پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۲۵۳۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: با راه اندازی باشگاه خیرین نیکوکار در استان قزوین، استفاده از ظرفیت نیکوکاران در رسیدگی به امور محرومان متمرکز می شود.
شعار سال: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین گفت: با راه اندازی باشگاه خیرین نیکوکار در استان قزوین، استفاده از ظرفیت نیکوکاران در رسیدگی به امور محرومان متمرکز می شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین در آستانه روز مستضعفین روز سه شنبه با حضور در دفتر خبرگزاری مهر استان قزوین از تلاش این رسانه در انعکاس فعالیت های کمیته امداد در حمایت از نیازمندان و محرومان جامعه تشکر کرد.
 
مجید مومنی در این دیدار گفت: رسانه ها آیینه تمام نمای دستگاههای اجرایی و مدیران هستند و می توانند با اطلاع رسانی شفاف و واقعی مردم را در جریان کارهای انجام شده قرار دهند.

وی اضافه کرد: رسانه ها به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هم قادرند دغدغه ها و مشکلات جامعه را منعکس کرده و کمک موثری در حل سریعتر مسائل باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین از همکاری و تعامل خوب خبرگزاری مهر قزوین با این نهاد تشکر کرد و یادآورشد: همکاری صمیمانه و تاثیرگذار شما در کنار سایر رسانه ها توانسته ما را به اهداف خیرخواهانه نزدیک کند.

* افزایش ۲۰۰ درصدی کمک های جشن نیکوکاری

مومنی اضافه کرد: با کمک رسانه ها و مشارکت خوب مردم و خیرین در جشن نیکوکاری سال گذشته شاهد افزایش ۲۷۳ درصدی کمک ها بودیم در حالی که این کمک ها در سال ۹۵ بالغ بر ۱۲۰ میلیون تومان بود در سال گذشته مردم ۵۰۰ میلیون تومان اهدا کردند.

وی اظهارداشت: در بخش کمک های مردمی در سایر امور هم سال گذشته بیش از ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان جمع آوری و در میان نیازمندان توزیع شد.

* امور سالمندان توسط خیرین پیگیری می شود

مومنی تصریح کرد:امسال درصددیم برای استفاده بیشتر از ظرفیت مردمی تمامی امور اداری سالمندان تحت پوشش کمیته امداد را به خیرین و مراکز نیکوکاری و هیئت امنای مساجد واگذار کنیم.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۷ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی استان قزوین هستند که به صورت آزمایشی با آغاز این طرح پرونده ۱۲۰۰ خانواده سالمند بالای ۶۱ سال را برای بررسی به مردم واگذار می کنیم.

مومنی در ادامه گفت: برگزاری گفتمان های مهدویت را در این نهاد جدی گرفته ایم و سبک زندگی را در میان خانواده های تحت پوشش ترویج می کنیم.  

* باشگاه خیرین نیکوکار در قزوین شکل می گیرد

مومنی یادآورشد: برای انسجام بخشی در کارها و نیز شناسایی دقیق خیرین در صددیم امسال با کمک نهادهای مختلف «باشگاه خیرین استان قزوین» را راه اندازی کنیم.

وی بیان کرد: در اجرای طرح تکریم خانواده های نیازمند امسال برای اولین بار بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هدایای مردمی را به صورت بن کارت در اختیار نیازمندان قرار دادیم تا آنها بتوانند نیازهای خود را از فروشگاهها خریداری کنند.

* طرح بوم گردی عملیاتی می شود

مومنی اضافه کرد: نگاه ما ایجاد اشتغال وخودکفایی خانواده ها باروشهای مختلف است که در این راستا در کنار اجرای طرح ایجاد نیروگاه های خورشیدی طرح اقامت گاههای بوم گردی در منازل روستایی الموت را آغاز کرده ایم که با دادن تسهیلات برای نوسازی واحدهایی که قابلیت اجرای طرح را دارند خانواده های کمیته امداد را در اجرای طرح های گردشگری در منازل خود مشارکت می دهیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین اظهارداشت: همچنین طرح کشت گیاهان دارویی در الموت از دیگر برنامه هایی است که برای خانواده های مددجو اجرا خواهیم کرد که در ایجاد درآمد و اشتغال افراد تحت پوشش موثر خواهد بود.

* ایجاد نیروگاههای خورشیدی افزایش می یابد

مومنی گفت: یکی از کارهای مهم و ارزشمند در سالهای گذشته اجرای طرح ایجاد نیروگاههای خورشیدی توسط کمیته امداد بود که تاکنون ۴۴ پنل خورشیدی در منازل مددجویان ایجاد شده که زمینه درآمدزایی ماهانه ۸۰۰ هزار تومان را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: امسال ۶۶ پنل خورشیدی دیگر در منازل مسکونی مددجویان راه اندازی خواهد شد و این تعداد به ۱۰۰ پنل خواهد رسید.

* ۴۲۵ واحد مسکن مهر به مددجویان واگذار می شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قزوین تصریح کرد: امسال با توافق اداره راه و شهرسازی تعداد ۴۲۵ واحد مسکن مهر به خانواده های مددجویان در قزوین، البرز، تاکستان واگذار می شود.

مومنی بیان کرد: تاکنون ۱۹۵۰ خانوار کمیته امداد استان خودکفا شده اند و امیدواریم ۱۱۰۰ خانواده دیگر نیز با خودکفایی از چرخه حمایت این نهاد خارج شده و مدیریت معیشت خود را بر عهده گیرند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 11 اردیبهشت 1397، کدخبر: 4285659 ، www.mehrnews.com
اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۳۱
0
0
این کمک های خیریه سبب پیشرفت بهتر شهر ها میشهو میتونیم به نفع مردم گار کنیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین