پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۶۷۵۵
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه در توليد سنگ آهن به حد نصاب 90 ميليون تن و در توليد مس کاتد از 220 هزار تن خواهيم گذشت گفت: امسال با توليد 10 تن طلا رکورد شکني مي‌کنيم.
شعارسال:وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اينکه در توليد سنگ آهن به حد نصاب 90 ميليون تن و در توليد مس کاتد از 220 هزار تن خواهيم گذشت گفت: امسال با توليد 10 تن طلا رکورد شکني مي‌کنيم.


محمد شريعتمداري که مجمع عمومي عادي (سالانه) سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران سخن مي گفت، افزود: پارسال 2 و 2 دهم ميليارد دلار از طرح ها به بهره برداري رسيد که براي امسال 3 ميليارد دلار را در نظر داريم.

وي با يادآوري اين که در سال گذشته 9600 ميليارد تومان طرح را به بهره برداري رسانديم گفت: امسال اين رقم به 11 هزار ميليارد تومان مي رسد ضمن اينکه از ابتداي سال تاکنون نيز 1400 ميليارد تومان طرح به بهره برداري رسيده داشته ايم.
اين عضو کابينه دوازدهم بهره وري بيشتر فعاليت اين سازمان را در قالب بازده داراييهاي آن در سال 96 نسبت به سال قبل از آن يادآور شد و گفت: اين ميزان پارسال يک و 3 دهم درصد و امروز 3 و 2 دهم درصد بيشتر شده است.

شريعتمداري با تاکيد بر اين که وزارت صنعت در سازمان هاي توسعه اي در پي سودآوري نيست گفت: با اين حال سود سرمايه گذاري هاي سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 183 درصد رشد را نشان مي دهد که همين نشانگر تلاش مديران و کارکنان سازمان ايميدرو است.

وي با تاکيد بر اين که متاسفانه بازده حقوق صاحبان سهام شرکت هاي دولتي روند منفي دارد گفت: با اين حال در ايميدرو اين بازده از 8 دهم درصد به 2 و 3 دهم درصد در سال 96 افزايش يافت، همينطور در استفاده جامع از حقوق دولتي معدني در پروژه هاي مختلف معدني نيز در سال 96 ايميدرو به رقم 401 ميليارد تومان رسيد به همراه 650 ميليارد توماني که از محل حق انتفاع به دست آورد که اين هم نشان مي دهد سازمان از منابع استفاده بهينه داشته است.
به گفته وزير صمت مجموع دارائيهاي ايميدرو 5 و 18 صدم درصد رشد نشان مي دهد که سازمان در مسير درستي قرار گرفته است .

بخش ديگري از سخنان آقاي شريعتمداري به جوانگرايي در سازمان ايميدرو اختصاص داشت.
به گفته آقاي وزير پارسال ميانگين سن مديريت اين سازمان به 42 سال رسيد و در هيئت عامل نيز بين 8 تا 9 سال ميانگين سن مديران جوانتر شد.
وي از نقش ايميدرو در کمک فکري به وزارت صنعت و معدن گفت و اين که با تهيه پيش نويس نقشه راه معادن براي 4 سال آينده و ابلاغ آن نقشه راه معادن مشخص شد.

وزير صنعت ادامه داد: اين تلاش ها منجر شد علاوه بر 400 محدوده اميدبخش قبلي ، 200 محدوده اميدبخش جديد مشخص شود که از فردا براي اطلاع متقاضيان سرمايه گذاري جزئيات در سامانه اطلاع رساني خواهد شد.

وي با تاکيد بر اين که رشد مثبت استخراج مواد معدني ادامه دارد و نشانه هاي آن را مي توان در رقابت هاي بورس ديد گفت: صادرات مواد معدني فلزي با قوت بيشتر از قبل ادامه مي يابد ضمن آن که در بازار سرمايه آمار توليد و صادرات از توانمندي بيشتر معدن و صنايع معدني در سخت ترين شرايط تحريمي کشور حکايت دارد.

آقاي شريعمتداري خاطرنشان کرد: امروز 80 درصد مناطق محروم ايران در طرح هاي اکتشافي يا فعاليتهاي معدني در نورديده شده و اين روند امسال با عمليات ژئوفيزيک معدني تعميق مي يابد که تلاش مي شود با فعاليت سازمان ايميدرو ريسک سرمايه گذاري سرمايه گذاران به حداقل برسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار24شهریور 97، کد خبر: 20180915113428745، www.aryanews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
ا.ف75
اگر واقعا این باشه و این حرف درست باشه میشه بهش به عنوان رشد اقتصاد و افزایش ارزش پول ایران تکیه کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
البته اگه پولش تو جیب بعضی ها نره و بتونن درست مدیریت کنن امید است که وضع بهتر بشه
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
0
0
امسال بیشتر از قبل نیاز به این نوع تولیدات داریم تا از بحرانها رد بشیم
م.ا75
رحمان محمدی اصل
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
0
0
امید است خبرگزاریها سئوالات ذیل را منتشر و پاسخ آقای وزیر را نیز اخذ و جهت تنویر افکار عمومی انتشار دهند :
1- آیا وزارت صنعت، معدن و تجارت با استخراج 10 تن طلا در هر سال تلاش می کند 60 تن طلایی را که مدیران بانک مرکزی با غارت خزانۀ کشور به قیمت کمتر از یک سوم به عده ای خاص رانت دادند آن را از ذخایر کشور جبران کند؟ آیا ذخایر کشور محدود نیست؟ آیا نسل های آینده سهمی در این ذخایر ندارند ؟ آیا این درست است که همۀ ذخایر طلای کشور را استخراج و در اختیار مدیرانی قرار دهیم که هر وقت فرصت پیدا کردند مجدداً خزانه کشور را خالی و به عده ای خاص رانت بدهند ؟ آیا بهتر نیست مدیران بانک مرکزی تاوان غارت گری خویش را خود جبران کنند تا درس عبرتی برای همه باشد ؟
2- آقای وزیر در خصوص سنگ آهن و مس همانطور که مستحضرید علیرغم تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر عدم خام فروشی ، هنوز عده ای خاص با مجوز دولت سالانه مقادیر زیادی از انواع مواد معدنی را استخراج و بصورت خام به کشورهای خارجی صادر و بخش کوچکی از همین مواد پس از فراوری با ارزش افزودۀ بسیار بالایی جهت مصرف داخلی وارد کشور ما شده و بدینوسیله ظرفیت بالای ایجاد اشتغال و ثروت عظیمی که در فرآیند فراوری ایجاد می شود به بیگانگان واگذار و سهم ملت ایران از این گنج عظیم خدادادی فقط مبالغی است که عده ای خاص در امر واردات و صادرات تحصیل می نمایند در واقع رانتی است که با مجوز دولتی به جیب اشخاص معدودی می رود و اینها همان اشخاصی هستند که در چند ماه اخیر ارز حاصل از صادرات را به کشور وارد نکرده و یا وارد کردند ولی در بازار آزاد فروختند و یا اشخاصی هستند که به منظور تأمین کالاهای ضروری چندین میلیارد دلار ارز را با نرخ دولتی دریافت ولی کالایی وارد کشور نکرده و ارز دریافتی را در بازار فروخته و یا کالا را وارد نمودند ولی یا احتکار کرده و یا به چندین برابر فروختند و... لذا سئوال این است آیا افزایش میزان و ارقام رانت صحیح است؟ هر چند با اینکه شاهدیم گردو غبار و ریز گردها چنیدن سال است امکان زیست را از مردمان مظلوم دو استان کشورمان سلب نموده و یقیناً ایجاب می نمود که دولت تمام توان مالی کشور جهت حلّ این مشکل بزرگ مصروف نماید ولی متأسفانه آنچه شاهد هستیم مدیران دولتی با بی توجهی به اوضاع اسفبار ملت ، بخشی از پول نفت و گازی را که از زیر پای همین مردم مظلوم استخراج شده بصورت حقوق نجومی به نفع خود برداشت و بخشی دیگری را بی واهمه به مفسدان بانک تجارت کرمان پرداخت و ثابت نمودند پر کردن جیب خودشان و حمایت از بزرگترین مفسدان اقتصادی کشور در هر شرایطی جزء اولویت اول شان است !!!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین