پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۶۱۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۴۰
وزیر راه و شهرسازی در نامه‌ای به رئیس دفتر رئیس‌جمهوری اعلام کرد: پیشنهاد آقای مهندس ترکان برای تعویق انتخابات هیئت مدیره سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها خلاف قانون و غیرقابل اقدام است.

شعارسال: به فاصله چند ساعت پس از رسانه ای شدن نامه واعظی رئیس دفتر رئیس جمهوری در خصوص موافقت روحانی با درخواست اکبر ترکان برای تعویق دو ماهه انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها عباس آخوندی واکنش نسبتا تندی نشان داد. در نامه وزیر راه به رئیس دفتر رئیس‌جمهوری، آخوندی از نامه ترکان ابراز تاسف کرده و وی را یکی از عوامل بی اعتمادی مهندسان نسبت به دولت معرفی کرده است.

متن نامه آخوندی به واعظی به شرح زیر است؛

« بازگشت به نامه شماره ... فرآیند، ترتیب و نحوه برگزاری انتخابات هیئت مدیره های سازمان ‌های نظام مهندسی ساختمان استان ها و از جمله مهلت‌های قانونی برگزاری آن در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مصوب سال ۱۳۷۴ و آئین نامه اجرایی ان مصوب ۱۳۷۵ و اصلاحات بعدی آن به طور کامل و دقیق احصاء شده و در هفت دوره انتخابات قبل و دوره جاری ملاک عمل بوده و می‌باشد، مورد پیشنهادی آقای مهندس ترکان خلاف قانون و غیرقابل اقدام است.

بنابراین تاخیر به طور قانونی امکان پذیر نیست و مطابق برنامه‌ زمان ان اقدام و رای‌گیری در راستای اجرای فانون در استان‌های مختلف از پنجم تا سیزدهم مهرماه سال جاری انجام خواهد شد.

نامه جناب ترکان با حواشی دیگری همراه است. از جمله انتساب رفتار غیرحرفه‌ای به وزارت راه و شهرسازی، احتمال رد صلاحیت مهندسان مخالف با این رفتارها توسط این وزارتخانه و در نتیجه بی اعتمادی مهندسان به دولت تدبیر و امید. باید عرض کنم که واقعا متاسفم که ایشان پناه‌گاه گروهی متخلف،‌ زیرپا گذارنده اخلاق و اصول حرفه‌ای مهندسی، امضافروش و حیف کننده اموال مردم شده‌اند که بی محابا پیشنهاد اقدام غیرقانونی به رئیس‌جمهور می‌دهند.

وزارت راه و شهرسازی مطابق قانون نظارت کلی بر انتخابات دارد و انتخابات توسط هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت برگزار و نظارت می‌شود.

اگر مهندسان به دولت بی اعتماد شوند، ناشی از حمایت ایشان و کسان دیگری در بدنه دولت است که عملا از امضافروشی، شهرفروشی،‌عدم کنترل ساختمان و بی قانونی حمایت می‌کنند، می‌باشد.

مهندسان خواستار سلامت و اصلاح بزرگترین پشتوانه وزارتخانه و دولت هستند

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت مشرق، تاریخ انتشار: 2مهر1397 ، کدخبر: 896335: www.mashreghnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
0
0
ا.ف75
واقعا این ها بعد از این همه مدت در دل قانون بودن نمیدونن درخواستشون قانونی هست یا نه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین