پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۵۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی كشور تا 10 سال آینده به 160 میلیون تن درسال خواهد رسید.

شعارسال: شاهدایی با تاكید بر لزوم مشاركت تمام بخش های فعال در صنعت پتروشیمی برای تكمیل زنجیره ارزش و تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: باید با عزم ملی در راه كاهش خام فروشی و تولید محصولاتی با ارزش افزوده بالا حركت كنیم.

مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی افزود: صنعت پتروشیمی می تواند به دلیل تولید محصولات با ارزش افزوده بالا روند كاهش خام فروشی نفت و گاز را شتاب بخشد و امید است امسال در سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش بیشتری داشته باشیم.

وی با بیان اینكه ظرفیت فعلی تولید صنعت پتروشیمی كشور 60 میلیون تن است و مجموع تولید این صنعت در سال گذشته 46 میلیون تن بوده است، ابراز امیدواری كرد امسال با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، تامین خوراك مورد نیاز واحدهای پتروشیمی و همچنین بهره برداری از چند طرح توسعه ای پتروشیمی، رقم تولید افزایش مطلوبی یابد.

شاهدایی اضافه كرد: با برنامه ریزی های انجام شده امسال حدود 6 میلیون تن به ظرفیت تولید كشور افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شركت ملی صنایع پتروشیمی با بیان اینكه 55 طرح در دست اجرا داریم و 28 طرح جدید نیز برنامه ریزی شده است، گفت: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی تا ١٠ سال آینده به ١٦٠ میلیون تن در سال خواهد رسید و با تكمیل زنجیره ارزش و توسعه متوازن می توان محصولات متنوع و نهایی پتروشیمی های كشور را روانه بازارهای داخلی و خارجی كرد.

وی افزود: توسعه و ایجاد زیرساخت ها از برنامه های راهبردی صنعت پتروشیمی ایران است و در این مسیر نیازمند تعامل و همكاری گسترده ای هستیم.

به گزارش ایرنا، برای تحقق هدفگذاری تولید 160 میلیون تن محصول پتروشیمی تا 10سال آینده به دست كم 70 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز است.

وزارت نفت علاوه بر تامین این میزان سرمایه گذاری از منابع داخلی، قصد دارد از منابع خارجی و به شكل سرمایه گذاری مستقیم و فاینانس، بخشی از هزینه های مورد نیاز را تامین كند.

با اندكي اضافات و تلخيص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395، کد خبر: (5291535) 82046273 ، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین