پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۲۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۳
دو برابر شدن نرخ لاستیک می‌تواند تبعاتی داشته باشد، که از آن جمله سوانح جاده‌ای یا دلیلی منطقی برای بالا رفتن نرخ بلیت‌ها و کرایه حمل ها گردد.

شعارسال: رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک با تأیید خبرافزایش بیش از دو برابری قیمت لاستیک ناوگان جاده‌ای و بالا رفتن نرخ لاستیک‌های تولید داخل تا دو برابر، این چالش را بسیار جدی ترسیم کرد.او در مصاحبه خود افزوده است: قیمت محصولات داخلی در زمینه وسایل نقلیه شخصی طی چند وقت اخیر رشد دو برابری را تجربه کرده و به طور مثال لاستیک مختص پراید با قیمتی بیش از ۳۴۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

داوود سعادتی نژاد با تاکید بر اینکه «نبود تکنولوژی تولید لاستیک‌های حمل‌ونقل جاده‌ای، عاملی شده تا در راستای رفع نیاز بازار از واردات کمک گرفته شود»، دلیل افزایش قیمت لاستیک را عدم هماهنگی واردکننده و تولیدکننده دانسته است. شایان ذکر است بر طبق آمار بازار ایران نزدیک به 65 درصد لاستیک های سنگین در ایران وارداتی هستند.رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیکاین افزایش قیمت را به تولیدکننده‌ها و واردکننده‌های لاستیک نسبت می دهد اما از سوی دیگر تولید کنندگان خود را متضرر از داستان افزایش نرخ می‌دانند.مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنعت تایر ایران گفته است: براساس شرایط کنونی افزایش قیمت‌ها با کاهش مشتریان، ضرر تولیدکنندگان را به دنبال داشته است. نظارت بر قیمت‌ها بر عهده نهادها و ارگان‌های مسئول است و انتظار می‌رود عملکرد بهتری در این زمینه از آنها مشاهده شود، زیرا امروز حاشیه قیمت بالایی در بازار دیده می‌شود.او همچنین افزوده است: تایرسازان در ماه‌های گذشته افزایش قیمت جدیدی نداشتند و آنچه در بازار مشاهده می‌شود، ناشی از فرصت طلبی دلالان و واسطه‌هاست. انجمن صنعت تایر به تمامی اعضای خود ابلاغ کرده که حق فروش با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب را ندارند و هرگونه تخطی از این موضوع، فسخ قرارداد آن نمایندگی را به دنبال خواهد داشت.

نوسانات شدید و بالارفتنِ تقریبا هر روزه نرخ ارز در ایران تمام صنایع را با تاثیرات منفی مواجه کرده است وصنعت تولید تایر نیز در همین زمره می باشد.گرچه از سوی دولت تخصیص ارز رسمی برای ورود برخی مواد اولیه مورد نیاز صنعت تایر مصوب شده است، اما برخی مواد اولیه دیگری که در ساخت تایرها موثر هستند همچون نخ تایر، دوده و مواد شیمیایی با ارز بازار آزاد محاسبه می‌شوند که افزایش ۲ تا ۲.۵ برابری قیمت این مواد را به دنبال داشته است در نتیجه اکثریت فعالان در بخش لاستیک افزایش نرخ این محصول و سختی تامین نیاز بازار را دلیل بالا رفتن نرخ ارز می‌دانند.

در حال حاضر ۹۰ درصد از بار و مسافر در کشور از طریق ۲۲۰ هزار کیلومتر جاده جابه‌جا می‌شود. افزایش نرخ لاستیک خودروها می‌تواند پیامد منفی در بر داشته باشد. یکی از آنها عدم توانایی برخی صاحبان وسایل نقلیه برای تعویض لاستیک‌های مستهلک است. با توجه با نزیک شدن به فصل بارندگی در ایران، لاستیک‌های قدیمی و بدون عاج در جاده‌های لغزنده احتمال کاهش قدرت کنترل خود را بالا می‌برد. همین امر می‌تواند دلیلی مضاعف برای بیشتر شدن سوانح جاده‌ای باشد.

از سوی دیگر، صاحبان ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای می‌توانند برای جبران هزینه‌های افزایش یافته در امر نگهداری وسایل نقلیه نرخ بلیت مسافران و یا کرایه بار را افزایش دهند. و همه‌این موارد تنها به ضرر مصرف کننده نهایی خواهد بود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت ایران 4راه، تاریخ انتشار: 22شهریور1397 ، کدخبر: 1809131277: www.iran4rah.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
0
0
ا.ف75
راستش رو بخویان مساله فقط دو برابر شدن همه چیز تو ایران نیست! مساله اینه که در قبال اینکه کیفیت ها نصف شده داره این اتفاق میفته!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین