پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۴۹۵۹
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸
استاندار قزوین گفت: ناحیه شهری مهرگان هیچ خدمات رفاهی مناسبی برای ساکنان ندارد و وضعیت مسکن مهر زیبنده مردم نیست و خانواده هیچ مسئولی حاضر نیست در این خانه ها زندگی کند.

شعارسال: استاندار قزوین گفت: ناحیه شهری مهرگان هیچ خدمات رفاهی مناسبی برای ساکنان ندارد و وضعیت مسکن مهر زیبنده مردم نیست و خانواده هیچ مسئولی حاضر نیست در این خانه ها زندگی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور در نشست شهرداران که دوشنبه شب در استانداری برگزار شد اظهارداشت: تعامل شهرداریها با استانداری و سایر دستگاههای اجرایی می تواند زمینه خدمت رسانی بهتری را برای مردم مهیا کند و هر چقدر ارتباط و همکاری مدیران شهری و اجرایی بیشتر باشد بهتر است.

وی بیان کرد: همه ما خدمتگزار مردم هستیم و فرصتی داریم تا صادقانه برای حل مشکلات گام برداریم ودر این راستا استاندار، فرماندار، شهردار، یکی هستند و نباید جزیره ای عمل کنند.

استاندار قزوین تصریح کرد: باید از بخشی نگری دوری کنیم و مکمل یکدیگر باشیم و بدانیم کارها زنجیره ای است و دست در دست همدیگر می توانیم با خدمت رسانی مطلوب نیازها و مطالبات مردم را حل کنیم تا اعتماد آنها جلب شود.

وی اظهارداشت: یک نظام اداری درست کرده ایم تا در یک زنجیره خدمت رسانی در خدمت مردم باشد و به امنیت پایدار، توسعه متوازن و خدمات بهتر برسیم.

استاندار قزوین یادآورشد: مشکلات شهرداری ها می تواند همه مدیران را درگیر کند لذا مدیران دستگاههای اجرایی هم نمی توانند نسبت به آن بی تفاوت باشند و خود را در رفع موانع سهیم ندانند.

وی بیان کرد: توسعه ما نقطه ای است و اگر شهرهای کوچک و بزرگ ما آباد شود می توان امیدوار بود که توسعه استان هم محقق شود.

جمالی پور گفت: توسعه متوازن در گرو توزیع امکانات، منابع اعتباری و خدمات شهری در همه نقاط است تا همه شهروندان از خدمات مناسب رفاهی برخوردار شوند.

منابع مالی شهرداری ها مناسب نیست

استاندار قزوین تصریح کرد: در گزارش شهرداری ها اعلام شد منابع مالی حدود یک هزار میلیارد تومان است که این میزان زیبنده استان قزوین نیست و باید به فکر منابع جدید بود.

وی اضافه کرد: لازم است گزارشی از وضعیت نیروهای شهرداری تهیه شود تا در کنار بررسی وضعیت درآمدی و اعتباری در خصوص هزینه شدن بیشتر اعتبارات در بخش جاری فکری کنیم زیرا این روش منطقی نیست و باید در آن بازنگری شود.

تکلیف خدمات شهری در ناحیه مهرگان روشن می شود

استاندار قزوین در این جلسه پس از شنیدن گزارشی از وضعیت مشکلات ناحیه شهری مهرگان از شرایط این ناحیه ابراز نگرانی کرد و گفت: امروز بازدیدی از مسکن مهر در شهرک مهرگان داشتیم و برای ما جای تاسف داشت که مردم با مشکلات زیادی در این منطقه مواجه هستند.

وی اضافه کرد: واحدهایی ساخته ایم و مردم را در خانه های ۷۰ متری بدون خدمات جا داده ایم که نه پارکینگ دارد و نه آسانسور و نه بوستان مناسب ونه واحد تجاری درست کرده ایم و معلوم نیست شهروندان تا چه زمانی باید به دلیل تصمیمات غلط ما سختی را تحمل کنند.

خانواده های مسئولان در مهرگان سکونت نمی کنند

استاندار قزوین اظهارداشت: فکر نمی کنم خانواده هیچ کدام از مسئولان حاضر باشد در مهرگان قزوین سکونت کند و خانواده من هم با این شرایط به این منطقه نخواهد رفت وقتی وضع اینگونه هست چرا برای حل مشکلات آن کوتاهی می کنیم.

وی اضافه کرد: اینجا نه تاکسی، نه اتوبوس و نه خدمات شهری مناسب وجود دارد و نه شرایط حداقلی برای سکونت ایجاد شده و یک سالمند قادر به زندگی در این محدوده نیست ولی متاسفانه زمین های مازاد آن را فروخته اند و به اداره راه و شهرسازی داده اند درحالی که باید در محل هزینه شود و اگر قرار است زمینی در مهرگان فروخته شود باید فقط برای ساکنان این منطقه هزینه کنیم و از این پس واگذاری هیچ زمینی مجاز نیست و باید برای این منطقه تصمیم گیری جدیدی صورت گیرد.

جمالی پور اضافه کرد: بزودی بازدیدی از ناحیه شهری مهرگان خواهیم داشت تا مشکلات را از نزدیک بررسی کنیم و وضعیت آن روشن شود زیرا به نظر می رسد امروز زندگی در مهرگان زیبنده مردم این منطقه نیست.

استاندار قزوین که پس از ارائه گزارش معاون عمرانی از وضعیت مهرگان ناراحت شده بود در حین جلسه در تماس تلفنی با مدیرکل راه و شهرسازی ضمن ابراز نگرانی از وضعیت نامطلوب ناحیه شهری مهرگان خواستار توقف تصمیم گیری در مورد واگذاری زمین، بازارچه محلی در ناحیه شهری مهرگان شد تا با تشکیل کارگروه ویژه برای آن تصمیم گیری جدیدی صورت گیرد.


شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری  مهر، تاریخ انتشار1 مهر 98 ، کد خبر :4726979 ،www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین