پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۱۵۹۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲
بر خلاف ایران روند ثبت شرکت در ترکیه برای خارجی ها ،چندان پیچیده نیست. عموماً این کار توسط حسابداران معتمد دولت مشهور به محاسباتچی انجام می شود ، البته وکلا هم این کار را انجام می دهند اما در نهایت آنها هم کار را به حسابداران سپرده و فقط مبلغی اضافه از متقاضی می گیرند
 شعار سال : متمایل بودم طی مدتی که در ترکیه ، پیگیر امور ثبت شرکت و راه اندازی تولید هستم ، دستکم بصورت تیتر وار بتوانم اشارتی به تجربیات و نحوه انجام کار در اینجا داشته باشم که با توجه به فراغت محدود ایجاد شده، امکان پذیر گردید و بشرح زیر خدمت همکاران و دوستان عزیز ، ارایه می شود..

بر خلاف روند ثبت شرکت در ترکیه برای خارجی ها ،چندان پیچیده نیست .
عموماً این کار توسط حسابداران معتمد دولت مشهور به محاسباتچی انجام می شود ، البته وکلا هم این کار را انجام می دهند اما در نهایت آنها هم کار را به حسابداران سپرده و فقط مبلغی اضافه از متقاضی می گیرند ...
هزینه و دستمزد منصفانه ثبت شرکت حدود ۵۰۰۰ لیر ترکیه و معادل $ 830 دلار ( به قیمت امروز ) می باشد و البته برخی ، مخصوصاً هموطنان ایرانی !!! تا ۱۰ هزار دلار هم قیمت می دهند ...
در ترکیه امکان ثبت شرکت حتی با یک نفر هم وجود دارد و افراد خارجی نیاز به شریک محلی ندارند و می توانند دارای ۱۰۰ ٪ سهام باشند . بعد از تهیه مکان ،  یعنی خرید یا اجاره دفتر شرکت ،گام اول گرفتن کد مالیاتی موسوم به verğı است .
ترجمه پاسپورت به ترکی استانبولی ، تایید سند دفتر شرکت و ارایه وکالت تاسیس به حسابدار ، توسط دفتر اسناد رسمی موسوم به nöter ، دو قطعه عکس و هزینه ثبت ، مراحل ثبت طی ۴ روز ( در کیس من ) می باشد. مجدداً می بایست مدیر عامل ، یک وکالت حسابداری در nöter برای حسابداری تنظیم کند .
از نظر مالیاتی ، کلاً مالیات بر فاکتور و ۲۰٪ از سود می باشد . تمام اینها را محاسباتچی انجام می دهد و بعد از ظیر این امور، دیگر روند ثبت شرکت، ارتباطی با امور مالیاتی و دولت ندارد .
حسابدار بصورت ماهیانه ۳۵۰ الی ۴۰۰ لیر دستمزد دریافت می کند .
آخرین مرحله تایید بازرس امور مالیاتی جهت تایید آدرس و محل شرکت است .
برای شرکت های مسئولیت محدود حداقل سرمایه ثبتی ۱۰ هزار لیر می باشد که می بایست بصورت لیر در یک بانک واریز گردد . امکان واریز سرمایه به دلار و یورو ممکن نیست .
روال دریافت و خرید زمین در شهرکهای صنعتی هم ساده است و قیمت ها به نسبت ایران بسیار بالا و به نسبت آلمان مقداری پایین تر است .
هنوز اقدام به خرید زمین ننموده ام و مشغول تشکیل تیم های دفتری ، بازرگانی و تعدادی کارشناس IT هستم ...

اختصاصی از پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین