پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۲۲۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
اسداله درویش امیری در نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با سمن های استان که با حضور پروفسور ثبوتی فیزیکدان زنجانی برجسته کشور برگزار شد، گفت: شورای گفت‌وگوی دولت با فعالین بخش خصوصی ایجاد شده بود و امروز شاهد تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت با احزاب سیاسی و تشکل های مردم نهاد هستیم.

شعار سال: اسداله درویش امیری در نخستین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت با سمن های استان که با حضور پروفسور ثبوتی فیزیکدان زنجانی برجسته کشور برگزار شد، گفت: شورای گفت‌وگوی دولت با فعالین بخش خصوصی ایجاد شده بود و امروز شاهد تشکیل شورای گفت‌وگوی دولت با احزاب سیاسی و تشکل های مردم نهاد هستیم.

وی نهادهای مدنی و سمن ها را بهترین سرمایه های اجتماعی در کشور برشمرد و اظهار کرد: معتمدین آبرومند جامعه با علاقه فراوان در حوزه های مختلف در قالب سمن ها و تشکل های اجتماعی و مدنی به یاری دولت در بهبود شرایط زندگی مردم می پردازند.

مقام عالی استان با بیان اینکه هیچ تشکل سیاسی و مردم نهادی در شرایط اختلاف، جنجال و دعواهای سیاسی و جناحی نمی تواند در راستای بهبود جامعه فعالیت نماید، افزود: تشکل ها و سازمان های مردم نهاد بعنوان سرمایه های اجتماعی کشور نباید دولت‌ستیز باشند، بلکه به لحاظ برخورداری از تاثیرات اجتماعی خود در میان مردم باید دولت‌ساز باشند.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: باید تلاش و مراقبت کنیم تا سمن ها و تشکل های مردم نهاد به هزینه و تهدیدی برای جامعه تبدیل نشوند بلکه فرصتی برای توسعه و دستیابی به اهداف و برنامه های نظام باشند.

استاندار زنجان انسان های فعال در سازمان های مردم نهاد را افراد دارای روح بلند و حرکت در مسیر کمال انسانی توصیف کرد و گفت: افرادی که در قالب سازمان های مردم نهاد فعالیت و مشارکت دارند به پویایی و بهبود جامعه و هموطنان خود علاقمند هستند و با انگیزه بالا تلاش می کنند تا در راستای نجات انسان ها و حمایت و کمک رسانی به مردم شهر و کشور خود گام بردارند.

وی در ادامه به بیان برخی از ویژگی های مهم سازمان های مردم نهاد و تشکل های اجتماعی پرداخت و تاکید کرد: این سازمان ها و تشکل ها باید با استقلال کامل و بدون هیچ وابستگی به حمایت های دولتی تنها با تکیه بر توان مردم جامعه بصورت خودجوش، قانونمند و هدفدار تشکیل شوند و تحت سیطره حوزه اداری دولت قرار نگیرند.

درویش امیری از فعالین سازمان های مردم نهاد استان خواست تا به یکدیگر اعتماد داشته باشند، برمبنای اساسنامه های خود بصورت قانونمند و شفاف حرکت نموده و سعی کنند رنگ و بوی خدمت صادقانه از کارهایشان نرود.

استاندار زنجان از توجه نمایندگان سازمان های مردم نهاد استان به مسائل توسعه‌ای ابراز خرسندی کرد و افزود: خوشحالم که نمایندگان سمن های استان، ثبات و امنیت را از عوامل دستیابی و حرکت در مسیر توسعه می دانند و در این زمینه فعالیت می کنند.

مقام عالی استان در بخش دیگری از سخنان خود به شرایط نامناسب و بحرانی برخی از استان های کشور در زمینه کمبود آب و برق اشاره نمود و گفت: از یک سو بدلیل کاهش آب سدها و به تبع آن کاهش تولید برق از سوی دیگر بدلیل افزایش دمای زمین با افزایش بی رویه مصرف آب و برق در کشور مواجه هستیم و اگرچه استان زنجان هنوز به مرحله بحرانی نرسیده است ولی باید مراقبت ها و توجه جدی به موضوع صرفه جویی در مصرف آب و برق و سایر حامل های انرژی صورت گیرد.

مدیرعالی اجرایی استان تصریح کرد: در راستای صرفه جویی در مصرف برق، استان زنجان پیش‌قدم بوده و با جابجایی ساعات کار کارکنان دولت، فعالیت ادارات را از ساعت 6.30 صبح آغاز و تا 13.30 پایان می دهد و انتظار دارد مردم نیز همراهی های لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی در بخش پایانی سخنان خود همچنین به شرایط خاص کشور در منطقه اشاره کرد و افزود: بدلیل اتفاقاتی همچون بدعهدی آمریکا در خروج از برجام، بی ثباتی و نوسانات قیمت ارز در بازار، شناسایی گلوگاه های اقتصادی و تجاری ایران از سوی دشمنان و اِعمال فشار بر آن ها و نیز بدلیل برخی اقدامات نامناسب در داخل کشور، جامعه با فشار اقتصادی و چالش هایی روبرو شده اند ولی ایرانیانی که در طول 40 سال اخیر هرگز در برابر دشمنان تسلیم نشده اندف این بار نیز تسلیم نمی شوند و ایستادگی خواهند کرد.

استاندار زنجان با بیان اینکه ایرانیان با حفظ اتحاد و همبستگی، جلب اعتماد عمومی و کنار گذاشتن اختلافات و دعواهای سیاسی، باندی و جناحی در جامعه، در مقابل کارشکنی های آمریکا در سطح بین الملل و شرایط دشوار تحمیل شده، مقاومت می کنند، ادامه داد: نسل اول و دوم انقلاب علیرغم تجربه اندک در نخستین سال های پیروزی انقلاب، مشکلات بزرگی همچون جنگ تحمیلی را با اتحاد و همبستگی ملی به خوبی مدیریت کردند و نسل های امروز نیز می دانند که با کنارگذاشتن اختلافات باید به دنبال حفظ سربلندی کشور و تامین منافع ملی باشند و مسیر عقلانی را جهت دستیابی به توسعه کشور انتخاب کنند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 13 تیر 97، کد مطلب: 725747، www.borna.news


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
اگر بین دولت و مردم به اندازه کافی تعامل وجود داشته باشه این مشکل ها هیچوقت به وجود نمیاد
ا.ح75
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۵
0
0
وقتی دولت میتواند مشکلات کشور را حل کند که در کنار مردم ایستاده باشد نه اینکه از بالا به مردم نگاه کند
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین