پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۲۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۶
به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار ازامکان بیمه کلیه افراد شاغل در صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارای مجوز معتبر از سوی سازمان خبر دادو گفت: طی تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان، عشایر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، در راستای اجرای ماده ۲ آیین نامه اجرایی تفاهم نامه امکان برخورداری افراد شاغل در صنایع دستی و هنر های سنتی دارای مجوز معتبر از سوی صندوق مذکور فراهم گردید.

شعارسال: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از امکان بیمه کلیه افراد شاغل در صنایع‌دستی و هنرهای سنتی دارای مجوز معتبر از سوی سازمان خبر داد.

 به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اعلام این خبر گفت: طی تفاهم نامه همکاری بین صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان، عشایر و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی، در راستای اجرای ماده ۲ آیین نامه اجرایی تفاهم نامه امکان برخورداری افراد شاغل در صنایع دستی و هنر های سنتی دارای مجوز معتبر از سوی صندوق مذکور فراهم گردید.

آبدار تاکید کرد: رونق و شکوفایی صنایع دستی در سایه حمایت از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی محقق می گردد، زیرا اهمیت صنایع دستی در بخش صادرات غیرنفتی و اشتغال زایی می‌تواند در رونق صادرات و توسعه پایدار موثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی استان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین هدف این تفاهم نامه حمایت از هنرمندان صنایع دستی است و موضوعاتی مانند بازنشستگی، فوت و از کارافتادگی هنرمندان صنایع دستی و شاغلان روستایی و عشایری مورد توجه قرار گرفته است. طی این تفاهم نامه ۱۰ درصد حق بیمه هنرمندان صنایع دستی را دولت و پنج درصد آن را هنرمندان پرداخت خواهند کرد.

وی در خصوص افراد تحت پوشش این بیمه، گفت: صنعتگران صنایع دستی شاغل در روستاها و شهرها که دارای پروانه مشاغل خانگی و یا پروانه تولید انفرادی هستند، شامل این بیمه می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: در این راستا متقاضیان می توانند با مراجعه و اخذ معرفی نامه از معاونت صنایع دستی استان و یا نمایندگی های اداره کل در شهرستانها، با مراجعه به کارگزاری‌های صندوق برای دریافت عضویت و بهره مندی از مزایای بیمه شغلی اقدام کنند.

آبدار در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تعداد ۱۱ هزار هنرمند در ۸۶ رشته صنایع دستی در استان آذربایجان شرقی به طور مستقیم فعالیت می کنند.

لازم به ذکر است متقاضیان شاغل در شهرستان تبریز به منظور دریافت معرفی نامه به ساختمان معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی واقع در خیابان امام، نبش خیابان شهید جدیری مراجعه کنند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 27 شهریور 1397 ، کدخبر: 4406960،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
0
0
بیمه شدن این هنرمندان باعث بزرگ شدن جامعه سازندگان صنایع دستی میشه و این خیلی خوبه
م.ا75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین