پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۰۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۹
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مورد برگزاری نمایشگاه عطر سیب و شبهات ایجاد شده پیرامون آن توضیحاتی را ارائه کرد.

شعار سال: ولی‌الله شجاع پوریان با حضور در جمع خبرنگاران به شبهات پیرامون برگزاری نمایشگاه عطر سیب پاسخ داد و با بیان اینکه نمایشگاه عطر سیب 15 سال برگزار شد و امسال نیز شانزدهمین دوره آن در بوستان ولایت برگزار شده است، گفت: این نمایشگاه با اعتبار یک میلیارد تومان آغاز و از سه سال پیش تا سال گذشته نیز عدد اعتبارات کمک به هیات‌ها و مساجد به هفت میلیارد و 100 میلیون تومان رسیده بود.

وی با بیان اینکه بر اساس آمارها 25 هزار هیأت اعم از هیأت مردمی، دانشجویی، دانش‌آموزی، مساجد و ... از این کمک‌ها استفاده می‌کردند، تصریح کرد: در دوره نجفی از آنجایی که شورای شهر چهارم در لایحه بودجه 96 اعتبارات برگزاری نمایشگاه عطر سیب را پیش‌بینی کرده بود، این نمایشگاه برگزار شد؛ اما در لایحه بودجه 97 که ریل‌گذاری آن توسط اعضای شورای شهر جدید انجام شد اولا 25 درصد از کل بودجه معاونت اجتماعی کاهش یافت؛ چراکه بودجه انقباضی بسته شده بود و از آنجایی که منابع شهری نیز محدود بود،‌ شاهد کاهش در این حوزه بودیم.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سرفصل لایحه نمایشگاه عطر سیب نیز در بودجه 97 حذف شده و جایگزین آن نیز عنوان کمک به برگزاری تکریم و بزرگداشت آیین عاشورا و اربعین عنوان شد که مبلغ آن نیز دو میلیارد و 360 میلیون تومان تعیین شد، گفت: این رقم یک سوم بودجه سنواتی گذشته بود.

وی با بیان اینکه از سویی اعتبارات به یک سوم کاهش یافته بود و از سویی دیگر شورای شهر به عنوان قانونگذار و ناظر با برگزاری نمایشگاه عطر سیب به سبک و سیاق سنوات گذشته موافقت نکرده بود گفت: همچنین کل اعتبارات ما برای برنامه‌های عاشورایی و اربعین در همه مناطق 22 گانه 2360 میلیارد تومان بود و می‌بایست این 2000 میلیارد تومان را صرف تمامی برنامه‌های عاشورایی و اربعین می‌کردیم.

شجاع پوریان با بیان اینکه در سنوات گذشته بن خرید کالا از نمایشگاه عطر سیب به هیات‌ها داده می‌شد که این مبلغ از 100 تا 400 هزار تومان بود، ادامه داد: مبلغ اندک کمک شهرداری در قالب بن به هیات‌ها در حالی بود که بسیاری از هیات‌ها زیر تیغ انتقاد دریافت کمک از شهرداری بودند، " چنان کمک به هیات‌ها تبلیغ می‌شد که گویا هیات‌ها پول‌های میلیونی از شهرداری گرفته و دولتی شده بودند اما مبلغ دریافتی 100 تا 450 هزار تومان بود".

وی با بیان اینکه امسال در نظر گرفتیم که نمایشگاه عطر سیب را با شکل و مکانیزم اجرایی جدید دایر کنیم گفت: از غرفه داران متعدد حق ورودی دریافت نکردیم و غرقه‌ها را اجاره ندادیم و این در حالی است که می‌توانستیم از این محل 500 میلیون تومان آورده برای شهرداری داشته باشیم اما در عوض از تولید کنندگان انبوه خواستیم 30 تا 40 درصد تخفیف برای اجناس خود درنظر بگیرند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه شهرداری تهران امسال هیچ بنی به هیات‌ها برای خرید نمی‌دهد گفت: ردیف بودجه برگزاری نمایشگاه عطر سیب حدود هفت میلیارد تومان بود اما امسال توانستیم با سازوکارهایی که اندیشیدیم و حذف بن‌های خرید، نمایشگاه را با حدود 700 میلیون تومان برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته بنکداران زیادی در این نمایشگاه فعال بودند اما امسال فروشگاه شهروند را در مساحتی حدود 1000 متر فعال کردیم و اجناس با تخفیف ویژه و با قیمت پایین در این نمایشاه عرضه می‌شود، گفت: مثلا قیمت گوشت در این نمایشگاه حدود 30 هزار تومان است و هیات‌های واقعی می‌توانند با تخفیف 30 الی 40 درصدی از اجناس بهره‌مند شوند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته شاهد بودیم که حتی از شهرهای اطراف برای دریافت بن و کمک خرید به نمایشگاه عطر سیب می‌آمدند، ادامه داد: امسال به طور کلی بن و پول به هیات‌ها را حذف کردیم.

وی با بیان اینکه کل هزینه‌های اجرایی برگزاری نمایشگاه حدود 700 میلیون تومان شده است گفت: عمیقا بر این باور هستیم که هیات‌های واقعی سود زیادی از این نمایشگاه خواهند برد.

شجاع پوریان با بیان اینکه خوشبختانه توانستیم با برگزاری این نمایشگاه به مطالبات و نیازهای قشری از جامعه پاسخ دهیم گفت: با این حال توانستیم از سقف مصوبه شورا هم عدول نکرده و طبق قوانین توانستیم نمایشگاه را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه فروشگاه شهروند اعلام کرده که روزانه 250 میلیون تومان درآمد از این نمایشگاه دارد گفت: همچنین قیمت گذاری‌ها در نمایشگاه عطر سیب برابر قیمت‌های مربوط به قبل بوده است و شهروندان می‌توانند با قیمت مناسب خریداری کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه نمایشگاه تا 23 شهریورماه از ساعت 10 صبح تا 20 ادامه دارد، گفت: نمایشگاه در فضای 5000 متری و در چهار سالن بزرگ برگزار شده و موادغذایی، کتیبه و پرچم، تجهیزات صنعتی و آشپزخانه و تجهیزات برقی و الکترونیکی در این سالن‌ها عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه فروش نمایشگاه در سال قبل حدود 12 میلیارد تومان بوده است که پنج و نیم میلیارد تومان متعلق به بن و مابقی نیز فروش آزاد بوده است، گفت: دقت داشته باشید که تجمیع اقلام مورد نیاز محرم، در بوستان ولایت که فضای باز و پارکینگ خوبی هم دارد توانسته است از بار ترافیکی مرکز شهر که معمولا محل خرید اقلام محرم است بکاهد.

شجاع پوریان با بیان اینکه 5000 قلم در این نمایشگاه عرضه می‌شود گفت: بر روی کیفیت محصولات بسیار حساس هستیم و قید شده است که حتما در راستای حمایت از کالای ایرانی از کالای داخلی استفاده شود.

وی با بیان اینکه در گذشته شاهد بی عدالتی در توزیع بن‌ها بودیم گفت: یعنی بین هیات‌های محلات برخوردار و محروم تفاوتی قائل نمی‌شدند در صورتی که اگر می‌خواستند رویکرد منطقی داشته باشند باید به محلات محروم بیشتر کمک می‌کردند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه امکان نظارت دقیق بر روی توزیع بن‌ها وجود نداشت گفت: حالا با حذف بن و ارائه تخفیف عملا همه هیات‌ها می‌توانند از یک تخفیف مشخص بهره مند شوند.

وی درمورد دستور افشانی برای برگزاری این نمایشگاه گفت: در لایحه بودجه نسبت به تغییر ردیف این نمایشگاه اقدام شد و براساس آسیب شناسی سنوات گذشته به این جمع بندی رسیدیم که این نمایشگاه به شیوه دیگری برگزار شود و شهردار تهران نیز عنوان کرد که این نمایشگاه از ردیف بودجه مصوب شورا طبق سنوات گذشته برگزار شود.

شجاع پوریان در پاسخ به برخی انتقادات مبنی بر اینکه چرا شهرداری این نمایشگاه را برگزار می‌کند در حالی که ارگان دیگری متولی است گفت: یکی از وظایف شهرداری خدمت به سمن‌هاست و اگر بتوانیم در حد برگزاری نمایشگاه به هیات‌ها کمک کنیم و با تجمع امکانات در یک محل از ترددهای سطح شهر بکاهیم کار بدی نیست؛ اما در سنوات گذشته مشکلاتی از جمله بی انضباطی‌های مالی و عدم اعمال نظارت دقیق وجود داشت که ممکن بود شاهد عدم شفافیت باشیم اما با مطالعات و بررسی‌های آسیب شناسانه به این نتیجه رسیدیم که از آنجایی که این نمایشگاه بین افکار عمومی مقبولیت دارد با یک شیوه متفاوت برگزار کنیم و دقت داشته باشید که براساس آمارهای موجود روزانه 3000 نفر از این نمایشگاه خرید می‌کنند که نشان دهنده مقبولیت این نمایشگاه است.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه در شورای عالی اجتماعی شهرداری تصویب شده است گفت: برگزاری این نمایشگاه در جلسه شورای اجتماعی رأی مثبت آورد و با سبک و سیاق فعلی یعنی حذف بن و ارائه تخفیف این نمایشگاه بزرگ در بوستان ولایت برگزار می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ 19 شهریور 97، کد مطلب: 97061909636:www.isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
0
0
ا.ف75
واقعا دمشون گرم که این برنامه هاشون رو همچنان برای مردم با کمترین هزینه ها خفظ میکنن! ملت ما حقشونه که شاد و سرزنده باشن!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
اینطور برنام هها باید تعدادشون زیاد بشه بجای اینکه برای جشن ها وبرنامه های الکی هزینه بشه تو این راه ها هزینه بشه خیلی خوبه م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین