پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۵۷۰۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۴
صندوق تامین خسارات بدنی باید در کنار صنعت بیمه نقش اجتماعی و اقتصادی خود ایفا کند و در مواقع بحرانی چتر خود را بالای سر زیان دیدگان بگستراند و بعد از مهار بحران با شناسایی مقصران حادثه، منابع را به صندوق برگرداند.

شعار سال: دکتر غلامرضا سلیمانی در بازدید از صندوق تامین خسارت های بدنی با اعلام این مطلب افزود: قانون تاسیس این صندوق از قوانین مترقی محسوب می شود و قانونگذار ایده های قابل تاملی را در تاسیس صندوق تامین خسارت های بدنی، دنبال کرده است.

رییس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که هیچکس نباید در جامعه اسلامی ایران احساس بی پناهی کند، تاکید کرد:ما می توانیم با تمهیداتی نگاه انفاق مطلق را به نگرش کمک با حفظ کرامت انسانی زیاندیدگان مبدل کنیم و کار به گونه ای دنبال شود که مردم احساس کنند حق طبیعی خود را دریافت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: انجام صحیح ماموریت این صندوق و توانمندی آن در گرو توانگری شرکت های بیمه ای است چرا که شرکت های بیمه هشت درصد از حق بیمه دریافتی شخص ثالث را به این صندوق تزریق می کنند.

رییس شورای عالی بیمه فعالیت صندوق تامین خسارت های بدنی را بسیار حساس توصیف کرد و گفت: عملکرد صندوق باید به گونه ای باشد که علاوه بر تامین رضایت خاطر زیاندیدگان به توسعه صنعت بیمه نیز منتهی شود.

دکتر سلیمانی در بخش دیگر از سخنان خود به خسارات ناشی از تصادفات موتورسیکلت ها اشاره کرد و گفت: باید بستری را فراهم کرد که فعالیت صندوق، فرارهای بیمه ای را در پی نداشته باشد و این مساله در خصوص راکبان موتورسیکلت ها باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی ماموریت های صندوق را فراتر از فعالیت در حوزه زیاندیدگان حوادث فاقد مقصر دانست و افزود: صندوق تامین خسارت های بدنی باید آنقدر توانمند باشد که در مواقع ضروری به کمک شرکت های بیمه ای که با بحران روبرو می شوند، بشتابد و نگرانی آنها را کاهش بدهد.

رییس کل بیمه مرکزی ورود صندوق را به حوزه موسسات خیریه ای که در زمینه آزادسازی زندانیان و حمایت از آسیب خوردگان فعالیت می کنند، یک فرصت طلایی ارزیابی کرد و گفت: شناسایی نیازمندان واقعی و آسیب دیدگان اصلی از متقلبان جعلی به یک تیم قدرتمند تحقیق نیاز دارد که باید این مساله را هم با ظرافت و جدیت دنبال کنیم.

گفتنی است دکتر علی جباری، مدیرعامل این صندوق در جریان بازدید رییس کل بیمه مرکزی از بخش های مختلف صندوق تامین خسارت های بدنی گزارش مفصلی از عملکرد و دستاوردهای مجموعه ارائه کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری نمایه بانک تاریخ انتشار 25 شهریور 97، کدمطلب: 20113616550767، www.namayebank.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
ا.ف75
واقعا الان کار خیلی از بیمه ها در هر زمینه ای زار شده! واقعا معلوم نیست ایندشون چی میخواد بشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین