخت شود. وقتی با پیگیری وارد اصل ماجرا می‌شوی و به سازمان تامین اجتماعی مراجعه می‌کنی، می‌بینی حتی مدیران و کارمندانش نیز از این موضوع بی‌خبرند.تا جایی که وقتی روزنامه آتیه نو به شماره صدوپنجاه‌ونه، مورخ ۱۷ تیر ماه سال ۹۷ را در اختیار مدیران مالی یکی از شعب قرار می‌دهی با تعجب می‌گویند هنوز روزنامه را ندیده و چنین چیزی هنوز به ما ابلاع نشده است. و جالب‌تر اینکه ارجاع می‌دهند به کانون بازنشستگان.به کانون مراجعه می‌کنید آنها هم ارجاع می‌دهند به بانک رفاه کارگران و وقتی به بانک رفاه مراجعه می‌کنید می‌گویند هنوز به ما ابلاغ نشده است. فعلا همان وام‌های سال‌های ۹۲ به بعد به مبلغ دو میلیون تومان پرداخت می‌شود.چرا؟

این در حالی است که مدیر عامل محترم سازمان تامین اجتماعی در مصاحبه با آتیه نو می‌گوید "این سازمان از مرداد سال گذشته پرداخت تسهیلات به بازنشستگان و مستمری‌بگیران با نرخ سود صفر درصد را آغاز کرده که کماکان هم ادامه دارد " جالب است وقتی به واحدهای تامین اجتماعی مراجعه می‌کنی تنها به دو میلیونی که از سال ۹۲ ثبت نام شده تاکید می‌کند در حالی که به گفته جناب آقای سید تقی نوربخش "چنانچه بازنشسته‌ای در سنوات قبل تسهیلات چهار میلیون تومانی را دریافت نکرده باشد می‌تواند برای بهره‌مندی از این مزایای حمایتی به واحدهای اجرایی تامین اجتماعی مراجعه کند" اما وقتی به واحدها یا بانک رفاه مراجعه می‌کنید، می گویند چنین بخشنامه‌ای برای ما نیامده است!

حال باید از مسئولان تامین اجتماعی پرسید که چرا باید با بازنشستگانی که عمرشان و موهایشان را در سال‌های سخت در محیط کاری و زندگی سپید کردند چنین برخورد شود!

چرا باید آنها را سرکار بگذارند. چه سودی از این گونه شعارها و وعده‌ها در جامعه می‌برند؟ آیا غیر از این است که بین میلیون‌ها نفر بازنشسته و خانواده‌شان اختلاف و تفرقه ایجاد می‌کنند، آن هم به دلیل شعارهای داده شده اما عملی نشده؟!

حقوق بازنشستگان که کم است، لااقل وعده‌ای ندهید که توان پرداختش را ندارید. چرا باید یک بازنشسته با هزار بدبختی با این همه گرانی و داشتن جوان بیکار و حقوق پایین در حسرت وامی بسوزد که برنامه‌ریزی نشده اما علنی شده!

آقایان مدیران تامین اجتماعی لطفا ابتدا زمینه‌ها را آماده بعد اعلام کنید. امیدواریم که تامین اجتماعی به جای وعده واچهار میلیونی بدون سود حقوق بازنشستگان را ترمیم و خانواده میلیون‌ها نفر را از خط فقر اعلامی(زیر چهار میلیون ) نجات دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت آفتاب یزد، تاریخ انتشار: 18شهریور1397 ، کدخبر: 115914: www.aftabeyazd.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین