پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۴۵۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
قاضی‌زاده هاشمی این بار با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز، حاشیه‌ساز شد.در این نشست زینت الشریعه فروزان، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه جندی شاپور در ۸ دقیقه به نقد طرح تحول نظام سلامت پرداخت و گفت: آقای هاشمی؛ ما شما را به عنوان وزیر بهداشت، عامل اصلی ترویج این نگاه اشرافی گری در جامعه می‌دانیم. شما پیرمرد زحمت کشی را که از شما به عنوان وزیر درخواست کمک دارد؛ مورد تحقیر و تمسخر قرار می‌دهید و از او می‌خواهید که خودش مشکلش را برطرف کند و با اینکار بدترین توهین را متوجه جامعه فیزیوتراپی می‌کنید!

شعار سال: روز شنبه، هفتم مهرماه وزیر بهداشت در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز حضور یافت. در این نشست تعدادی از دانشجویان و فعالان تشکل های دانشجویی به بیان خواسته ها و مطالبات خود و مردم استان خوزستان پرداختند، اما با پاسخ های زننده ای از سوی آقای وزیر مواجه شدند.

در این نشست زینت الشریعه فروزان، نماینده انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه جندی شاپور در ۸ دقیقه به نقد طرح تحول نظام سلامت پرداخت و گفت: آقای هاشمی؛ ما شما را به عنوان وزیر بهداشت، عامل اصلی ترویج این نگاه اشرافی گری در جامعه می‌دانیم. شما پیرمرد زحمت کشی را که از شما به عنوان وزیر درخواست کمک دارد؛ مورد تحقیر و تمسخر قرار می‌دهید و از او می‌خواهید که خودش مشکلش را برطرف کند و با اینکار بدترین توهین را متوجه جامعه فیزیوتراپی می‌کنید!

وی ادامه داد: آقای دکتر هاشمی؛ شما وقتی از طرح تحول سلامت صحبت می‌کنید به خودتان می‌بالید، اما این طرح در ذهن ما چیز دیگری است. طرح تحول در ذهن ما یعنی ده‌ها زن و بچه محرومی که باید ساعت‌ها پشت درب اتاق تنها متخصص اطفال شهرستانشان منتظر بمانند و وقتی که از پزشک تقاضای توجه و معاینه می‌کنند، با اعتراض او از هزینه کمی که طرح تحول به آن‌ها می‌دهد، مواجه شوند.

اما در ادامه، وزیر بهداشت بعد از صحبت های نمایندگان دانشجویی، روی سن رفت و حسابی از خجالت دانشجویان درآمد. او گفت: در آن زمان که شما به دنیا نیامده بودید بیشترین تخریب را به شخصیت شهید بهشتی نیز، همین چپی‌ها داشتند؛ همین مسلمان‌های به ظاهر اسلامی! خانه اش کجاس؟ ماشین ش چیست؟ در خانه اش فلان مدل قالی پهن است..

قاضی زاده در بخشی از صحبت هایش یادآور شد: من قبلا هم گفتم که فرقانیسم هنوز زنده است و یکی از خطرات انقلاب همین فرقانیسم است. فرقانیسم هنوز وجود دارد و هیچ تفاوتی میان این‌ها و گروه رجوی و کاخ سفید نمی‌بینم. مشکل ما این جماعت بودند و ادامه پیدا کردند.

وی همچنین در جایی دیگر به حادثه اخیر تروریستی در اهواز اشاره کرد و گفت: با این رفتار‌هایی که می‌کنید به کجا می‌خواهید برسید؟ کدام ریشه‌ها را دارید می‌زنید؟ یک ذره فکر کنید. هفته گذشته این بچه‌هایی که مثل فردا روزی اسلحه دست گرفتن و به اسم دین برای رفتن به بهشت، مزدور اسرائیل و عربستان شدند و به روی هم استانی‌های خود اسلحه گرفتند، خودشان را ذلیل کردند، چقدر شما در این مسئله سهم داشتید؟! چقدر کار کردید در این سالها، چقدر تهمت زدید و سیاه نمایی کردید؟ ما را تخریب کردید. این انصاف و اسلام است؟(اینجا بخوانید)

خلاصه؛ صحبت های وزیر با واکنش های زیادی مواجه شد؛ به طوری که فروزان در واکنش به صحبت های وزیر بهداشت ضمن ابراز ناراحتی از توهین‌های وزیر بهداشت گفت: آقای قاضی زاده به ما گفت شما تکفیری هستید و دین ندارید؛ مگر نه اینکه تکفیری یعنی که ما دینداری افراد را زیر سوال ببریم. من کجای سخنانم دینداری وزیر را زیر سوال بردم که وی ما را تکفیری خطاب می‌کند؛ اتفاقا حرف‌های خود ایشان تکفیر به حساب می‌آید.

نماینده انجمن اسلامی دانشگاه جندی شاپور اهواز ادامه داد: وزیر بهداشت ما را با منافقین، مریم رجوی و گروهک فرقان و ترامپ در یک گروه قرار داد و بدتر از آن گفت کسانیکه حادثه تروریستی اهواز را رقم زدند، از امثال شما هستند. این حرف‌ها واقعا ما دانشجویان را آزرده کرد. کدام انسان آزاده‌ای به مرگ هموطن خود رضایت دارد. چرا باید ما دانشجویان انقلابی را که دغدغه‌ای جز انقلاب نداریم، شبیه منافقین بدانید. امام خمینی در یکی از بیاناتشان خطاب به دولتمردان فرمودند که شما نوکر مردم هستید و دولت خدمتگذار مردم است، اما ما امروز شاهد هستیم نماینده دولت نقد‌های منصفانه ما را با بی احترامی پاسخ می‌دهد. ایشان معتقد هستند که با شهید بهشتی و شهید مطهری همسایه و همنشین بودند، آیا واقعا تاکنون این نوع برخورد را از بزرگان شاهد بودند؟

واکنش به توهین‌های وزیر بهداشت فقط به این دانشجوی دانشگاه جندی شاپور اهواز ختم نشد و یکی از دانشجویان ورودی ۹۵ دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز در یادداشتی نوشت: آنچه باید قلب شما را به درد آورد نه انتقاد و اعتراض دانشجویان به عملکرد وزارت بهداشت بلکه سرفه‌های کودکان خوزستان در هوای همیشه گرد وغبار و آلوده‌ی اهواز است، دود حاصل از آتش هورالعظیم که نفس مردم استان را تنگ کرده، مشکلات مردم خرمشهر و آبادان که آب قابل شرب نداشتند و به بیماری‌های پوستی و گوارشی مبتلا شده اند و دیگر مشکلات بهداشتی استان. آقای وزیر فرمودید که عملکرد خوبی در وزارتخانه تان داشته اید برای هر آنچه انجام داده اید تشکر می کنیم؛ اما این وظیفه شما بوده و شما بیشتر از این‌ها به مردم و انقلاب بدهکارید! (اینجا بخوانید)

البته سیل واکنش دانشجویان به توهین‌های وزیر بهداشت در دانشگاه جندی شاپور به فضای مجازی هم رسید و در شبکه های اجتماعی شاهد بازخوردهای متفاوت این موضوع بودیم.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو تاریخ انتشار 10 مهر 97، کدمطلب: 714406، www.snn.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین