پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۷۶۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۶:۰۴
مأموریت بیمه تأمین اجتماعی، تضمین معاش و خدمت سلامت کسانی است که قادر به فعالیت بوده و در دوران اشتغال با پرداخت حق بیمه، در تأمین آینده خود و خانواده شان مشارکت می‌کنند.سازمان تامین اجتماعی، یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن، پوشش بیمه ای کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است.

شعارسال: مأموریت بیمه تأمین اجتماعی، تضمین معاش و خدمت سلامت کسانی است که قادر به فعالیت بوده و در دوران اشتغال با پرداخت حق بیمه، در تأمین آینده خود و خانواده شان مشارکت می‌کنند.

سازمان تامین اجتماعی، یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن، پوشش بیمه ای کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است.

بیمه اجباری شامل کلیه مشمولان قانون کار و کسانی است که در قبال دریافت مزد و حقوق در کارگاه ها، کارخانه ها و شرکت ها مشغول به کارند.

بنابر این گزارش، بیمه های خویش فرما به دو دسته بیمه اختیاری و بیمه صاحبان مشاغل آزاد تقسیم می شوند؛ بیمه های اختیاری برای کسانی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند و همچنین دارای شرایط خاصی داشته باشند. کسانی می توانند بیمه اختیاری شوند که حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق بیمه و حداکثر 50 سال سن( زن و مرد) داشته باشند.

گفتنی است؛ مشمولان بیمه حِرَف و مشاغل آزاد مشمول دریافت کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، بیمه بیکاری، کمک هزینه سفر بیمار و همراه بیمار، پروتز و اروتز ، کفن و دفن نمی شوند.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایسکانیوز، تاریخ انتشار: 30شهریور 97، کد خبر: 970266، www.iscanews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
خیلی از مردم انواع بیمه ها رو نمیشناسن جدیدا هم ک ی سری ها اومدن تو خیابون توضیح میدن کن مردم وقت گوش دادن به حرفاشونو دارن و ن اعتماد میکنن به طرف باید ی اطلاع رسانی درسد صورت بگیره م.ق75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
این تنوع بیمه کمک میکنه که مردم با مشاغل و شرایط مختلف خودشونو بیمه کنند
م.ا75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
0
0
عالیه فقط هزینه های بیمه برای مشاغل آزاد کمی سنگین هست
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین