پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۷۹۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
شورایاری ها در شورای گذشته مورد توجه جدی اعضا قرار گرفته بود اما برخی خبر از انحلال آن داده بودند. انحلال شورایاری ها به شورای گذشته نرسید و سرنوشت آن در شورای پنجم مورد بحث و بررسی قرار گرفته است .

شعار سال : اولین بار بود در مناظرات انتخاباتی رقبا به حسن روحانی بابت تعطیل کردن شورایاری ها اعتراض کردند. اعتراضی که البته از سوی روحانی بی جواب ماند.

ماجرایی که به دروغ به دولت یازدهم نسبت داده شده بود چرا که همان زمان شورایاری ها مشغول فعالیت بودند و تنها انتخابات دوره جدید با نامه سازمان بازرسی متوقف شده بود.

اما با این حال در خبرها مشخص بود که دولت روحانی و وزارت کشور او به دنبال تعطیلی شورایاری ها نبودند بلکه این وزارت کشور دولت احمدی نژاد بود که با نامه ای به سازمان بازرسی نسبت به نحوه برگزاری انتخابات شورایاری ها اعتراض کرده بود.در این راستا نیز نایب‌رئیس گذشته شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر جایگاه اجتماعی شورایاری‌ها در مصاحبه ای عنوان کرده بود که هیچ نهادی نمی‌تواند شورایاری‌ها را حذف کند.

بر همین اساس اولین موضوعاتی که شورای پنجم در دستور قرار داده رسیدگی به وضع شورایاری ها است. از این رو پیشنهادهایی اعضای شورای شهر تهران برای بازنگری ترکیب ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها ارائه کرده اند.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در سومین جلسه علنی شورا درخواست کردند تا ترکیب هیات مدیره و رئیس ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها مورد بازنگری قرار گیرد.

در جریان بررسی این پیشنهاد شهربانو امانی عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با اشاره به اینکه شورا الزامی را برای اجرای تمام مصوبات دوره‌های گذشته ندارد افزود: ما یک شورای جدید با رویکردی جدید هستیم و می‌توانیم بازنگری‌های مورد نیاز را در مصوبات شورا داشته باشیم.

زهرا صدر اعظم نوری عضو دیگر شورا نیز در خصوص بررسی تغییر در ترکیب رئیس و اعضای هیات مدیره دو ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها با اشاره به اینکه سازمان‌های مردم نهاد تنها فرهنگی نیستند و طی سال‌های گذشته سازمان‌های مردم نهاد بسیار گسترده شدند افزود: این سازمان‌ها در حوزه‌ها موضوعات مختلف فعالیت‌های متعددی دارند لذا پیشنهاد می‌کنم از هر پنج کمیسیون تخصصی شورا یک نفر به عنوان عضو در ستاد سمن‌ها و همچنین ستاد شورایاری‌ها حضور داشته باشند.

نژاد بهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران نیز با اشاره به موضوع بازنگری و اصلاح قوانین و مصوبات ادوار گذشته شهر تهران تاکید کرد: قاعدتا این گونه بازنگری‌ها زمانبر است و برخی از کارها معطل می‌ماند لذا پیشنهاد می‌کنم مصوبات گذشته همچنان اجرا شود، اما در ادامه بازنگری و اصلاح برخی موارد نیز تحت نظر قرار گیرد.

احمد مسجدجامعی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز گفت: طی ۱۰ سال گذشته و برای نخستین بار در شورای سوم موضوع سمن‌ها مورد توجه قرار گرفت که هدف از آن مشارکت شهروندان و همکاری آنها با شهرداری در مناطق بوده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: ساختار تشکیلاتی ستاد سمن‌ها به حدود ۱۰ سال قبل بر می‌گردد و در صورت بازنگری در ساختار آن طبیعتا اتفاق پسندیده‌ای روی داده است؛ اما این کار باید بر اساس آئین‌نامه‌های مد نظر انجام شود.

وی افزود: موضوع بازنگری حضور اعضا در ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها در آئین نامه پیش بینی شده است و در دوره‌های گذشته نیز کمیسیون فرهنگی در آنها حضور داشته است.

الهام فخاری عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش هم در تشریح پیشنهاد تغییر رئیس و هیات مدیره ستاد سمن‌ها و شورایاری‌ها با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد به عنوان یک نهاد اجتماعی تلقی می‌شوند افزود: باید ساختار و تشکیلات دو ستاد کاملا حفظ شود. لذا پیشنهاد می‌کنم دو نفر از کمیسیون فرهنگی و سه نفر از سایر کمیسیون‌ها در هر یک از ستادها عضویت داشته باشند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی تیتر شهر ، تاریخ انتشار: 9 شهریور 1396، کدخبر: 50465 ، www.titreshahr.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین