پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۰۶۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از بدهکاری هزار میلیارد تومانی شهرداری ها به این سازمان خبر داد و گفت: اگر شهرداری ها تعهدات خود را پرداخت نکنند اقدامات لازم را انجام می دهیم.

شعار سال: دکتر سیدتقی نوربخش بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته تامین اجتماعی، گفت: در این هفته ۵۰ پروژه بیمه ای و درمانی در ۲۲ استان کشور افتتاح می شود و هزینه این پروژه ها ۲۵۰ میلیارد تومان است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در هشت استان حذف دفترچه اجرایی می‌شود و دیگر نیازی به دفترچه بیمه برای مراجعه بیماران در مراکز ملکی سازمان نیست و در یک پروسه دو ماهه قرار است کل کشور را پوشش دهیم.

نوربخش گفت: در حال حاضر ۷۰ میلیون نسخه الکترونیکی در مراکز ملکی صادر شده است.

وی، در مورد تعهدات دارویی بیمه تامین اجتماعی نیز افزود: هیچ تعهد و پوشش دارویی کم نشده و اخیرأ داروی بیماران پروانه ای و ام اس نیز تحت پوشش قرار گرفته که آیین نامه آن تصویب شده و در دولت در حال بررسی است.

پرداخت ۵۰ هزار میلیارد بدهی دولت فردا بررسی می شود

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: سازمان تامین اجتماعی در شرایط کنونی اقداماتی در جهت کاهش ریسک های اقتصادی انجام می دهد، به طوری که با برنامه ریزی بدون هر گونه خللی در راه ایفای تعهدات به مستمری بگیران، کارفرمایان و بیمه شدگان فعالیت های خود را ادامه می دهد تا بتواند این ریسک ها را تا حد امکان به مردم منتقل نکند.

نوربخش در مورد بیمه کارگران ساختمانی اظهار داشت: خواستار بازنگری در این قانون هستیم و در حال حاضر ۹۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه هستند و دستور پوشش ۱۵۰ هزار نفر دیگر را نیز از محل خروج سایر کارگران صادر کرده ایم.

وی گفت: اعتبار این قانون ۱۹۰۰ میلیارد تومان است که هزار میلیارد تومان از سوی دولت، ۶۰۰ میلیارد حق بیمه و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز از محل صدور پروانه اختصاص یافته است.

نوربخش گفت: با رونق ساخت و ساز امیدواریم بتوانیم ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفری که هیچ پوشش بیمه ای ندارند را تحت پوشش قرار دهیم.

وی گفت: کارگرانی می توانند تحت پوشش قرار گیرند که کارت مهارت فنی و حرفه ای را داشته و همچنین در این حرفه مشغول به کار باشند که این افراد باید در سامانه سازمان ثبت نام کنند.

نوربخش در مورد پرداخت وام های بدون بهره به بازنشستگان گفت: در شرایط فعلی که منابع و مصارف سازمان همانند قبل تعادل ندارد پرداخت وام چهار میلیون تومانی را به مستمری بگیران اختصاص داده ایم که از ابتدای مرداد ماه پرداخت آن آغاز می شود.

وی گفت: نمی توانیم در مرحله اتول به تمامی سه میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته وام دهیم و افرادی که تاکنون وام نگرفته اندو یا از نظر حقوق و دستمزد در سطح پایین باشند در اولویت دریافت وام قرار می گیرند.

وی در مورد بخشودگی جرایم کارفرمایان گفت: در راستای حمایت از تولید ملی سه طرح در سال جاری در دستور کار قرار گرفته به طوری که یکی از آنها بخشودگی جرایم بود و طی مدت در نظر گرفته شده هفت هزار کارفرما برای استفاده از این قانون مراجعه کردند که صددرصد جرایم آنها بخشیده و اصل بدهی را در ۱۲ قسط برای آن ها تقسیط کردیم که البته چنانچه بخواهند از بخشودگی صددرصدی استفاده نکنند می توانند اصل بدهی خود را طی ۲۴ ماه پرداخت کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: بیش از سه هزار میلیارد تومان اصل جریمه کارفرمایان بوده است که با استفاده از این قانون هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن بخشیده شد.

وی به طرح دوم اشاره کرد و گفت: طرح مشوق های کارفرمایی و استاد شاگردی یا کارورزی طرحی است که کارفرمایی که کارگری که در سامانه فنی و حرفه ای ثبت نام کرده باشد را بپذیرد تا شش ماه از پرداخت حق بیمه معاف است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح بعدی برای افراد تحصیلکرده ای است که شغلی ندارند و بر اساس آن افراد زیر ۳۴ سال و بیمه اولی که در جایی مشغول به کار شوند کارفرما به مدت دو سال از پرداخت حق بیمه معاف است به شرطی که دو ماه قبل در سامانه کاریابی ثبت نام کرده باشد.

نوربخش در مورد پرونده املاک تامین اجتماعی در قوه قضاییه گفت: چهار پرونده بزرگ در دولت روحانی پیگیری شد به طوری که با همکاری خوب قوه قضاییه مراحل قانونی طی و این اموال به اموال عمومی برگشت داده شدند.

وی در مورد پرداخت معوقات بازنشستگان تاکید کرد: مابه‌التفاوت حقوق حداقل بگیرها در خرداد ماه پرداخت شد و مابه‌التفاوت سایر سطوح بازنشستگان در ۱۰ روز اول مرداد ماه پرداخت می شود.

نوربخش در مورد بدهی دولت به تامین اجتماعی اظهار داشت: بدهی حسابرسی شده دولت تا پایان سال ۹۴، ۸۹ هزار میلیارد تومان است و همچنین بدهی تامین اجتماعی به مراکز طرف قرارداد حدود شش هزار میلیارد تومان است.

به گفته نوربخش، در دولت تدبیر و امید هیچ بنگاه ضرر دهی به سازمان تامین اجتماعی داده نشده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ۵۴ شرکت به مزایده گذاشته شده که با توجه به کشش بازار بعضی از آن ها مورد استقبال قرار گرفته اند و سایر بنگاه هایی که سودی برای سازمان ندارند نیز با هدف خروج از بنگاهداری و حفظ ارزش و دارایی بیمه شدگان مزایده خواهیم گذاشت.

وی به بدهی شهرداری به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: ۴۶۰ میلیارد تومان شهرداری تهران به تامین اجتماعی بدهکار است و هزار میلیارد تومان شهرداری های کل استان ها به این سازمان بدهکار هستند.

نوربخش گفت: از مسئولان شهرداری درخواست می کنیم که تعهدات خود را پرداخت کنند در غیر این صورت اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی در پاسخ به خبرنگار مهر در خصوص پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی دولت به تامین اجتماعی گفت: این اقدام بسیار خوب دولت و مجلس بود که طی سالیان گذشته بی سابقه بوده است بطوریکه دولت را مکلف می کند ۵۰ هزار میلیارد تومان را طی یک سال به تامین اجتماعی پرداخت کند. این مصوبه فردا در هیات دولت بررسی می شود و بند «ن» این ماده نیز چهار تبصره دارد که مشخص شده مابقی ۵۰ هزار میلیارد تومان به چه صورتی پرداخت شود که در قالب واگذاری پروژه های نیمه تمام، منازل مسکونی، مواد پالایشگاه ها و ... صورت خواهد گرفت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: این آیین نامه در سازمان برنامه وبودجه در دست بررسی است که مرداد ماه اجرایی می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد نه بیست و هفتم حق درمان گفت: سالهای گذشته این مبلغ در حساب خاصی ذخیره می شد اما بر اساس دستور رئیس جمهور حساب جداگانه ای در خزانه برای آن ایجاد شده است و از این طریق هزینه می شود.

نوربخش با اشاره به اینکه بر اساس مطالعه ILO، تامین اجتماعی در سال ۲۰۲۶ از نقطه سر به سری عبور می کند و باید وارد اصلاحات پارامتریک شود.

وی با اشاره به اینکه غیر از دو سال حق بیمه کارفرمایی سهم دولت در مورد بیمه رانندگان تاکسی به سازمان پرداخت نشده است گفت: این رقم، رقم قابل توجهی است و بیمه شدگان یک میلیون نفر هستند که شامل رانندگان درون و برون شهری می شوند اما با وجود اینکه حق بیمه ما پرداخت نشد بیمه این افراد را قطع نکردیم و فقط افرادی که جدید بخواهند تحت پوشش قرار گیرند باید بر اساس قانون بیمه شوند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه ماهانه ۳۰۰ میلیارد بیمه بیکاری پرداخت کرده ایم، گفت: ۲۱۰ هزار نفر از ما بیمه بیکاری می گیرند و پس از سال ها تراز صندوق بیکاری مثبت شده است.

وی در مورد ضرایب بالای پیمان ها با ایجاد مشکلات برای کارفرمایان گفت: از سال ۵۴ به بعد حق بیمه ها به دو صورت از محل ماده ۲۸ و ۴۱ قانون تامین اجتماعی دریافت می شود و در مشاغلی که کارگاه ثابت وجود ندارد و امکان بازرسی نیست قانونگذار ضریب پیمان را مطرح کرده است.

نوربخش با اشاره به اینکه منابع این قانون برای پرداخت مستمری و سایر مصارف هزینه می شود ادامه داد: اگر کارگاهی ثابت نباشد و افراد بر اساس حق پیمان بیمه می شوندو البته ما بسیاری از پیمان ها را کاهش دادیم و همچنین هر چند سال یکبار نیز ضرایب بازنگری می شوند تا فشاری بر کسی وارد نشود.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 19 تیر 97، کد مطلب: 4343069، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۱
0
0
این بدهی عظیم سبب میشه که کم کم امنیت پرداختی های بازنشستگان زیر سوال بره
م.ص76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۶
0
0
ا.ف75
با این همه بدهی که دولت به تامین داره خداییش نباید انتظار زیادی از سازمان داشت
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
خسته نباشن :/ اینهمه بدهکاریای نجومی از کجا داره میاد و چزا دلیلشو نمیگن :/ م.ق75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین