پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۰۷۲۴۲
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
بر اساس مصوبه شورای شهر تهران حداقل و حداکثر سن نامزدهای شورایاری ها مشخص شد.

شعارسال: اعضای شورای شهر تهران در جریان اصلاحیه آیین نامه اجرایی انتخابات پنجمین دوره فعالیت شورایاری ها در خصوص کف سنی رأی دهندگان از 15 سال به 18 سال نظرات موافق و مخالف خود را گفتند.

زهرا نژادبهرام در موافقت با این افزایش گفت: باید رفتارهای انتخاباتی کشور هماهنگ باشد و نمی توان برای هر انتخابات یک سن را برای رأی دادن مشخص کرد.

محمد سالاری به عنوان مخالف گفت: افزایش بازه سنی، دایره مشارکت را کم می کند و این موضوع مخالف دموکراسی است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر میزان مشارکت در انتخابات شوراها پایین است و این تصمیم باز هم مشارکت را کاهش می دهد.

شهربانو امانی در موافقت با افزایش سن گفت: سن 15 سالگی در تقسیم بندی های جهانی کودک محسوب می شود.

وی ادامه داد: جوانان ما در 18 سالگی امکان گرفتن گواهینامه، گذرنامه و غیره را دارند و ما نیز همین سن را باید برای سن رأی دهندگان بدون نگرانی از کاهش مشارکت مشخص کنیم.

امانی با اشاره به فعالیت احزاب در مدارس در سایر کشورهای دنیا گفت: احزاب در برخی از کشورها از دوره دبیرستان می توانند در مدارس فعالیت کنند و عضو بگیرند.

محسن هاشمی به شوخی در این جلسه گفت: دختران در 15 سالگی امکان تشخیص درست را دارند و شاید این سن در مردها بعد از 18 سالگی نیز اتفاق نیفتد.

در نهایت اعضای شورا به افزایش سن رأی دهندگان از 15 به 18 سال رأی دادند.

در ادامه کف و سقف سنی نامزدهای انتخابات شورایاری ها مورد بررسی قرار گرفت که پیشنهاد کف 22 و سقف 75 مطرح شد که ناهید خداکرمی در مخالفت با سقف سنی گفت: شاید فردی 80 ساله با توانایی کامل که مورد وثوق مردم هم هست امکان شرکت داشته باشد و ما نباید محدودیت سنی ایجاد کنیم.

در نهایت اعضا به کف سنی 22 و سقف سنی 75 برای حضور در انتخابات شورایاری به عنوان نامزد رأی دادند.

همچنین ،پیشنهاد اضافه شدن اشتغال به اصل سکونت با داشتن جواز کسب معتبر پنج ساله برای داوطلبان عضویت در شورایاری ها رای آورد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اسکان نیوز، تاریخ انتشار: 22اردیبهشت1398 ، کدخبر: 19584: www.eskannews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین