پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۷۶۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۴:۵۰
محمدجواد شیرازی با بیان اینکه این سازمان هیچ پرونده‌ای را به قوه قضائیه ارسال نکرده، گفت: فقط در صورتی حاضر به مصاحبه می‌شود که شهردار مستقیما به من اجازه بدهد. رسانه‌ها می‌توانند اخبار تخلفات را از کمیسیون‌های شورای شهر بگیرند.

شعار سال: محمدجواد شیرازی (رئیس سابق سازمان بازرسی شهرداری تهران) در پاسخ به این سوال خبرنگار ایلنا، که "منظور آقای افشانی از چند نفری که به قول او آبروی شهرداری را برده‌اند" چیست، پاسخ شفافی نداده و در رابطه با پرونده‌های قضایی که از سوی این سازمان ارجاع شده است، گفت: پرونده‌ای به دادگاه نرفته است و آن 12 پرونده قضایی هم در دوران آقای نجفی (شهردار سابق) به قوه قضائیه فرستاده شده و بازرسی شهرداری آنها را ارجاع نداده است.

وی ادامه داد: ما به عنوان بازرسی شهرداری هنوز هیچ پرونده‌ای را به قوه قضائیه ارجاع نداده‌ایم. طبق قانون باید پروند‌ه‌ها در سازمان بازرسی بررسی شده و متخلفانِ داخلِ شهرداری به هیئت‌های تخلف معرفی می‌شوند، یا آنکه به منظور اضراری که وارد کرده‌اند، به محاکم قضایی فرستاده می‌شوند.

وی در پاسخ به این سوال که "آیا در رابطه با واگذاری بدون ضابطه هزار ملک به مدیران سابق شهرداری و اشخاص حقوقی و حقیقی توضیحی دارد"، افزود: این آمار در اختیار ما نیست. تا پرونده‌ها به‌طور کامل بررسی و کارشناسی نشود، آنها را اعلام نمی‌کنیم. هر بزرگواری که این آمار را اعلام کرده، خودش در مورد آنها پاسخ دهد.

شیرازی در واکنش به این سوال که "وظیفه سازمان بازرسی شهرداری در این میان چیست"، افزود: سیستم بازرسی تخلف را مشخص کرده و به شخص شهردار گزارش می‌دهد و شهردار محترم هر طور که صلاح دید، عمل کند. امروز خود شهردار هم با شفافیت اعلام کرده که اگر به هر نوع تخلفی برسد تعلل نمی‌کند، پس خود ایشان باید به یقین برسد.

وی گفت: برای مصاحبه تفصیلی؛ من باید مطلبی بگویم که مستند، متقن و محکمه‌پسند باشد. ما نمی‌خواهیم جو روانی جامعه را به هم بریزیم. وظیفه من آن است که گزارشات و اخبار را به شهردار و شورا بدهم و شما می‌توانید برای دریافت اخبار و تخلفات به گزارشاتی که ما به کمیسیون‌های شورای شهر می‌دهیم، مراجعه کنید. اگر می‌خواهید به‌صورت مستقیم با رسانه صحبت کنیم باید اول سیاست شهردار را جویا شویم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار 6 تیر 97، کدمطلب:638272، www.ilnanews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Norway
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۸
0
0
واقعا جای تاسف داره که تو مملکت ما هیچ کاری مثل تخلف برای یه عده ای آسون نیست
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین