پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۲۷۲۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۳
سفره افطار در ساده ترین حالت شامل چند نان، پنیر ، سبزی، خرما ، کاسه ای آش یا حلیم و چای است. اگر نوبرانه ماه رمضان یعنی زولبیا و بامیه را هم در آن بگنجانیم سفره ما هم رنگین تر می‌شود هم سنگین‌تر!

شعار سال: خرما که یکی از اصلی‌ترین اجزای سفره افطار و تولید داخل است، باز هم در ماه رمضان دچار افزایش قیمت می‌شود. قیمت نان و پنیر هم بسته به نوع آن بسیار متغیر است. زولبیا و بامیه امسال هر کیلو ۲۴ هزارتومان پیش بینی شده است. در کنار مواد کم کالری و سبک هنگام افطار، قطعا خوردن حلیم و آش برای تامین انرژی مورد نیاز بدن کمک کننده است. قیمت حلیم و آش به ترتیب هر کیلو ۲۵ هزارو ۲۰ هزارتومان در نظر گرفته شده است.

چای، نوشیدنی خاص ایرانیان و سبزیجات نیز با توجه به تاثیری که در حفظ و تامین آب بدن دارند تقریبا جزو پرمصرف‌های ماه رمضان محسوب می‌شوند.

با یک حساب سرانگشتی اگر هر نفر در افطار یک تکه نان سنگک و مقداری پنیر و زولبیا و بامیه، چند خرما و یک کاسه آش یا حلیم میل کند، بدون احتساب سبزیجات و چای و... بیش از ۲۰ هزار تومان هزینه می‌شود. حال اگر یک خانواده چهارنفری با حقوق مصوب کارگری را در نظر بگیریم، در طول ماه رمضان فقط هزینه افطار آن‌ها تقریبا با میزان حقوق دریافتی شان برابری می‌کند!

این که سرپرست خانوار دیگر هزینه‌های زندگی و حتی اقلام مصرفی وعده سحر را از کجا و چگونه تامین کند، سوالی است که باید عمیق به آن اندیشید.

ramezankalaa.jpg

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از سایت خبری گسترش، تاریخ انتشار 6  اردیبهشت    99، کد خبر:    95660، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین