پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۱۹۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶
پرونده عدم برگزاری "انتخابات شورایاری‌ها" برای دوره جدید بسته شد و با توجه به شرایط اعلام شده از سوی مسئولان برگزاری تا به امروز، برگزاری این انتخابات در دوره جدید منتفی است.

شعار سال: با اعلام قبلی از سوی اعضای شورای شهر تهران و موافقت اولیه وزارت کشور قرار شد انتخابات شورایاری‌های در ماه‌های پایانی سال جاری برگزار شود اما مرتضی الویری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ابهاماتی در خصوص برگزاری انتخابات مطرح کرده است.

به گفته وی بازرسی کل کشور نامه‌ای را به وزارت کشور ارسال کرده و گفته است انتخابات شورایاری‌ها غیرقانونی است؛ سازمان بازرسی کل کشور در خصوص برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نامه‌ای به شورای شهر نوشت که شورایاری‌ها غیرقانونی است و به تبع آن انتخابات آن هم غیرقانونی است و در دوره قبل هم این امر صادق بوده اما اعضای شورا بر این باور بودند که دلیلی وجود ندارد که انتخاباتی که اصولگراها برگزار می‌کردند ما قطع کنیم.

اما مهدی چمران، رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تا به حال لایحه‌ای از سوی شورای عالی استان‌ها برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به مجلس ارسال نشده است، اظهار کرد: برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها نیازی به مصوبه مجلس نبوده است. وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته و همزمان با برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در تهران، هماهنگی‌های با وزارت کشور انجام و نهایتاً انتخابات برگزار شده است.

شکایت شورای عالی استان ها از سازمان برنامه‌وبودجه به کمیسیون اصل 90

چمران ادامه داد: در دولت یازدهم وزارت کشور و شورای عالی استان‌ها طرحی را در خصوص نحوه برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به تصویب رسانند که همین طرح می‌تواند مبنای برگزاری انتخابات آتی شورایاری‌ها باشد.

رئیس شورای عالی استان‌ها بیان کرد: انتخابات شورایاری‌ها یک انتخاب محلی و غیرسیاسی است و هر شهری می‌تواند این انتخابات را با هماهنگی فرمانداری برگزار کند. اما علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران نیز درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها اینگونه توضیح داد: در حال فراهم کردن شرایط برگزاری انتخابات شورایاری‌ها هستیم و به محض اینکه موافقت نهایی به شورای شهر تهران اعلام شود ما انتخابات را برگزار می‌کنیم و تا این لحظه موافقت اعلام نشده است.

اعطا افزود: پس از نامه رئیس شورای شهر تهران به وزیر کشور درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها، با برگزاری این انتخابات موافقت شده اما هنوز به صورت کتبی به شورای شهر تهران ارسال نشده است؛ ما آماده برگزاری این انتخابات هستیم ضمن اینکه در ادوار گذشته نیز شورای شهر تهران و شهرداری تهران برگزار‌کننده انتخابات شورایاری‌ها بودند و در نامه‌ای که برای وزیر کشور ارسال شده است پیشنهاد ما این بوده که این انتخابات را مدیریت شهری برگزار کند.

با این شرایط برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در دوره جدید تا این لحظه منتفی است مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد البته هم اینک نیز شورایاری‌ها فعالیت خاصی را در محلات ندارند و تعطیلی کلی آن نیز دور از ذهن نیست.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 20 دی 97، کد مطلب: 1917441، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین