پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۹۴۹۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۱
علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در واکنش به ادعای مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر «برابر شدن منابع و مصارف این صندوق» گفت: بعید است این ادعا درست باشد. پولی که امروز به من پرداخت می‌شود همان پولی است که قرار است 30 سال آینده به شما پرداخت شود. این برابری ورودی و خروجی است نه برابری منابع و مصارف.

شعار سال:علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در واکنش به ادعای مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مبنی بر «برابر شدن منابع و مصارف این صندوق» گفت: بعید است این ادعا درست باشد. پولی که امروز به من پرداخت می‌شود همان پولی است که قرار است 30 سال آینده به شما پرداخت شود. این برابری ورودی و خروجی است نه برابری منابع و مصارف.

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، طی سخنانی مدعی شده است: «از این ماه میزان منابع و مصارف این سازمان به حالت سربه‌سر بازگشته و به تعادل رسیده است.»عادل دهدشتی، معاون سازمان تامین اجتماعی، هم در سخنانی گفته است: «از 13 هزار میلیارد تومان بدهی سازمان تامین اجتماعی تنها 6 هزار میلیارد تومان دیگر باقی مانده که مربوط به سال 97 بوده و تا پایان امسال تسویه‌حساب خواهد شد.»

از سویی علیرضا محجوب عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان مطالبی، در تحقق این ادعا تردید ایجاد کرده است.


بدهی‌های دولت روزبه‌روز سنگین‌تر می‌شود

علیرضا محجوب، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، درباره اظهارات اخیر رئیس سازمان تامین اجتماعی که مدعی شده بود منابع و مصارف این سازمان به تعادل رسیده است و دیگر نیازی به فروش ساختمان‌های شستا ندارند گفت: البته عوامل اجرایی بهتر از ما در جریان ریز اعداد و ارقام هستند، ولی با توجه به مشاهدات، بدهی‌های دولت روزبه‌روز سنگین‌تر می‌شود و وقتی نتواند بدهی‌هایش را بپردازد، حفظ تعادل بین منابع و مصارف آن غیرواقعی خواهد بود.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس ادامه داد: وقتی از اواخر دهه 70 تاکنون منتظر بوده‌ایم منابع سازمان تامین اجتماعی بر مصارفش بچربد و طی این سال‌ها چنین اتفاقی نیفتاده است، ادعای به تعادل رسیدن منابع و مصارف تامین اجتماعی ادعای کوچکی نیست.

نماینده مردم تهران در مجلس تاکید کرد: اینکه بگوییم منابع و مصارف جاری سازمان تامین اجتماعی برابرند حرف خوش‌بینانه‌ای است، ولی چون در جزئیات اعداد ارائه‌شده نیستم نمی‌توانم کلاً این حرف را رد کنم. با این حال، طبق تحقیق و تفحصی که در سال 1389 از سازمان تامین اجتماعی انجام دادیم، سیر منفی سرمایه‌گذاری این سازمان یعنی پس‌انداز از محل حق بیمه‌های دریافتی را کشف کردیم.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم گفت: به‌روز شدن منابع و مصارف یک سازمان یعنی پولی که از شما کسر می‌شود باید زمان بازنشستگی به شما برگردد. اگر آن پول را به بازنشستگان امروز بپردازند، یعنی بدهی و مطالبه بین‌نسلی را جابه‌جا کرده‌اند.


این چرخه که پس‌انداز آینده را به نسل امروز می‌پردازند تا ابد نمی‌تواند ادامه یابد

رئیس فراکسیون کارگری اضافه کرد: این بدان معنی است که پولی را که باید به نسل آینده پرداخت شود نسل امروز دریافت می‌کند، این چرخه تا ابد نمی‌تواند ادامه یابد و بالاخره جایی متوقف می‌شود.


تامین اجتماعی باید سالانه حداقل 12 تا 13 هزار میلیارد تومان پس‌انداز کند

عضو فراکسیون امید مجلس توضیح داد: سالانه 14 درصد باید بابت بازنشستگی بیمه‌شدگان کنار گذاشته شود؛ یعنی سازمان تامین اجتماعی باید سالانه حداقل 12 تا 13 هزار میلیارد تومان پس‌انداز کند. اما این کار بعید است انجام شده باشد.

محجوب با اشاره به ادعای رئیس سازمان تامین اجتماعی مبنی بر برابری منابع و مصارف سازمان، توضیح داد: با توجه به مشاهدات فکر نمی‌کنم برابری منابع و مصارف محقق شده باشد؛ چراکه مثلاً امروز پولی به من پرداخت می‌شود که پول 30 سال آینده شماست و در واقع باید 30 سال دیگر به شما پرداخت می‌شد. اگر امروز آن پول را به من پرداخت کرده‌اند، به معنای برابری منابع و مصارف نیست بلکه اسم آن برابری ورودی و خروجی است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم تاکید کرد: برابری ورودی و خروجی در صندوق تامین اجتماعی زیان دارد و این زیان یعنی پول نسل آینده پس‌انداز نمی‌شود که این نگران‌کننده است.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اعتمادآنلاین،تاریخ انتشار:16بهمن1398،کد خبر:382234،etemadonline.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین