پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۸۹۰۸
تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
«رابرت کارم» دستیار وزیر دفاع آمریکا اظهارات «جان بولتون» در خصوص سیاست واشنگتن در سوریه را رد کرد و گفت که هدف ایالات متحده از حضور در سوریه تقابل با ایران نیست و چنین عملیات هایی شاید طبق اختیارات جنگی فعلی که به تصویب کنگره رسیده است، قانونی نباشد.

شعار سال«رابرت کارم» دستیار وزیر دفاع آمریکا اظهارات «جان بولتون» در خصوص سیاست واشنگتن در سوریه را رد کرد و گفت که هدف ایالات متحده از حضور در سوریه تقابل با ایران نیست.

 کارم روز چهارشنبه به وقت محلی در جلسه استماع کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان حضور یافت و اظهار داشت که مسئولیت ارتش آمریکا تقابل با ایران در سوریه نیست و چنین عملیات هایی شاید طبق اختیارات جنگی فعلی که به تصویب کنگره رسیده است، قانونی نباشد.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه گفته بود، تا زمانی که ایران سوریه را ترک نکند، نیروهای آمریکایی در آن کشور می مانند. اما جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا بلافاصله در رد این اظهارات گفت که ارتش کشورش در سوریه تنها بر داعش متمرکز است.

آمریکا در سال 2014 و طبق مجوز جنگی که بعد از یازدهم سپتامبر 2001 صادر شده بود، عملیات هایش را در سوریه آغاز کرد. کارم در این باره گفت: مجوز 2001 تنها در مورد القاعده و گروه های وابسته اعمال می شود.

«ست مولتون» نماینده دموکرات از ایالت ماساچوست در کمیته نیروهای مسلح خطاب به کارم اظهار داشت: بولتون گفته که حضور نظامی آمریکا در سوریه تا زمانی که ایران نیروهایش را خارج کند، ادامه خواهد داشت. اینگونه به نظر می رسد که این عملیاتی علیه ایران است که طبق گفته شما، بر اساس مجوز 2001 این اقدام مجاز نیست.

کارم در پاسخ انجام چنین عملیاتی را رد کرد و گفت: اینگونه نیست.

با این حال وی مدعی شد: عملیات ها یا حضور نظامی ما در سوریه ابعادی دارد که می تواند در مقابله با ایران مفید باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طی ماه های گذشته خواستار خروج «سریع» نیروهای آمریکایی از سوریه شده بود.

روزنامه وال استریت ژورنال اوایل سال جاری نوشت: ترامپ از حضور آمریکا در سوریه ناخرسند است و مایل است که متحدان منطقه ای واشنگتن از جمله عربستان نقش بیشتری در تحولات مربوط به سوریه داشته باشند. دولت آمریکا از کشورهای عربی خلیج فارس خواسته است تا میلیاردها دلار برای کمک به بازسازی سوریه اختصاص دهند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری انتخاب تاریخ انتشار 5 مهر 97، کدمطلب: 431638، www.entekhab.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین