پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۴۷
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران بر تسریع در روند عملیات اجرایی طرح‌های پتروشیمی با بهره‌گیری از تمام ظرفیتهای موجود تاکید کرد.
شعار سال : مرضیه شاهدایی در حاشیه بازدید از طرح پتروشیمی لردگان در جمع مدیران و کارکنان این طرح افزود: روند اجرایی تمامی طرح‌های پتروشیمی به طور منظم رصد می شوند و به دنبال ایجاد تحرک و شتاب در ساخت طرحهای توسعه ای این صنعت در سراسر کشور هستیم.

وی گفت: ساخت پتروشیمی لردگان پس از حدود ١٠ سال که با مشکلات مختلفی روبرو بود، طی چند ماه گذشته با تلاشهای صورت گرفته از پیشرفت خوبی برخوردار شده و این روند بسیار امیدوارکننده است.

معاون وزیر نفت در خصوص خرید تجهیزات و قطعات این طرح پتروشیمی، ادامه داد: تامین تجهیزات و قطعه های مورد نیاز این طرح از محل تولید برترین سازندگان بین المللی می تواند خبر خوبی برای سایر طرح ها باشد؛ اما باید در نحوه سفارش و پایش برخی سازندگان خارجی دقت و توجه ویژه ای کرد.

وی با اشاره به اهمیت استفاده از دانش و فناوریهای پیشرفته در صنعت پتروشیمی اظهار کرد: روشهای نوین مدیریت و نیز سیستمهای اجرای طرحها در صورت نهادینه شدن می تواند شتاب در ساخت طرحهای پتروشیمی را به دنبال داشته باشد و در این مسیر باید از روشها و فناوریهای نوین جهان استفاده کرد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با بیان این که بخش مهندسی باید در طرح پتروشیمی لردگان با جدیت بیشتری فعال شود، گفت: همکاری مستمر میان شرکتهای داخلی و سازندگان ایرانی همکار در پتروشیمی لردگان با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده برای ساخت این طرح از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شاهدایی با تاکید بر اهمیت تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، از مدیران طرح پتروشیمی لردگان خواست تا زمینه را برای توسعه این صنایع در سطح منطقه بررسی کرده و امکان ساخت صنایع تکمیلی را در صورت امکان فراهم کنند تا زمینه برای توسعه اقتصادی و نیز اشتغالزایی فراهم شود.

براساس گزارش شرکت ملی پتروشیمی، مجتمع پتروشیمی لردگان در زمینی به مساحت ٣٠٠ هکتار در شهرستان لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری منطقه فلارد در حال ساخت است. این مجتمع به­ دلیل دسترسی مناسب به منابع آبی و منابع گازی (نزدیکی به سه­ خط لوله گاز کشوری) و همچنین دارا بودن زمین مناسب از نظر تسطیح و انجام کارهای زیربنایی، از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تاریخ انتشار 11 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 95021106010 : آدرس سایت: www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین