پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۵۸۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۳
رئیس ستاد توان افزایی سمن های شورای شهر تهران باتشریح تخلفات این ستاد دردوره گذشته، گفت: دو میلیارد و۵۰۰ میلیون تومان بن شهروند میان گروه هایی توزیع شد که بسیاری ازآنها سازمان مردم نهاد نبودند.

شعار سال: حجت نظری در نشست خبری با اشاره به سابقه شکل گیری ستاد توان افزایی و حمایت از سازمان های مردم نهاد شورای شهر تهران افزود: این ستاد به منظور حمایت از سمن های شهر تهران در طی مصوبه شورای شهر از سال ۸۷ کار خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: به طور کلی چهار وظیفه بر عهده این ستاد گذاشته شده که حمایت مادی و مالی از سمن ها، حمایت قانونی، حمایت معنوی و حمایت های تشکیلاتی از سازمان های مردم نهاد از جمله آنهاست.

رئیس ستاد توان افزایی سازمان های مردم نهاد تاکید کرد: در دوره های گذشته به ویژه در دوره چهارم شورای شهر تنها یک بخش از این وظایف انجام شد که آن هم حمایت مالی از سمن ها بود و ستاد دردیگر حوزه ها غافل بود.

نظری اضافه کرد: در اسناد و مدارک فقط حمایت مالی را دیدیم که از جمله آن می توان به ارائه دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بن شهروند به افراد و گروه های مختلف تحت عنوان سمن اشاره کرد. این گروه ها در موارد بسیاری سازمان مرد نهاد نبودند و هیئت های مذهبی، مداحان، کمپ ترک اعتیاد و حتی شرکت های تجاری را شامل شده اند که از کمک های ستاد برخوردار شدند.

وی با بیان اینکه تاکنون یک سوم اسناد گذشته بررسی شده است، گفت: بدون هیچ شاخصی سمن ها را به صورت عالی، خوب و متوسط رتبه بندی کردند و بر همین اساس مبالغ شش، چهار و دو میلیون تومان به آنها کمک شد. ما آمادگی داریم همه این اسناد را منتشر کنیم.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: در مجموع هزا ر و ۶۲۵ مورد پرونده ثبت شده در ستاد توان افزایی موجوداست که از این تعداد ۷۷۳ مورد سمن هستند و از مراکز قانونی مجوز دریافت کرده اند. مابقی در حوزه های دیگر غیر از سازمان مردم نهاد فعالیت داشته اند.

نظری خاطرنشان کرد: در همین دوره اسنادی داریم که به عنوان مثال ۵۰ میلیون تومان به تجهیز و توسعه ایستگاه های صلولتی اختصاص یافته که اگرچه امر پسندیده ای است اما در حوزه وظایف ستاد نیست. همچنین در همین بازه زمانی حدود ۷۲۰ طرح به ستاد سمن ها ارائه شده است که از این تعداد ۳۶۱ طرح تصویب شده است. اگرچه طرح ها باید در راستای باز کردن گره های شهری می بود اما به طرح هایی بودجه اختصاص یافت که در حوزه حمایت از زنان سرپرست خانوار و خرید ویلچر بود. در مواردی نیز سبد کالا در مقاطع مختلف مانند اعیاد نوروز، ماه رمضان و محرم تقسیم می‌شده است.

وی گفت: در مراحلی سازمان بازرسی به این موضوعات ورود کرده اما نمی دانیم نتیجه تحقیقات چه شده است. آمادگی داریم اسناد مورد نیاز را به سازمان بازرسی ارائه دهیم.

وی افزود: برنامه‌های جدیدی در این دوره پیش بینی شده که از آن جمله می‌توان به افزایش تعامل با دستگاه‌های مختلف و موسسات عمومی و غیردولتی، تسهیل گری برای فعالیت «ان جی او»ها، حمایت‌های قانونی و معنوی از سازمان‌های دولتی، تسهیل‌گری برای ثبت فعالیت «ان جی او»ها، تعامل با سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی برای استفاده از ظرفیت آنها، کاهش کمک‌های مالی، شفاف سازی در بحث کمک‌های مالی و همچنین راه اندازی بانک اطلاعات ستاد توان افزایی اشاره کرد.

نظری گفت: در این دوره قطعا خبری از توزیع بن و سبد کالا به «ان جی او»ها و سازمان‌های غیردولتی نخواهد بود و تلاش ما کمک‌های معنوی و تسهیل‌گری در ارائه خدمات «ان جی او»ها خواهد بود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 28 خرداد 97، کد مطلب: 4323949: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
حمایت مالی هم خوب انجام می شد ،کافی بود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین