پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۹۰۹۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷
پنجشنبه پنجم مهر ماه سال ۱۳۹۷ قیمت دلار با ۱۱۲۹ تومان (معادل شش درصد) کاهش به ۱۷ هزار و ۵۳۹ تومان رسید. اما آیا این ارزانی دلار ادامه خواهد داشت؟این اتفاقات درحالیست که گزارش میدانی از بازار ارز در طول هفته نشان می‌داد که تب خرید بر این بازار حاکم بوده و کمتر کسی فروشنده ارز بوده است. با این حال در اواخر هفته گزارش‌ها خبر‌ها از بازار ارز حاکی از نگرانی دلالان ارزی از کاهش قیمت دلار بود.

شعار سال: در حالی که طی روز‌های اخیر قیمت دلار رکورد‌های عجیبی را ثبت کرده بود امروز، پنجشنبه پنجم مهر ماه سال ۱۳۹۷ قیمت دلار با ۱۱۲۹ تومان (معادل شش درصد) کاهش به ۱۷ هزار و ۵۳۹ تومان رسید.

این کاهش قیمت دلار پس از سخنرانی ارزی رئیس جمهور و اعلام جدید بانک مرکزی رخ داده است. پیش از این نیز یک بار دیگر در هفته اخیر کاهش قیمت دلار بعد از سخنرانی روحانی رخ داده بود. درباره بانک مرکزی هم این نهاد اخیرا از اقدام جدیدی خبر داده است. چهارشنبه، چهارم مهر ماه امسال مدیرکل سیاست‌ها و مقررات ارزی بانک مرکزی از تامین تمامی نیاز‌های ارزی خدماتی مردم از هفته آینده خبر داد.

مهدی کسرایی‌پور گفته بود: تمامی نیاز‌های ارزی خدماتی از هفته آینده در تعداد بیشتری از بانک‌ها به‌طور ویژه و به‌صورت حواله و اسکناس از طریق بانک مرکزی تامین خواهد شد.

همچنین چهارشنبه اعلام شده بود، با دستور رئیس کل بانک مرکزی، فهرست همه دریافت‌کنندگان ارز دولتی و نیمایی روز شنبه منتشر می‌شود. وعده انتشار فهرست دریافت‌کنندگان ارز دولتی در حالیست که تا پیش از این نیز در برخی بخش‌ها این اتفاق افتاده است.

این اتفاقات درحالیست که گزارش میدانی تجارت‌نیوز از بازار ارز در طول هفته نشان می‌داد که تب خرید بر این بازار حاکم بوده و کمتر کسی فروشنده ارز بوده است. با این حال در اواخر هفته گزارش‌ها خبر‌ها از بازار ارز حاکی از نگرانی دلالان ارزی از کاهش قیمت دلار بود.

نوسان زیاد قیمت دلار در هفته اخیر در حالیست که پیش‌بینی قیمت دلار توسط کارشناسان این موضوع را نشان نمی‌داد. با این حال پیش‌بینی تجارت‌نیوز در هفته گذشته حاکی از ارزانی دلار بود. باید دید عواملی مانند اعلام‌های بانک مرکزی و سخنرانی اخیر روحانی تا چه زمانی می‌توانند بازار ارز را آرام نگه دارند. آیا ممکن است عوامل تاثیرگذار مهمتر مانند درآمد‌های ارزی دولت هم به کمک بازار بیایند و نرخ دلار را مهار کنند؟

در همین مورد رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور هم گفته است: میزان درآمد‌های محقق شده نسبت به پارسال، ۴۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد و روند دریافت و پرداخت‌های بودجه با وجود مشکلات اقتصادی رضایت‌بخش است.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از جامعه خبری تحلیلی الف تاریخ انتشار 5 مهر 97، کدمطلب: 3970705208، www.alef.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
2
ا.ف75
دلار از سه هزار تومن رسید به بیست تومن بعد هزار تومن که ارزون میشه میگن قیمت دلار فرو ریخت :|
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
1
جالبه دلالها وقتی خبر کاهش قیمت ارز رو میشنون سعی میکنن با پخش اخبار کذب باعث بالا رفتن قیمت بشن. این افراد رو باید دستگیر کنند.
م.ا75
ناشناس
United Arab Emirates
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
1
به نظر من دولت مقصر اصلی بالا رفتن ارز و گرانیهای اخیر هست . میدونه ولی سکوت کرده و هیچ کاری نمیکنه .م.ق71
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۶
0
0
الان باید خوشحال شیم و خداروشکر کنیم :/ م.ق75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
2
دولت تو بالا رفتن دلار مقصره هدفش بی ارزش کردن پول کشوره تا بتونم تو این وضعیت برای خودشون بیشتر جمع کنن دلار به 20تومن میرسونن بعد هزار تومان پایین میارن بعد میگن حباب رو شکستیم دلار رو ثابت میکنن رو این قیمت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین