پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۴۷۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲
معاون گردشگری استان تهران گفت: لغو مجوز ۲۶ آژانس مسافرتی به‌دلیل تخلف‌ و عدم توجه به هشدارهای سازمان میراث‌فرهنگی بوده است.

شعار سال : شهرام علی‌محمدی (معاون گردشگری استان تهران) در خصوص لغو مجوز ۲۶ آژانس مسافرتی شهر تهران به خبرنگار ایلنا گفت: این آژانس‌ها علاوه بر اینکه خلاف آیین‌نامه عمل می‌کردند، شکایت‌های متعددی هم داشتند و ما براساس این موضوعات به آنها چندین بار هشدار‌ دادیم و پیگیر حل مشکلاتشان بودیم ولی از آنجا کهاین دوستان نسبت به این هشدارها بی‌تفاوت بودند؛ناگزیر شدیم برای جلوگیری ازتخلفات بیشتر اقدام به لغو مجوز آنها کنیم که البته کاملا براساس آیین‌نامه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه لغو مجوز تنها مختص به آژانس‌ها نبوده و هر سیستم متخلف دیگری هم می‌تواند موردبرخورد قرار گیرد، درباره روند لغو مجوز آژانس‌ها این‌طور توضیح داد: زمانی که تعداد شکایت‌های یک آژانس زیاد باشد؛ ابتدا پرونده آن را به کمیته انضباطی سازمان ارجاع می‌دهیم و در صورت اثبات تخلف؛ آژانس مورد نظر تنها مدتی درحالت تعلیق قرار می‌گیرد. اما اگر آژانس در حالت تعلیق و یا بعد از آن به فعالیت‌های قبلی خود ادامه دهد و مجددا شکایت‌هایی از آن صورت گیرد؛ به‌نوعی موقعیت اضطرار ایجاد شده که می‌تواند سبب ایجاد اختلال در نظم کل سیستم شود. به‌همین دلیل در چنین شرایطیناگزیر به لغو مجوز هستیم.

علی‌محمدی با بیان اینکه بحث اشتغال برای سازمان میراث بسیار مهم بوده وبه‌هیچ‌وجه دوست نداریم مجوزآژانس یا تاسیسات دیگر گردشگری را لغو کنند،افزود: باید تاکید کنم که ما مجبور به این کار شدیم. چراکه اگر فردا برای مسافری مسئله‌ای پیش بیاید، باید بتوانیم براساس اساسنامه‌ به مشکل آن رسیدگی کنیم. به‌همین دلیل در شرایط کنونی برایحمایت بیشتر حقوق مسافران روی اساسنامه حساس‌تر شده‌ایم وبرای تمدید مجوز و اعطای آن سختگیرانه‌تر عمل می‌کنیم.

معاون گردشگری استان تهران در ادامه بیان کرد:حساسیت بیشتر ما در اساسنامه سبب شده تا برای مسافران طرف قرارداد با دفاتر امنیت بیشتری ایجاد شود. یعنی در حال حاضرما به هیچ آژانسی بدون بازدید نه مجوز می‌دهیم و نه مجوز قبلی آن را تایید می‌کنیم. چراکه در برخی از بند‌های اساسنامه ازجمله ضمانت‌نامه بانکی حساسیت بیشتری منظور شده و همه متقاضیان حتما باید مبلغ پنجاه میلیون که بیست‌و پنج میلیون آن نقد و مابقی به‌صورت سفته است را نزد ما به‌عنوان ضمانت قرار دهند تا اگر از سوی مسافران از آنها شکایتی صورت گرفت و آژانس مورد نظر به‌عنوان متخلف معرفی شد ولی خسارت خود را نپذیرفت، ما از ضمانت‌نامه آنها اقدام به پرداخت خسارت مسافران کنیم.

وی همچنیندر خصوص صحبت‌هایی که عده‌ایمبنی بر انصراف و ورشکستگی برخی آژانس‌ها مطرح می‌کنند، گفت: در حال حاضر وضعیت گردشگری داخلی ما به‌شدت در حال رونق بوده و بنده می‌توانم با مدارک مستند بگویمکه تاکنون هیچ آژانسی در تهران درخواستی جهت تعطیلی یا اعلام ورشکستگی به اداره کل میراث و گردشگری استان تهران نداده و این موضوع به‌هیچ وجه صحت ندارد.

محمدی افزود: البته ممکن است برخی آژانس‌ها بنا بر تغییر روش کار و پیشرفته شدن آن با مشکلاتی مواجه شده باشند. چراکه در شرایط فعلی گردشگری الکترونیک به شدت در حال پیشرفت بوده ویک آژانس سنتی نمی‌تواند با سیستم ۴۰ سال قبل با آن مقابله کند و قطعاباید خودشان را به‌روز کنند. در نهایت نیز باید بگویم که در این زمانی که بنده متصدی گردشگری استان تهران هستم؛تابه‌حال از بین دو هزار و ۱۰۰ آژانس موجود درتهران هیچ درخواست انصرافی به ما داده نشدهو به‌ندرتاز سوی برخی آژانس‌هایی که بعضاغیرحرفه‌ای هستند و به‌نوعی می‌خواهند از خسارت احتمالی خود جلوگیری کنند، درخواست مرخصی موقتی داده می‌شود.

وی در پایان بیان کرد: هرکدام از مسافران که در قرارداد خود با دفاتر متوجه تخلفی شوند؛ می‌توانند برای شکایت به سازمان میراث فرهنگی استان تهران مراجعه کنند. براساس شرایط تازه در حال حاضر فرایند رسیدگی به شکایات افراد حداکثر۲۰ روز زمان می‌برد. درحالی‌کهدر گذشته این فرآیند، نزدیک به سه تا چهار ماه زمان می‌برد و تمام تلاش ما این است که حقی از کسی ضایع نشود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری کار ایران ، تاریخ انتشار: 3 مهر 1397 ، کدخبر:  671677 ،www.ilna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
کارخوبی میکنند من خودم از یک آژانس هوایی بلیط خریدم.وقتی به فرودگاه و قسمت کانتر برای گرفتن کارت پرواز مراجعه کردم اسمم در لیست مسافرین نبود.مجبور شدم در فرودگاه دوباره بلیط بخرم.حالا نه آژانس هوایی نه شرکت صادر کننده بلیط زیر بار نمیرن و پول بلیط بهم پس نمیدن.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
کار خوبیه باید جلوی این بی مسیولیتای اخیرو بگیرین هر چه زودتر م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
ا.ف75
واقعا باید این پیگیری هرچی زودتر صورت می گرفت! وقتی چیزی بی رویه در حال گرون شدن هست با این نظارت ها میشه سرعتش رو کمتر کرد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
اینقدر دزدی کردن تو ایران راحت شده که الان تبدیل به ی شغل شه همه دارن دزدی میکنن
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
امیدوارم این تعطیلی واین نظارت باعث بشه درس عبرتی برای دیگران بشه تا دیگه تخلف نکنن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین