پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 05
کد خبر: ۱۵۷۱۴
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۳
مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه فعالیت سرمایه گذاران خارجی قبل از برجام 5 میلیارد تومان بود که پس از برجام به 50 میلیارد تومان رسید، گفت: حجم معاملات پس از برجام 10 برابر افزایش یافته است.
شعارسال: حسن قالیباف بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بحث برجام تاثیر بسزایی در بازار سرمایه داشت و به همین علت تا قبل از آن تکلیف سرمایه‌گذار مشخص نبود.

وی با اشاره به ابهام ایجاد شده در نتیجه برجام افزود: خوشبختانه از دی ماه که توافقات نهایی شد و اجرایی شدن برجام قطعی شد، ابهام موجود برطرف شد.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران ادامه داد: با نهایی شدن برجام، پول سرمایه‌گذارانی که به دنبال شفاف‌سازی بودند، از خارج از بازار به داخل آن بازگشت.

وی با اشاره به اینکه قبل از دی ماه معاملات بازار نزدیک 130 میلیارد تومان بود، گفت: پس از اجرایی شدن حجم معاملات به 300 میلیارد تومان و در برخی از روزها به 800 میلیارد تومان نیز رسید.

قالیباف با بیان اینکه این میزان افزایش حجم معامله نشان دهنده تاثیر برجام بر بازار سرمایه است، تصریح کرد: همچنین در بخش فعالیت سرمایه‌گذاران خارجی نیز میزان معاملات قبل از برجام 5 میلیارد تومان بود که پس از برجام به 50 میلیارد تومان رسید و این امر نشان دهنده افزایش 10 برابری فعالیت سرمایه‌گذاران‌ خارجی در بورس پس از برجام است.

مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به اینکه تحریم‌ها هزینه‌هایی را به کشور اعمال کرد، گفت: در زمان تحریم برداشت سرمایه‌گذار این بود که سرمایه هزینه شده از بین رفته است و باز نخواهد گشت.

وی با بیان اینکه اصولا سرمایه‌گذار با هدف سود وارد بازار شده و سهام خریداری میکند، بیان کرد: انتظار این است که شرکت‌ها نیز گزارش‌های عملکرد خود را ارائه دهند، چرا که اعلام این موضوع به سرمایه‌گذاری بیشتر کمک میکند.

وی با اشاره به اینکه شفافیت سرمایه گذاری موجب جذب سرمایه‌گذار خواهد شد، تصریح کرد: با این کار اعتماد گروه‌های سرمایه‌گذار جلب می‌شود.

قالیباف همچنین به کاهش سود بانکی نیز اشاره کرد و گفت: با کاهش سود، نسبت قیمت به سود افزایش یافته و سرمایه‌گذاران بیشتری جذب بازار می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره تصویب قانون بهبود مستمر فضای کسب و کار و تاثیر آن در بازار سرمایه بیان کرد: این قانون توسط دولت پیگیری و در مجلس نیز تصویب شد.

قالیباف گفت: بازار سرمایه منعکس کننده فضای کسب و کار توسط دولت و مجلس شورای اسلامی است و هرچه فضای کسب و کار تسهیل شود، وضعیت بازار سرمایه نیز بهتر و ایده‌آل‌تر خواهد شد.

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 7 اردیبهشت 1395، کد خبر: 13950207001117، www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین