پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۴۲۳۱۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
علی اعطا، سخنگوي شوراي شهر تهران، در پاسخ به اين سؤال که چرا شهرداري مصوبات شوراي شهر را اجرائي نکرده و به آنها پايبند نيست، گفت: شورا به‌تنهايي از پس تخلفات شهرداري تهران برنمي‌آيد و مردم بايد با نظارت عمومي به شهرداري کمک کنند. سخنگوي شوراي شهر در پاسخ به سؤالي مبني بر تخلفات برخي از مناطق شهرداري تهران درخصوص مصوبه برج‌باغ‌ها که لغو شده است، گفت:‌ موارد تخلف در نامه‌اي محرمانه به شهردار تهران ارسال شده است و شماره پرونده‌ها و مناطقي که اين تخلف را انجام داده‌اند، در نامه مذکور وجود دارد.

شعار سال: سخنگوي شوراي شهر که در يک نشست خبري روبه‌روي خبرنگاران حاضر شده بود، با تأكيد بر اينکه شهردار به‌شدت به موضوع باغات حساس‌ است و جزء اولويت‌هاي اصلي اوست، اضافه کرد: اين تخلف در مناطق شهرداري انجام شده و شهرداري و معاونت‌هاي مربوطه بايد به اين تخلف رسيدگي کنند. تذکر جدي به مناطق درباره صدور مجوز ساخت‌وساز در باغات داده شده و ما در اجراي مصوبات بسيار جدي هستيم. عضو کميسيون معماري و شهرسازي شوراي شهر با بيان اينکه ابهامات و برداشت‌هاي آزادي از متن مصوبه انجام شده است، افزود: در 22 اسفند مصوبه برج‌باغ لغو شد و قرار شد بعد از آن هيچ مجوز ساخت‌و‌سازي براساس اين مصوبه صادر نشود اما برخي تصور کرده بودند که اگر پرونده پيش از 22 اسفند تشکيل شده باشد، اين پروسه بايد ادامه يافته و مجوز ساخت‌وساز در باغات صادر شود. با‌اين‌حال اين توجيهات پذيرفتنی نيست و لغو مصوبه برج‌باغ براي همه مناطق شهرداري لازم‌الاجراست.

اعطا در پاسخ به اين سؤال که چرا شهرداري براي هر عضو سه کارت شناور با شارژ يک ميليوني صادر کرده است، افزود:‌ اولا اين کارت‌ها براي استفاده شخصي اعضاي شورا نيست در حقيقت براي هر عضو سه کارت سيار با يک ميليون شارژ براي ورود به طرح ترافيک صادر شده است. اين کارت‌ها براي 30 روز مصرف کاربرد دارد و دو پلاک در روز مي‌تواند از آن استفاده کند. تعدادي از اعضا مخالف هستند و از پذيرفتن اين کارت‌ها خودداري کردند؛ البته کارت شناور طرح ترافيک در دوره قبل هم وجود داشت و پيش از اين شارژي هم نبوده و نامحدود بود.

سخنگوي شوراي شهر با بيان اينکه اين کارت قرار است در اختيار مشاوران اعضاي شورا قرار گيرد در انتقاد به صدور آنها گفت: من هم مخالف اين موضوع بودم و اصلا نبايد اين اتفاق مي‌افتاد و شايد هم خيلي اقدام مناسبي نبود. عضو شورا در واکنش به انتقاد خبرنگاران از سکوت اعضا در برابر اين اتفاق افزود: من اين انتقاد را مي‌پذيرم اما نبايد تصور شود که اين کارت‌هاي طرح ترافيک سيار به مصرف شخصي خواهند رسيد.

سخنگوي شوراي شهر در پاسخ به اين سؤال خبرنگاران که تکليف نمايندگان مجلس و افرادي که خبرنگار نبوده اما از سهميه طرح ترافيک خبرنگاري استفاده کرده‌اند چه شد، تصريح کرد: قرار شده آقاي محسن پورسيدآقايي (معاون حمل‌ونقل و ترافيک شهرداري تهران) با کميسيون اجتماعي فرهنگي جلسه‌اي تشکيل داده و درباره انتشار نام رسانه‌ها در کنار افرادي که طرح ترافيک خبرنگاري دريافت کرده‌اند، صحبت کند.

اعطا در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه اخباري حاکي از استخدام‌هاي جديد در شهرداري به گوش می‌رسد، با بيان اينکه شهرداري با نيروي مازاد مواجه بوده و به ازاي هر صندلي بيش از سه نيرو در شهرداري وجود دارد، گفت: برنامه‌اي براي جذب نيروي جديد در شهرداري وجود ندارد و احتمالا اخباري که شما شنيده‌ايد، مربوط به پست‌هاي مديريتي است و اين دستِ هر مديرعاملي است که مديران خود را تغيير دهد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه شرق، تاریخ 27 تیر 97، کد مطلب: 3197


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
ا.ف75
واقعا باید تاسف خورد به حال کشوری که این اتافاقت داره مث اب خوردن توش اتفاق میفته! شورا از پس شهرداری بر نمیاد! خنده داره واقعا!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۸
0
0
شورا از پس تخلف ها بر می اید
این شورا های رانتی توان مقابله ندارند
به رای هایمان بیشتر دقت کنیم
م.ص76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین