پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۱۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۸
سخنگوی شورای شهر تهران درباره جزییات با رئیس‌جمهور توضیحاتی در کانال تلگرامی اش ارائه کرد.

شعارسال: علی اعطا در کانال تلگرامی خود درخصوص دیدار اعضای شورای شهر تهران با رییس جمهور گفت: دیدار با رئیس‌جمهور از سلسله دیدارها با روسای سه قوه است که چندی پیش با دکتر علی لاریجانی رئیس قوه مقننه دیدار داشتیم و امروز نیز با حضور اعضای شورای شهر و شهردار تهران با رئیس‌جمهور دیدار کردیم.

وی با بیان این که یکی از موضوعات مورد تأکید اعضای شورا لزوم رعایت حقوق شهروندی با استناد به موضوع سپنتا نیکنام بود گفت: همچنین اعضای شورا تأکید داشتند که تثبیت نهاد شورای شهر که در دوره نخست انجام شده و لازم است در این دولت نیز در راستای تقویت و تثبیت جایگاه حکمرانی محلی، لایحه مدیریت یکپارچه شهری سریعاً تعیین تکلیف شود.

سخنگوی شورای شهر تهران ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات مورد تأکید اعضای شورای شهر، بحث شورایاری‌ها بود. چراکه در حال حاضر به استناد نامه‌ای از مراجع قضایی انتخابات شورایاری‌ها محل اشکال است و بر همین اساس نه می‌توان بودجه‌ای برای آن در نظر گرفت و نه می‌توان انتخاباتی در این زمینه برگزار کرد که از رئیس‌جمهور درخواست شد از آنجایی‌که شورایاری‌ها بازوهای اجرایی شورای شهر هستند به مدیریت شهری کمک کند تا در سال آتی انتخابات شورایاری‌ها برگزار شود.

به گفته اعطا، روحانی با اشاره به نقش آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در پیشرفت شهر به همکاری و ارتباط تنگاتنگ دولت و مدیریت شهری تأکید کرده و عنوان داشت که اولین گام در این راستا توسط دولت با دعوت از شهردار برای حضور در جلسات هیئت دولت برداشته شده است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور عنوان کرد در موضوع حل معضل بافت فرسوده تهران تاکنون در دولت دوازدهم جلسات متعددی برگزارشده است و ضمن تشکر از دولت بابت توجه ویژه به مسائل تهران انتظار می‌رود که از مشارکت اعضای شورای شهر تهران نیز در این جلسات بهره گرفته شود.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: در خصوص انتقاد آقای روحانی در خصوص وضعیت باغات تهران، ایشان عنوان کردند در دوره‌های قبل حجم زیادی از باغات از بین رفته و این در حالی است که باید این باغات به‌عنوان سرمایه‌های شهر حفظ شود. همچنین وی بر توسعه حمل‌ونقل عمومی به‌خصوص ریلی تأکید زیادی داشتند و عنوان کردند که ساخت اتوبان، جاده، دوطبقه کردن بزرگراه و ... راه‌حل نیست و باید حمل‌ونقل عمومی با محوریت ریلی توسعه یابد.

اعطا با اشاره به سخنان روحانی گفت: وی بر لزوم مبارزه با فساد تأکید کرد و اعلام کردند در نظرسنجی‌ها همواره شهرداری جزء سازمان‌هایی است که فساد زیادی در آن گزارش شده است و لازم است در بحث مبارزه با فساد از دستگاه‌های زیرمجموعه شهرداری فعالیت آغاز شود. همچنین آقای روحانی در خصوص وضعیت سپنتا نیکنام نیز توضیحاتی ارائه کرد و گفت که نامه‌ای خطاب به مقام معظم رهبری نوشته‌اند و عنوان داشتند که این موضوع خلاف قانون و مصلحت است و ابراز امیدواری کردند که تا وصول نتیجه این موضوع را پیگیری می‌کنند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 15آبان1396، کدخبر: 4136546 : www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین