پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۰۹۵۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۳
رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری در دوره جدید وارث معضلات فراوانی از گذشته است که یک نمونه آن بدهی بانکی 20 هزار میلیارد تومانی است.

شعارسال: محسن هاشمی رفسنجانی در دیدار اعضای شورای شهر تهران با رییس جمهوری افزود: این مشکل نه تنها مانعی برای تامین نقدینگی و جذب تسهیلات در پروژه های شهری شده، بلکه با افزوده شدن بهره ماهانه 400 میلیارد تومانی، مشکلات مالی شهر اضافه می شود.

به گفته وی، دراین زمینه تخصیص سهم دولت از توسعه حمل ونقل شهری و همچنین تهاتر بدهی های دولت به شهرداری تهران موجب بهبود شرایط نقدینگی مدیریت شهری در آغاز این دوره از فعالیت ها می شود.

هاشمی تصریح کرد: کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی شهر و توجه به سلیقه و نیازهای فرهنگی اجتماعی شهروندان و خارج شدن از بستر فعالیت های کلیشه ای، تکصدایی و تبلیغی از دیگر موضوعات موردتوجه شورای شهر و مدیریت شهری پایتخت است.

* همراهی دولت با مدیریت شهری برای رفع مشکلات پایتخت

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه این دیدار، تعامل و همراهی دولت با مدیریت شهری را رمز تحقق انتظارات شهروندان تهرانی و تحول در حوزه مدیریتی برای کاهش نارضایتی ها و رفع مشکلات پایتخت دانست.

هاشمی به مشارکت حداکثری شهروندان تهرانی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: ویژگی منحصر این دوره شورای شهر تهران، برخورداری از بیشترین مشارکت و آرای مردمی است.

وی اظهار کرد: حضور و مشارکت حداکثری شهروندان تهرانی در انتخابات این دوره از شورا به نحوی است که نصاب بیشترین رای اعضای شورا و میانگین آرا نسبت به چهار دوره گذشته حدود 3 برابر شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه مشارکت مردم نشان دهنده 2 واقعیت مهم است، تصریح کرد: اهتمام شهروندان تهرانی به شورای شهر و موثر دانستن آن در مدیریت شهری و کیفیت زندگی شهروندان که موجب جهش در مشارکت در انتخابات شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: همچنین نیاز به تحول در مدیریت شهری و نارضایتی از وضع گذشته که منجر به رای آوردن کامل فهرست امید شد، ویژگی دوم مشارکت حداکثری مردم تهران دراین دوره از انتخابات شوراها است.

هاشمی رفسنجانی افزود: خواست مردم در انتخابات شورای شهر هم جهت با خواست آنها در انتخابات ریاست جمهوری بود و به طور طبیعی افکارعمومی در دوره جاری انتظار دارد که تحقق خواست آنها در عملکرد مدیریت اجرایی کشور و مدیریت شهری دیده شود.

وی تاکید کرد: از این رو اعضای پنجمین دوره شوراهای اسلامی ، وظیفه و مسئولیت سنگینی بر عهده دارند.

هاشمی در ادامه به برخی مسایل و مشکلات تهران اشاره کرد و گفت: معضل کهنه شهر تهران، بار گرانی است که به واسطه پایتخت بودن بر دوش این کلانشهر گذاشته شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران افزود: این معضل، پیامدهای همچون ترافیک، تراکم اداری و تامین نیازمندی های سیاسی، فرهنگی و امنیتی پایتخت جمهوری اسلامی را به همراه خود آورده که حل این معضلات، نیازمند همراهی و همکاری دولت است.

* همراهی دولت برای توسعه شبکه حمل و نقل ریلی تهران

هاشمی با اشاره به توجه ویژه دولت سازندگی به ضرورت احداث خط مترو در تهران تصریح کرد: انتظار می رود دولت در همین مسیر با تخصیص و تسهیل اعتبارات مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای اقتصاد برای حمل ونقل ریلی، زمینه تحقق افزایش ظرفیت مترو شهر تهران را فراهم کند.

رییس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ظرفیت حمل و نقل ریلی شهر تهران در یک دهه گذشته حدود 2 میلیون سفر باقی مانده که باید تلاش کنیم این ظرفیت در دوره جاری به 7 میلیون سفر در روز برسد.

هاشمی، حل معضل بافت فرسوده در بخش های مرکزی و مهمی از کلانشهر تهران را از دیگر اولویت های مدیریت شهری برشمرد و گفت: حادثه پلاسکو تنها یک نمونه و هشداری بود که عدم توجه به نوسازی بافت های فرسوده می تواند چه پیامدهای زیانباری را به همراه داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: متاسفانه مدیریت شهری در دهه های اخیر بجای نوسازی بافت های فرسوده به سوی تبدیل باغ ها و اراضی شمال شهر به برج و مجتمع های تجاری سوق داده شده، در حالی که باید این روند به سوی نوسازی بافت های فرسوده تغییر کند تا حداقل شرایط زیست انسانی و امنیت شهری برای شهروندان در این بافت ها فراهم شود.

* ضرورت توجه به مدیریت یکپارچه شهری در تهران

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به ضرورت مدیریت یکپارچه شهری در تهران اشاره کرد و گفت: به طور طبیعی در مدیریت یکپارچه، از بار تصدی گری و مسئولیت سنگین دولت کاسته شده و زمینه برای تحقق مردم سالاری محلی فراهم می شود.

به گزارش ایرنا، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر تهران امروز با دکتر روحانی رییس جمهوری دیدار کردند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار: 15 آبان 1396 ، کدخبر: 82721497 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین