پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۷۶۲۳
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
دبیر سازمان نهاد «حامی مهربان من» گفت: هدف اصلی تشکیل این سازمان مردم نهاد تلاش در راستای ریشه کن کردن فقر و کمک به قشر نیازمند بوده و می‌توان گفت ...

شعار سالسازمان‌های مردم نهاد جوانان به سازمان‌هایی گفته می‌شود که برای انجام فعالیت و ارائه خدمات داوطلبانه در عرصه‌های تربیتی جوانان با مشارکت جوانان فعالیت می‌کنند.

ضرورت تشکیل سازمان‌های مردم نهاد، آشنا ساختن جوانان با کلیه ویژگی‌های لازم برای همکاری در یک اجتماع کوچک است که در زمینه‌ای خاص فعالیت می‌کنند.

تحقق این امر مشارکت جوانان در برنامه‌های کلان توسعه کشور و همچنین ایجاد روحیه مسئولیت پذیری و همگرایی با ارزش‌های حاکم بر نظام اسلامی را در یک فرآیند عملی در جوانان بوجود می‌آورد و ایشان را برای ورود به فعالیت‌های جاری کشور و تصدی مناسب آماده می‌سازد.

به این بهانه با فاطمه کریم پور، دبیر سازمان نهاد «حامی مهربان من» به گفتگو پرداختیم.

فاطمه کریم پور متولد ۱۳۷۴ دانشجوی کارشناسی دانشگاه ارومیه دبیر سازمان مردم نهاد حامی مهربان است.

 در مورد فعالیت نهاد حامی مهربان توضیح دهید

کریم پور: اگر بخواهم بصورت تیتروار و به صورت اجمالی به عملکرد یک ساله سمن (سازمان مردم نهاد) «حامی مهربان من» اشاره‌ای داشته باشم، باید بگویم در یک سال ۱۳ فعالیت انجام داده ایم، اجرای مراسم جشن خانه سالمندان و برنامه به مناسبت روز جوان، جوانی که به خاطر مشکلات مالی زندانی شده بود با کمک خیرین آزاد شد، در ماه مبارک رمضان سبد کالا به افزاد نیاز‌مند اهدا شد، به مناسبت دهه کرامت جشنی برای افراد معلول برگزارشد، به مناسبت عید قربان از خانه سالمندان بازدید شد، به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید برای دانش آموزان بی بضاعت لوازم تحریر تهیه کردیم، جمع آوری 81 عدد بخاری برقی و مواد غذایی و برای مناطق زلزله زده غرب کشور و سال ۹۶ تصمیم گرفتیم در حرکتی مردمی به جای خرید اینکه ترقه برای چهارشنبه سوری هزینه آن را جیره غذایی برای افراد بی بضاعت تهیه شود. از دیگر اقداماتی که میتوان نام برد استفاده از استعداد‌های داوطلبین مجموعه در راستای تشکیل کلاس آموزشی برای قشر محروم‌و ضعیف جامعه مانند کلاس شنا و شطرنج و ... است.

 نهاد حامی مهربان چند عضو دارد؟

کریم پور: اعضای سازمان نهاد حامی مهربان من متشکل از ۸ نفر دانشجویان دانشگاه‌ها استان ارومیه تشکیل شده است ودر ۲۳ فروردین ۱۳۹۶ فعالیتش را آغاز کرده و هم اکنون تحت نظارت سازمان ورزش و جوانان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

در نهاد «حامی مهربان من» چند نفر عضو عادی مجموعه هستند و اعضای اصلی متشکل از دبیر، مسئول مالی و بازرس است دبیر که مسئولیت کل مجموعه را بر عهده دارد، مسئول مالی وظیفه حسابرسی بر امور مالی نهاد دارد و بازرس بر فعالیت‌های دبیر و مسئول مالی نظارت دارد؛ که اگر تخلفی صورت بگیر می‌تواند به سازمان ورزش و جوانان گزارش دهد و کل اساس نامه باطل می‌شود.

هدف از تاسیس این نهاد چی بوده؟

کریم پور: هدف اصلی تشکیل این سازمان مردم نهاد تلاش در راستای ریشه کن کردن فقر، کمک به قشر نیازمند جامعه بوده است. بطور کلی میتوان گفت که «عدالت اجتماعی» اصلی‌ترین کلید واژه و مهم‌ترین دغدغه است که بخاطر تحقق این هدف و این کلید واژه؛ خیریه حامی مهربان من تشکیل شده و در این راستا به وُسع خود تلاش می‌کند.

هدف اصلی تشکیل این سازمان مردم نهاد تلاش در راستای ریشه کن کردن فقر، کمک به قشر نیازمند جامعه بوده است

تصمیم داریم این نهاد را با کمک خیرین بزرگتر کنیم، کودکان کار را تحت پوشش خود قرار دهیم و برای افراد بیکار اشتغال زایی کنیم.

«حامی مهربان من»؛ پویش دانشجویی در ارومیه برای کمک به قشر محروم/ طعم شیرین لبخند بر لبان کودکان نیازمند

 نهاد حامی مهربانی چه تاثیری در زندگی شخصی تان گذاشته است؟

کریم‌پور: از زمانی که این نهاد را تشکیل داده ایم، زندگی شخصی من تغییر کرده است و از این موضوع بسیار احساس خرسندی دارم. بیشترین وقتم را برای فعالیت‌های این نهاد می‌گذارم؛ گاهی اوقات از درس و دانشگاه غافل می‌شویم، اما وقتی برای کودکان بی بضاعت کل هفته وقت می‌گذاریم و لباس تهیه می‌کنیم و خنده بر لبان این کودکان می‌نشیند تمام خستگی ما از بین می‌رود.

وقتی برای کودکان بی بضاعت کل هفته وقت می‌گذاریم و لباس تهیه می‌کنیم و خنده بر لبان این کودکان می‌نشیند تمام خستگی ما از بین می‌رود

 چه کسانی بیشتر به نهاد کمک می‌کند؟

کریم پور: در این یک سال حدود ۲۰ میلیون تومان پول جمع آوری کرده ایم و بیشتر از طرف دانشجویان بوده است کمک‌های که به نهاد حامی مهربانی شده، کمک‌های مردمی است، در مواردی هم بوده که شخصی نیازمند را به کمیته امداد معرفی و کردیم و زیر پوشش این سازمان رفته است.

«حامی مهربان من»؛ پویش دانشجویی در ارومیه برای ریشه کن کردن فقر/ طعم شیرین لبخند بر لبان کودکان نیازمند

آیا برای برگزار‌ی این مراسم‌ها از جایی کمکی گرفته اید؟

کریم پور: جشن معلولین که برگزار کردیم دانشگاه ارومیه بنر آن مراسم به عهده گرفته بود، پذیرایی آن برعهده یکی از کارخانه‌ها ارومیه بوده است. نهاد ما زیر نظر سازمان جوانان است و قرار شده در برگزاری مراسم‌ها کمک کنند.

 دانشگاه چقدر تاثیر گذار بوده؟

کریم پور: اکثر اعضای اصلی از دانشجویان دانشگاه هستند، دانشجویانی که قبلا در تشکل‌ها فعالیت داشته اند ودر این زمینه تجربه دارند و این باعث شده که یک ساله کار‌های زیادی انجام بدهیم و اگر این دوستان کنار من نبودند نمی‌توانستیم در این زمینه رشد داشته باشیم.

به نظر شما تشکلیل این چنین نهادی چه تاثیر در جامعه دارد؟

کریم پور: اگر بتوانیم برای کودکان کار، کارافرینی کنیم مطمینا بیکاری کم می‌شود و فقر از بین می‌رود ریشه فقر به بیکاری ربط دارد امیدوارم توانایی این را داشته باشیم که چنین مشکلات را ریشه کن کنیم.

 هزینه‌های نهاد از کجا تامین می‌شود؟

کریم پور: بیشترین هزینه نهاد از طریق کمک‌های مردمی و دانشجویان دانشگاه تامین می‌شود.

 تا به حال به موارد خاصی برخورد کردید؟

کریم پور: بله. دختری بود که بر اثر حادثه‌ای دچار سوختگی شده بود و ما با معرفی به دکتر و کمک در پرداخت هزینه کمک این خانواده کردیم.

 آیا در مورد افرادی که به شما معرفی می‌شود، تحقیق می‌کنید؟

کریم پور: بله. روش ما به این صورت است که لیست این افراد را از کمیته امداد می گیریم و وضعیت آن‌ها را بررسی می‌کنیم و با مددکار کمیته امداد صحبت می کنیم. اکثرا خودمان از وضعیت زندگی افراد نیازمند دیدن میکنیم. کمک‌های مردمی پیش ما امانت است و در قبال آن تعهد داریم.

«حامی مهربان من»؛ پویش دانشجویی در ارومیه برای ریشه کن کردن فقر/ طعم شیرین لبخند بر لبان کودکان نیازمند

 برنامه شما برای ماه مبارک رمضان چیست؟

کریم پور: نهاد ما هر سال با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان سبد کالابرای افراد نیازمند با کمک خیرین تهیه می‌کنیم و امیدوارم امسال نسبت به سال قبل به افراد نیاز بیشتری کمک کنیم. سبدکالای ما شامل مایحتاج روزانه است. پارسال حدودا به ۲۰ خانوار کمک کردیم امسال تصمیم داریم به ۶۰ خانوار سبد کالا بدیم.

 بیشتر به چه مناطقی کمک می‌کنید؟

کریم پور: ما سعی کرده ایم افراد نیازمند ارومیه و شهرستان‌های اطراف آن را مشخص کنیم؛ البته بیشتر کمک ما به مناطق محروم استان است.

آیا در مناطق زلزله فعالیت داشته اید؟

کریم پور: برای کمک به مناطق زلزله زده غرب کشور در دانشگاه فیلمی اکران کردیم و از پول بلیط‌های فروخته شده به نفع هم وطنان زلزله زده دو تا ماشین که شامل لباس گرم و پتو و مواد خوراکی بود ارسال شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو ، تاریخ انتشار 22 اردیبهشت 97، کدمطلب:۶۸۳۹۶۴، www.snn.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین