پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۵۱۱
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۱
جعفرزاده‌ایمن‌آبادی می‌گوید: نباید در چنین روز مهمی که روز اقتدار ارتش، سپاه و نیرو‌های نظامی بود این اتفاق می‌افتاد. از طرفی هرچند ۲۹ نفر از عزیزان ما شهید شدند، اما به نظر من نباید رژه متوقف می‌شد. یعنی پس از اینکه این عملیات تروریستی دفع شد حتماً باید رژه ادامه پیدا می‌کرد. رژه نیمه تمام مفهوم خوبی در کشور ندارد.
شعارسال: شنبه و همزمان با شروع هفته دفاع مقدس، شاهد حادثه خونبار حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز بودیم. تروریست‌ها ۲۹ نفر را شهید و ۵۷ را مجروح کردند و در نهایت این حادثه با رژه ناتمام و انتقال شهدا و مجروحان به سردخانه و بیمارستان پایان یافت. یکی از نمایندگان مجلس اعتقاد دارد همچنانکه روند انتقال انجام می‌شد، نیروهای نظامی می‌بایست برای نمایش اقتدار مراسم رژه را ادامه می‌دادند. جعفرزاده‌ایمن‌آبادی معتقد است رژه نیمه‌تمام مفهوم خوبی برای کشور ندارد. او به رویداد۲ می‌گوید: حمله به رژه ارتشیان در اهواز یک عملیات کور و سخیف بود که موجب انسجام بیشتر در کشور خواهد شد و در این موضوع جای هیچ تردیدی نیست و باید هر چه زودتر عاملان این جنایت به سزای خود برسند و جواب دندان‌شکنی به افرادی که پشت این قضیه بودند داده شود، اما چند موضوع در این عملیات تروریستی حائز اهمیت است؛ اول اینکه حفاظت محیطی در محل رژه بسیار ضعیف بود و سهل‌انگاری و قصور فاحشی در آنجا رخ داد. به نوعی این سهل‌انگاری مشابه سهل‌انگاری بود که در حمله داعش به مجلس شورای اسلامی رخ داد.

او گفته است: نباید در چنین روز مهمی که روز اقتدار ارتش، سپاه و نیرو‌های نظامی بود این اتفاق می‌افتاد. از طرفی هرچند ۲۹ نفر از عزیزان ما شهید شدند، اما به نظر من نباید رژه متوقف می‌شد. یعنی پس از اینکه این عملیات تروریستی دفع شد حتماً باید رژه ادامه پیدا می‌کرد. در روزی که به مجلس حمله شد، نمایندگان با اقتدار جلسه خود را ادامه دادند و نگذاشتند مجلس تعطیل شود. انتظار من این بود که رژه نیمه تمام رها نمی‌شد. رژه نیمه تمام مفهوم خوبی در کشور ندارد.

نماینده رشت به وزیر دفاع و فرمانده نیرو‌های مسلح پیشنهاد داده است که با ابهت، اقتدار، انسجام و قدرت بیشتر در کوتاه‌ترین زمان ممکن در شهر اهواز و با حضور تمام فرماندهان نظامی و انتظامی رژه‌ای شایسته را برگزار کنند. او می‌گوید: اگر ما می‌خواهیم اقتدار خودمان را به دنیا نشان دهیم باید به آن‌ها بگوییم که شما نمی‌توانید یک کار به این بزرگی را تعطیل کنید. متاسفانه در حادثه اهواز مسئولان ما منفعلانه برخورد کردند و از این‌رو رژه تعطیل شد که اصلاً امر خوشایندی نبود.

او در پاسخ به اینکه آیا امکان دارد که این حملات تروریستی در آینده ادامه پیدا کند، گفته است: ما هرجا کوتاهی کردیم دشمن از همان نقطه به ما ضربه زد. آن چیزی که من در فیلمی که از نمای بالا گرفته شد دیدم پارکی بود که که پشت جایگاه قرار داشت. فکر می‌کنم هر فردی که اطلاعات نظامی هم ندارد اگر از او پرسیده شود که الان اگر دشمن بخواهد حملکه کند از کجا حمله را شروع می‌کند، می‌گوید از پارک پشت جایگاه. به تقدیر امیدوارم که دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در آینده نباشیم و مسئولانی که وظیفه امنیت را بر عهده دارند بیش از پیش حواسشان را جمع کنند.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی رویداد24 ، تاریخ انتشار: 3 مهر 1397 ، کدخبر: 147448 ، www.rouydad24.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
این که تو همچین رژه ای این اتفاق بیاقته جای بسی تامل بسیار دارد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
واقعا ایشون با خودشون چه فکری کردن چقد از دور حرف زدن قشنکه :/ درسته ک حمله تو این روز براشون خیلی میتونه افتخارامیز باشه ولی واقعا فک مکنن میشد تو اون حال و هوا دوباره مراسمو ادامه داد چطور ممکنه اخه ؟ م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
ا.ف75
واقعا به نظر من هم نوعی سهل انگاری رخ داده! چطوری میشه چند شب قبل از رژه این اتفاق بیفته و این ها اسلحه هاشون رو در پارک نزدیکی محل رژه جاساز کنن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
درباره حادثه تروریستی چرا های زیادی وجود داره ولی تو اون وضعیت نباید انتظار داشته باشن به رزمایششون ادامه بدن
س.ق76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
ما از لحاظ امنیتی داریم ضعیف عمل میکنیم درحالیکه باید آماده ی همچین بحرانهایی باشیم.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
0
0
واقعا جای تعجب داره که اطلاعات منونست قبل عملیان شناساییشون کنه تو روز روشن اسحله جاساز میکردن م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین