پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۳۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۷
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از راه اندازی سامانه صدور فاکتور فروش کودهای شیمیایی از ابتدای اردیبهشت ماه در کارگزاری های سراسر کشور خبر داد و گفت: این شرکت تاکنون برنامه ای برای افزایش قیمت انواع کود و همچنین عرضه کود اوره در بورس کالا ندارد.

شعار سال: یزدان سیف در نشستی خبری درباره عملکرد این شرکت در تغذیه گیاه و دستیابی به برنامه های اقتصاد مقاومتی افزود: ما با تکمیل یک سامانه هوشمند تلاش کردیم فروش نهاده های کشاورزی (کود، بذر و سم) از طریق سامانه صدور فاکتور آنلاین و در کارگزاری های فروش انجام شود.

وی اظهار داشت: تقاضای ما از کشاورزان این است که برای خرید نهاده های کشاورزی از کارگزاری ها طلب فاکتور کنند تا هم حقوق خودشان به رسمیت شناخته شود و هم با شفافیت اطلاعات به زنجیره تولید دانش کمک کنیم.
مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تاکید کرد: سامانه صدور فاکتور کودهای شیمیایی یکی از موضوع های مهمی است که از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری در تمامی کارگزاری های فروش در سراسر کشور عملیاتی می شود تا بتوانیم از هر گونه تخلف در عرضه کودهای تقلبی و بی کیفیت جلوگیری کنیم.

وی ادامه داد: از کشاورزانی که خرید خود را از طریق این سامانه انجام می دهند پروفایل شخصی تهیه خواهد شد تا با نیاز کشاورزان آشنا و برای آنان کود مورد نیاز تامین شود.

وی با اشاره به راه اندازی باشگاه مشتریان در 15 روز آینده گفت: براساس قرارداد با بانک کشاورزی مقرر شد ظرف 15 روز آینده با باشگاه مشتریان همکاری کرده و خدماتی نظیر آزمایشگاه ، مشاوره رایگان ، ارائه خدمات مشتریان، رسیدگی به شکایت کشاورزان ، دریافت پیشنهادات و دریافت ابزار مالی در راستای اقتصاد مقاومتی گام هایی برداشته شود.

** برنامه ای برای عرضه کود اوره در بورس کالا نداریم

مجری پروژه تغذیه گیاهی در اقتصاد مقاومتی درباره احتمال افزایش نرخ کودهای شیمیایی توسط شرکت های پتروشیمی افزود: شرکت های پتروشیمی از تولیدکنندگان مهم کودهای شیمیایی در کشور هستند که در مواقعی که بخش کشاورزی نیاز به کود دارد، اقدام به صادرات این محصول می کنند و این امر مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود می آورد.

سیف با بیان اینکه متاسفانه شرکت های پتروشیمی در برخی مواقع، منافع شرکتی خود را به منافع ملی و بخش کشاورزی ترجیح می دهند، گفت، تا این لحظه برنامه ای برای افزایش قیمت کودهای شیمیایی نداشته ایم. شرکت های پتروشیمی خواهان عرضه کود اوره در بورس کالا هستند و این امر ممکن است باعث افزایش قیمت کود اوره در بورس شود و کشاورزان را با مشکل مواجه سازد.

به گفته مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی ، براساس ابلاغیه ستاد تنظیم بازار، کود اوره جز اقلام اولویت دار کالاهای اساسی تنظیم بازار کشور است که قیمت گذاری و تامین و عرضه آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: این کود باید به صورت قیمت تثبیتی در اختیار بخش کشاورزی قرار گیرد و هیچ تصمیمی برای عرضه کود اوره در بورس کالا وجود ندارد.

وی ادامه داد: قانون تنظیم بازار به پشتوانه قانون تعزیرات حکومتی و مجمع تشخیص مصلحت نظام است و حتی مجلس نیز نمی تواند این قانون را رد کند مگر اینکه این تصمیم براساس مجمع تشخیص مصلحت نظام باشد.

**ارتقای دانش فنی کشاورزان در اولویت برنامه ها

مجری پروژه تغذیه گیاهی در اقتصاد مقاومتی گفت: ارتقای دانش فنی کشاورزان در حوزه نهاده های کشاورزی در اولویت برنامه های این شرکت قرار دارد و تلاش می شود دانش فنی کشاورزان را در این مسیر بالا ببریم تا به دو هدف افزایش راندمان نهاده های مصرفی کشاورزی و همچنین ایجاد تقاضا برای مصرف کودهای با استاندارد بالا برسیم.

وی با بیان اینکه نمونه برداری و آزمایش های آب و خاک در حوزه زمین های زراعی میزان نیاز زمین به نهاده ها را به طور دقیق مشخص می کند، افزود: سعی داریم به جایی برسیم که استفاده از کودهای شیمیایی بر اساس برنامه ریزی و شناخت نیازهای زمین های زراعی انجام شود نه این که کشاورزان با آزمون و خطا از نهاده های کشاورزی همچون کود بهره مند شوند.

سیف با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی دولت یازدهم در تنوع محصولات کودی در سبد مصرفی کشاورزان توجه ویژه دارد، افزود: تا قبل از سال 1392 کودهای مصرفی بخش کشاورزی بین هفت تا هشت نوع بود اما امروزه بالغ بر 19 نوع کودهای کشاورزی ( کودهای شیمیایی، آلی و زیستی، بیولوژیک و نوترکیب) برای کشاورزان تامین می شود.

به گفته وی، از این میزان تنوع کودی 13 نوع کودهای شیمیایی، دو نوع کودهای آلی و شیمیایی و چهار نوع کودهای آلی زیستی است.

وی اضافه کرد: زنجیره تامین کودهای کشاورزی دارای پنج مولفه اقتصادی بودن، تامین به موقع، کیفیت بالا، دسترسی سهل و آسان و میزان کافی است.

** بیش از یک میلیون و 750 هزارتن کود کشاورزی عرضه شد

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت: پارسال یک میلیون و 751 هزارتن انواع کودهای کشاورزی به فروش رسید که نسبت به سال 1393 حدود 8 درصد رشد داشته است.

سیف افزود: همچنین سال گذشته بیش از 2 میلیون تن انواع کود کشاورزی در قالب 19 نوع در سبد کودی بخش کشاورزی تامین شد که از لحاظ تنوع کودی 3 برابر سال 1393 بوده است.

وی درباره کودهای وارداتی اضافه کرد: تلاش داریم بخش قابل توجهی از کودهای وارداتی را در داخل کشور تولید کنیم و به همین منظور قرار شد با همکاری سازمانتوسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) کود کلراید پتاسیم در داخل کشور تولید شود.

به گفته سیف ، انواع کود در ماه های دی، بهمن و اسفند سال 1394 به ترتیب 160 هزارتن، 223 هزار تن و 300 هزار تن به مصرف بخش کشاورزی رسید که نسبت به مدت مشابه سال 1393 به ترتیب حدود 22 درصد، 28 درصد و 60 درصد رشد داشته است.

** ارتقای تولید بذر گندم و جو از برنامه های وزارت جهادکشاورزی

سیف بذر کیفی را سرمایه کشاورزان دانست و گفت: یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی ارتقای تولید بذر گندم و جو از لحاظ کمی و کیفی است به طوری که سال گذشته براساس برنامه کودی کشور 60 هزارتن بذر گندم و جو تامین شد.

وی پیش بینی کرد امسال تامین بذر گندم و جو کشور به 90 هزار تن برسد.

وی درباره بذر دانه های روغنی افزود: سال گذشته 220 تن بذر دانه روغنی توسط این شرکت تامین شد و تلاش داریم در راستای تحقق برنامه های اقتصاد مقاومتی تکنولوژی و دانش بذر دانه های روغنی را وارد کنیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی اضافه کرد: سال گذشته بذر مادری کلزا از طریق واردات تامین شد و هم اکنون 50 درصد این بذر در داخل کشور تولید می شود.

وی پیش بینی کرد امسال بالای 100 تن بذر کلزای مقاوم به سرما، عملکرد دو برابری و مقاوم به آفات در کشور تولید شود.

** کیفیت و ارتباط با خدمات مشتریان خط قرمز بخش کشاورزی

سیف با اشاره به ایجاد نظام تضمین کیفیت نهاده های کشاورزی در سال گذشته افزود: کنترل کیفیت و ارتباط با مشتریان از اقدامات مهم بخش کشاورزی است که توسط نظام تضمین کیفیت در حال اجراست.

** حدود 10 درصد سموم و کودها غیرقابل مصرفند

مجری پروژه تغذیه گیاهی در اقتصاد مقاومتی درباره برخورد با کارگزاری های فروش متخلف سم و کود گفت: سال گذشته 3 هزارو 400 نمونه کود و سم در سراسر کشور مورد آزمایش قرار گرفت که حدود 10 درصد انها غیرقابل استفاده بودند.

وی اظهارداشت: در برخی موارد این کودها و سموم تقلبی نیستند بلکه به دلیل نگهداری در شرایط نامطلوب از کارایی لازم برخوردار نیستند بنابراین باید از چرخه تولید خارج شوند.

وی ادامه داد: در صورتی که کارگزاری های فروش نهاده های کشاورزی (کود، سم و بذر) اقدام به فروش نهاده های بی کیفیت کنند طبق قانون با آنان برخورد خواهد شد و به تعطیلی کارگزاری می انجامد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری جمهوری اسلامی، تاریخ انتشار 4 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 82045799: آدرس سایت: www.irna.ir


اخبار مرتبط
برچسب ها: یزدان سیف ، نشستی خبری ، تغذیه گیاه ، کود، بذر و سم ، سامانه صدور فاکتور آنلاین ، کارگزاری های فروش ، فروش نهاده ، شفافیت اطلاعات ، خدمات حمایتی کشاورزی ، باشگاه مشتریان ، اقتصاد مقاومتی ، برنامه ای برای عرضه کود اوره در بورس کالا نداریم ، پروژه تغذیه گیاهی ، شرکت های پتروشیمی ، افزایش نرخ کودهای شیمیایی ، ارتقای دانش فنی کشاورزان در اولویت برنامه ها ، ارتقای دانش فنی کشاورزان ، نمونه برداری ، آزمایش های آب و خاک ، 13 نوع کودهای شیمیایی ، چهار نوع کودهای آلی زیستی ، دو نوع کودهای آلی و شیمیایی ، زنجیره تامین کودهای کشاورزی ، انواع کود کشاورزی ، کود کلراید پتاسیم ، ارتقای تولید بذر گندم و جو از برنامه های وزارت جهادکشاورزی ، وزارت جهاد کشاورزی ، بذر گندم و جو ، اقتصاد مقاومتی تکنولوژی ، بذر مادری کلزا ، بذر کلزای مقاوم به سرما ، کیفیت و ارتباط با خدمات مشتریان خط قرمز بخش کشاورزی ، شعارسال ، شعار سال ، شعار سال رهبری ، سایت شعار سال
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین