پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۸۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۲
او در چهاردهمین نشست خبری‌اش پرده از بسیاری از ابهامات برداشت. از بدهی 5هزار و 700میلیاردی دولت به شهرداری گفت و به 300گود رها شده در تهران اشاره کرد. صدور مجوز برای پلاسکو و تخلفات ایران مال هم از دیگر مسائلی بود که علی اعطا در مورد آنها سخن گفت.

شعار سال: او در چهاردهمین نشست خبری‌اش پرده از بسیاری از ابهامات برداشت. از بدهی 5هزار و 700میلیاردی دولت به شهرداری گفت و به 300گود رها شده در تهران اشاره کرد. صدور مجوز برای پلاسکو و تخلفات ایران مال هم از دیگر مسائلی بود که علی اعطا در مورد آنها سخن گفت.

همیشه در جلسات سخنگوی شورای شهر تهران، سؤالات بسیاری مطرح می‌شود. از هر دری سخنی گفته می‌شود و در مورد همه آنچه شهرداری تهران درگیر آن است، پرسش و پاسخ می‌شود. یکی از مهم‌ترین مسائلی که روز گذشته سخنگوی شورای شهر به آن اشاره کرد، ماجرای دنباله‌دار طلب شهرداری تهران از دولت است؛‌ ماجرایی که طی سال‌های گذشته همواره وجود داشته و هیچ‌گاه حل نشد. علی اعطا گفت: بدهی‌های دولت به شهرداری پیش از این در بودجه‌های سنواتی دولت لحاظ می‌شد. در برخی موارد دولت مکلف به پرداخت بود و در برخی موارد اختیار داشته. بخشی که دولت موظف به پرداخت است همچنان قابل پیگیری است هرچند که چندان نمی‌توان امیدوار بود. با وجود اینکه ما و شهرداری این موضوع را پیگیری می‌کنیم، اما امیدی به وصول این مطالبات نیست. این بدهی5هزار و 700میلیارد تومان به اضافه یک میلیارد دلار از محل تسهیلات صندوق توسعه ملی است. این مواردی است که دولت مکلف به پرداخت بوده‌ است. همچنین دولت 8000میلیارد تومان دیگر نیز مجاز به کمک به شهرداری تهران بوده است که هنوز پرداخت نشده که با اتمام سال، موضوع بدهی دولت به شهرداری منتفی است.

سخنگوی شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنانش از وجود 300گود رها شده در تهران خبر داد. «درباره گودهای رهاشده هم شهرداری اطلاعات را به‌صورت دقیق برای ما ارسال کرده است. نزدیک به ۳۰۰ گود رهاشده در تهران داریم که البته نمی‌توان گفت همه آنها ناایمن است ضمن اینکه تعریف دقیقی از گود ناایمن هم وجود ندارد. اینها مسائل مختلفی دارند و همه به یک علت مشخص رها نشده‌اند. برخی به دلایل مالی و برخی به دلایل پرونده. یک مورد گود کنار برج میلاد است که مجموعه این عوامل در آن دخیل است؛ از مسائل حقوقی تا مالی. البته قرار است در سال۹۷ این گود پرخطر تعیین تکلیف شود.

علی اعطا از پلاسکو هم گفت. سخنانش مبهم بود و کلی. «در این مورد مطلب جدیدی نیست و باید روال قانونی طی شود.» او در پاسخ به پرسشی درباره پلاسکو با اشاره به‌وجود سه قطعه زمین توضیح داد: در مورد ساختمان شمالی، این ساختمان آسیب دیده ولی تخریب نشده است. گزارش‌هایی آسیب را تأیید می‌کند، اما مقاوم‌سازی‌ را امکان‌پذیر می‌کند. هرچند برخی گزارش‌ها امکان مقاوم‌سازی‌ را ناممکن می‌داند. این موضوع به درخواست مالک و تصمیمش با ذی‌نفعان برمی‌گردد.

ماجرای لغو مصوبه برج باغ‌ها و پیش‌نویس لایحه جایگزین هم دیگر موضوعی بود که اعطا به آن اشاره کرد. او گفت: شهرداری مکلف بود که پیش‌نویسی تعیین کند. شهرداری پیشنهادی ارسال کرده که مبنای کلی آن، این است که همچنان ساخت‌وساز در باغ‌ها وجود داشته باشد اما کمتر.

عضو شورای شهر تهران در ادامه و در پاسخ به پرسشی درباره دلیل تأخیر در افتتاح خط ۷ متروی تهران هم توضیح داد که معاونت ترافیک آخر هفته آینده را برای افتتاح تعیین کردند و فکر کنم این اتفاق صورت خواهد گرفت.

سخنگوی شورای شهر درباره استخدام‌های سازمان بازنشستگی هم گفت: شهرداری با تورم نیروی انسانی روبه‌روست و هر سیستمی هم باید استخدام‌ها را براساس قانون انجام دهد. درباره سازمان بازنشستگی من واقعا نمی‌دانم تا چه اندازه موضوع درست بود و خود ما هم از طریق رسانه‌ها آگاه شدیم و این اثر مثبت کار رسانه‌ای را نشان می‌دهد. شورا موافق بزرگ‌شدن بدنه شهرداری نیست، اما بالاخره وقتی تیم جدیدی روی کار می‌آید باید بتواند مدیران مدنظر خود را وارد کند که بتواند برنامه‌های خود را پیش ببرد. شورا روی استخدام‌ها نظارت خواهد کرد و اخیرا در کمیسیون نظارت و حقوقی بحث مشخصی در این‌باره داشتیم و قرار شد این کمیسیون در این زمینه مقداری فعال‌تر شود.

سخنگوی شورا درباره پروژه ایران مال هم گفت: «در دوره قبل، مدیریت شهری هیچ‌گونه نظارتی بر پروژه نداشته ولی هم‌اکنون گزارشی از شهرداری به کمیسیون ماده ۱۰۰ با حجم قابل توجهی محاسبه تخلفات ارسال شده‌ است. این پرونده به شعبه یک کمیسیون آمده است و من هم آنجا حضور دارم. از این پروژه بازدید کردیم. بناست در جلسه آینده کمیسیون ماده ۱۰۰ فرم خلاف جدیدی که شهرداری ارسال کرده بررسی شود و ممکن است در همان جلسه اعلام رأی شود و ممکن است هم بررسی ادامه پیدا کند. دو گزارش درباره پرونده ایران مال تهیه شده‌است؛ یکی گزارش سازمان بازرسی شهرداری تهران که تمام سوابق موضوعات ابتدای شکل‌گیری بنا را بررسی کرده‌است و مرحله به مرحله بررسی صورت گرفته و میزان تخلفات به لحاظ متراژ و موارد دیگر بررسی شده است.

سخنگوی شورای شهر درباره اعتراض پیمانکاران هم با تأکید بر اولویت آن، گفت: به‌رغم مهم بودن این موضوع راهکار کوتاه‌مدتی برای آن وجود ندارد اما شورا پرداخت دیون در بودجه ۹۷ را نسبت به بودجه ۹۶ ٬ ۱.۴ درصد افزایش داده است. این کاری است که شورا انجام داده است. اعطا درباره شکایت مدیرعامل پیشین مؤسسه همشهری از یکی از اعضای شورای شهر هم توضیح داد: چنین شکایتی اتفاق افتاده است. اتهام هم «توهین، تهمت و افترا» بوده و به اظهارات خانم فخاری درباره طرح تحقیق و تفحص برمی‌گشت و نه خود طرح. جلسه بازپرسی بوده و فعلا قراری صادر نشده است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه همشهری ، تاریخ انتشار 30 خرداد 97، کدمطلب:20258، www.newspaper.hamshahri.org


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
روی یخ بنویس
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین