پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۵۵۵
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
منابع خبری در گزارش‌های خود از افزایش موج سرکوبگری در دوره زمامداری ولیعهد سعودی و کشیده شدن این موج به خارج از عربستان خبر دادند.
شعارسال:منابع خبری در گزارش‌های خود از افزایش موج سرکوبگری در دوره زمامداری ولیعهد سعودی و کشیده شدن این موج به خارج از عربستان خبر دادند.

شبکه تلویزیونی نبأ در گزارشی به بررسی اوضاع عربستان در سایه سرکوبگری محمد بن سلمان ولیعهد سعودی پرداخت و نوشت: این دوران سرکوب و بازداشت و محاکمه‌های سری است، عربستان در سایه زمامداری محمد بن سلمان این‌گونه به‌نظر می‌رسد، کشوری ناامن با زندانی بزرگ برای مخالفان. فراتر از این، جنگ بن‌سلمان درون عربستان به خارج از این کشور کشیده شده است و شامل حال کسانی شده است که از دست سرکوبگری او به خارج فرار کرده‌اند.

"دست طولانی شاهزاده جوان"، این تیتر گزارش مجله اکونومیست است که در آن درباره افزایش سطح سرکوبگری در عربستان هشدار داده شده است.

هزاران شهروند عربستانی از یک سال قبل با ولایتعهدی محمد بن سلمان بازداشت شده‌اند. همه آنها مخالفت نیستند. برخی تنها به‌خاطر اعتراض بازداشت شده‌اند و دیگران نیز به‌خاطر سکوت کردن و مدح و ثنا نکردن طرح‌های ولیعهد سعودی و سیاست‌های شکست‌خورده‌اش محکوم شده‌اند.

اکونومیست در گزارش خود به توسعه دامنه خشونت جغرافیایی اشاره کرده و آورده است: در سپتامبر سال 2018 میلادی، عوامل سفارت عربستان به غانم الدوسری از مخالفان رژیم سعودی حمله کردند. چند روز بعد از آن نیز جمال خاشقجی نویسنده و منتقد سعودی از کنسولگری عربستان در شهر استانبول ربوده شد.

این مجله نوشت: بن‌سلمان از خشونت علیه مخالفان حمایت از طرح‌های اصلاح‌گرایانه خود استفاده می‌کند و بازداشت‌های خودسرانه را به‌عنوان کمپین رهایی از مفسدان و بازخواست آنها معرفی می‌کند. او این کار را با شاهزادگان بزرگ خاندان سعودی که آنها را خطری احتمالی برای زمامداری آتی خود می‌داند، انجام داده است و ثروت‌های آنها را به‌چنگ آورده است.

به‌نوشته این مجله، بن‌سلمان همین سیاست را نیز با پلیس دینی عربستان انجام داده و عملکرد آنها را محدود کرده و بارزترین علمای دینی سعودی و مبلغان سابق عربستان را بازداشت کرده است.

این‌گونه است که منافع حاکم بر منافع کشور برتری یافته است. بن‌سلمان به‌جای حمایت از دادگاه‌ها، خود آنها را برای ارعاب کردن به‌خدمت گرفته است. همه اینها به‌خلاف وعده او برای اصلاحات و استفاده از سازوکارها و اقدامات حقوقی است. اکثر زندانیان خارج از این چارچوب بازداشت شده‌اند.

شعارسال ، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار13مهر97، کدخبر: 1845021،www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین