پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۹۲۸۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۹
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برپایی 2130 پایگاه جشن نیکوکاری در سطح استان گفت: استان قزوین در حوزه زکات جزو ۵ استان برتر کشور است که تقریبا ۴۰ درصد زکات جمع آوری شده در بحث عمرانی روستاها و ۶۳ درصد برای محرومان هزینه می‌شود.

شعارسال: مدیرکل کمیته امداد استان قزوین با اشاره به برپایی 2130 پایگاه جشن نیکوکاری در سطح استان گفت: استان قزوین در حوزه زکات جزو ۵ استان برتر کشور است.

مجید مومنی در نشست خبری که صبح امروز(شنبه) به مناسبت فرا رسیدن هفته احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: جشن نیکوکاری امسال با شعار "عیدی برای همه" همزمان با سراسر کشور در استان قزوین برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: جشن نیکوکاری در روزهای ۱۵، ۱۶ و ۱۷ اسفندماه در تمامی مدارس استان، پایگاه‌های کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و پایگاه‌های نماز جمعه نماز جمعه برگزار می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: علی‌رغم اینکه جشن نیکوکاری به صورت رسمی از 15اسفندماه آغاز می‌شود ولی کمک‌های خیران و نیکوکاران آغاز شده و تاکنون ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اهداء کردند.

۲۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان مشغول فعالیت هستند

وی افزود: مردم نیکوکار می‌توانند حتی بدون حضور مستقیم و از طریق کد مهربانی # 028*8877* و تلفن نیکوکاری با شماره ۳۳۸۰۸ کمک‌های خود را به نیازمندان استان اهداء کنند.

مؤمنی اعلام کرد: مردم استان قزوین سال گذشته در میزان رشد کمک‌های نقدی با ۲۷۰درصد رشد نسبت به سال ۹۵ رتبه اول را به خود اختصاص دادند.

وی عنوان کرد: میزان مشارکت مردم در بخش صدقات و کمک‌های مردمی در ۱۱ ماهه امسال ۵۴ میلیارد تومان بوده که حدود ۱۳ میلیارد تومان آن مربوط به زکات بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: استان قزوین در حوزه زکات جزو ۵ استان برتر کشور است که تقریبا ۴۰ درصد زکات جمع آوری شده در بحث عمرانی روستاها و ۶۳ درصد برای محرومان هزینه می‌شود.

وی عنوان کرد: میزان کمک‌های شب عید مردم استان در سال گذشته ۵ میلیارد و ۴۹۳ میلیون تومان بوده که پیش‌بینی می‌کنیم این رقم در سال جاری به ۷ میلیارد تومان برسد.

مومنی تصریح کرد: امسال در سطح استان ۲۱۳۰ پایگاه برای جشن نیکوکاری برپا می‌شود که ۶۰ درصد آن مدارس هستند که اقدام به جمع آوری کمک‌های مردمی می‌کنند که نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشتیم.

رشد ۳۴ درصد کمک‌های مردمی

وی با اشاره به توسعه مراکز نیکوکاری در استان گفت: هم‌اکنون ۲۵ مرکز نیکوکاری در سطح استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان قزوین بیان کرد: در ۱۱ ماه نخست سال جاری ۳۴ درصد رشد کمک‌های مردمی داشتیم که تا پایان سال به ۴۰ درصد خواهد رسید.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته احسان و نیکوکاری گفت: جشن گلریزان با همکاری سازمان ورزش و جوانان استان روز سه شنبه ساعت 19 بعدازظهر در زورخانه شهید رجایی برگزار می‌شود همچنین روز دوشنبه همایش خیرین استان نیز از ساعت ۱۹ تا ۲۱ در تالار کوثر قزوین اجرا می‌شود.

مومنی عنوان کرد: با هماهنگی اداره‌کل دادگستری ۷۱ زندانی که میزان بدهی آنها زیر ۲۰ میلیون تومان است با کمک خیرین آزاد می‌شوند تا شب عید در کنار خانواده‌های خود باشند.

این مسئول بیان کرد: آمار جمعیت استان قزوین یک میلیون و ۲۷۵ هزار نفر است که کمیته امداد به ۲۸۳۹۶ خانوار خدمات ارائه می‌دهد.

پرداخت بیش از5 هزار فقره وام قرض الحسنه در سال جاری

وی تصریح کرد: سال گذشته ۱۸۰۰ خانوار از افراد تحت پوشش کمیته امداد خودکفا شدند و اوایل امسال ۲۰ هزار خانوار تحت پوشش بودند اما به واسطه آشفتگی اقتصادی ۸ هزار خانوار در ۱۱ ماه نخست امسال به مجموعه افراد تحت پوشش این نهاد اضافه شد.

مدیرکل کمیته امداد استان گفت: از این تعداد ۵۳ درصد افراد تحت پوشش روستایی و ۴۷درصد نیز ساکن شهر هستند و ۱۴۹۷۲ خانوار سرپرست زن هستند.

وی در پایان گفت: امسال ۵۶۵۰ فقره وام قرض الحسنه با سقف ۵ میلیون تومان به خانواده‌ها پرداخت شده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی صبح قزوین ، تاریخ انتشار:12 اسفند 1397 ، کدخبر:334296 www.sobheqazvin.ir،

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۴
0
0
به نظرم هرچی هرچند خیلی کم و کوچیک ولی می تونه دل یه عده رو تو این روزا شاد کنه و همه کسایی که میتونن کمکی بکنن بایداین کار پسندیده رو انجام بدن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین