پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۵۷۱۹۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۹
عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به فشارهای ناشی از طرح افزایش حقوق ها به تولیدکنندگان توصیه کرد تا دولت به جای این کار با توزیع کارت‌های خرید بین اقشار مختلف از قدرت خرید آنها دفاع کند

شعارسال:عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به فشارهای ناشی از طرح افزایش حقوق ها به تولیدکنندگان توصیه کرد تا دولت به جای این کار با توزیع کارت‌های خرید بین اقشار مختلف از قدرت خرید آنها دفاع کندکارشناس اقتصادی با بیان این‌که دولت و مجلس نباید تن به افزایش دستمزد کارمندان و کارگران دهند، گفت: نباید در تله افزایش حقوق‌ها بیفتیم. این یک سیاست پوپولیستی است که باعث آسیب زدن به تولیدکنندگان می‌شود. با اجرای این سیاست، تولیدکنندگان در تله افزایش هزینه‌های تولید خواهند افتاد.

با افزایش هزینه ها، تولید تا ۵۰ درصد افت خواهد کرد

وی با بیان این‌که این افزایش هزینه‌های تولید در نهایت فروش تولیدکنندگان را هم کمتر خواهد کرد، ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا ماه‌های آینده با افزایش هزینه‌های تولید و کاهش فروش، تولید ما تا ۵۰ درصد افت کند. افزایش دستمزد در این شرایط باعث می‌شود کهشلیک آخر به پیکره تولید اتفاق بیفتد.

عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی با اشاره به کاهش قدرت خرید شهروندان در ماه‌های گذشته، اظهار کرد: دولت از افزایش قیمت نفت تا ۶۵ دلار و مابه‌التفاوت قیمت دلار در بودجه و بازار آزاد ریال بیشتری نصیبش خواهد شد، اما این درآمد باید به نحوی مصرف شود تا بتواند قدرت خرید مردم را افزایش دهد.

با کارت های خرید، قدرت خرید مردم حفظ شود

شقاقی شهری با بیان این‌که حمایت از مصرف‌کنندگان باید از طریق توزیع کارت‌های اعتباری خرید که غیرقابل فروش باشند صورت گیرد، گفت:اگر کارت‌های خرید متناسب با وضعیت اقتصادی طبقات مختلف توزیع نشود، آنگاه قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا خواهد کرد که همین مساله می‌تواند چرخه اقتصادی را مختل کند.

این استاد دانشگاه در ادامه با بیان این‌که تولیدکنندگان با دلار ۱۰ هزار تومانی امکان دوام تولید را نخواهند داشت، اظهار کرد: در صورت ادامه این شرایط تا ۶۰ درصد از بنگاه‌های تولیدی ناچار خواهند شد بازار را ترک کنند و به همین خاطر خود دولت باید بخشی از افزایش هزینه مواد اولیه، قطعات و ماشین‌آلات را پوشش دهد تا بتواند فشارهای وارد شده بر تولید را جبران کند.

دولت طلب پیمانکاران را پرداخت کند

او همچنین با بیان این‌که دولت باید هر چه سریع‌تر بدهی‌های خود را به پیمانکاران پرداخت کند، ادامه داد: در چنین شرایط تورمی طلب پیمانکاران از دولت بسیار کم ارزش‌تر از میزان واقعی خود خواهد بود که این مساله می‌تواند به وخامت اوضاع فعالیت‌های عمرانی هم دامن بزند.

شقاقی شهری با بیان این‌که ممکن است در ماه‌های آینده بازارهای کالا، کار و پول قفل شوند، اظهار کرد: دولت می‌تواند با استفاده از درآمدهای خود یارانه‌های هدفمندی را برای برون‌رفت از این شرایط اختصاص دهد تا بتواند با افزایش قدرت خرید مردم، تولیدکنندگان را هم به تولید علاقه‌مند کند؛ ضمن این‌که با افزایش قیمت اجناس خارجی استقبال مصرف‌کنندگان از تولید داخلی بیشتر هم خواهد بود و این می‌تواند فرصتی برای تقویت تولید داخلی باشد.

بدر روزهای گذشته افزایش قیمت‌ها باعث شده کهقدرت خرید شهروندان بسیار کمتر از گذشته شود. در چنین شرایطی دولت برای تقویت قدرت خرید شهروندان طرح افزایش ۵ درصدی حقوق را در نظر گرفته که جدای از تبعات تورمی، اساسا به نظر چندان کارساز هم نمی رسد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار26شهریور 97، کدخبر: 97062512889،www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
1
0
ا.ف75
اتفاقا بهتر اینه که دولت تا جایی که میتونه حقوق هارو افزایش بده! نه اینکه با این طرح ها لاپوشونی صورت بگیره
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
1
دولت اگرهم کارت خرید بده به همه ی مردم که نمیده به قشرهایی که بیشتر نیاز به کمک دارن میده مثل چیزی که الان تو برنامه هاش داره. ولی همه ی کارمندای دولت مثل کارکنان بانک و مخابرات و معلمها و... همه نیاز به افزایش حقوق دارن
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
کارت خرید تو ی زمینه هایی بتونه بهشون کمک کنه بقیهش چی؟م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
خوب وقتی بودجه به اندازه کافی نداریم برای خرید کالا و دارو امتیاز بزارن
س.ق۷۶
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
1
0
کارت خرید چه فایده داره تا چند ماه میخوان کمارت خرید بدن باباینکار میخوان مردم ساکت کنن همش بجای اینکه راه حل درست واساسی پیدا کنن ساده ترین راه حل انتخاب میکنن که نتیجه کوتاه مدت داره نوک دماغشونو میبینن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین