پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۵۵۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۲
کارگروه زیست‌فناوری دریای ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی در ادامه اجرای طرح های حوزه زیست فناوری دریا، قصد دارد طرح نقشه راه ملی زیست‌فناوری دریا را اجرایی کند.

شعارسال: چشم انداز کلی طرح شامل توسعه زیست فناوری دریا در ایران به عنوان قطب تولید کننده فرآورده های زیستی دریایی و مرجعیت علمی در منطقه خلیج فارس در حوزه بهداشت و سلامت، محیط زیست، تولید آبزیان و صنایع مختلف است.

هدف از اجرای این طرح، کمک به برطرف کردن چالش های موجود در حوزه سلامت، رفاه، تولید غذا و خدمات به انسان است. ایجاد شبکه اطلاعات ملی با عضویت دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و بخش خصوصی (خصوصاً شرکت های دانش بنیان) با هدف یکپارچه سازی اطلاعات، شناسایی چالش های اقتصادی، اجتماعی، تحقیقاتی، فن آوری و همچنین اولویت بندی موضوعات تحقیقاتی و نوآوری های مربوط به حوزه زیست فناوری دریا، شناسایی پتانسیل موجود در شمال و جنوب ایران، حمایت های سیاستی و زیر ساختارها باعث افزایش سهم حوزه زیست فناوری دریا در تولید ناخالص ملی و تربیت نیروی متخصص و ایجاد اشتغال و شکل گیری بازار های جدید می شود.

ارائه نقشه راه براساس سه برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در 5 موضوع مورد توجه در حوزه زیست فناوری دریا تهیه می شود که این برنامه ها در حوزه های مختلف شناسایی ظرفیت و پتانسیل موجودات دریایی شناخته شده در کشور، فرآوری و تولیدات ذی توده موجود، ایجاد نوآوری و تقسیم بندی تولیدات زیستی، فن آوری ها و زیر ساختارهای در دسترس و سیاست حمایتی و مشوق ها در حوزه زیست فناوری دریا می شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، تاریخ انتشار: 11مهر1397، کدخبر: 38118: www.isti.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
0
0
خیلی خوبه که از منابع آبی کشورمون داریم استفاده میکنیم به امید موفقیت های بیشتر
ح.ن76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین