پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۷۴۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵
محمد بن سلمان اعلام کرد ترکیه می‌تواند برای اطمینان از عدم‌حضور روزنامه‌نگار ناپدیدشده سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، این ساختمان را جست‌وجو کند.این تصمیم پس از ناپدیدشدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی و گزارش‌هایی مبنی بر حضور وی در کنسولگری عربستان سعودی اتخاذ شد

شعارسال: محمد بن سلمان اعلام کرد ترکیه می‌تواند برای اطمینان از عدم‌حضور روزنامه‌نگار ناپدیدشده سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول، این ساختمان را جست‌وجو کند.

به نقل از اسپوتنیک، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان روز جمعه اعلام کرد آماده است تا اجازه جست‌وجوی کنسولگری کشورش در استانبول را توسط مقامات ترکیه صادر کند.

این تصمیم پس از ناپدیدشدن جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی و گزارش‌هایی مبنی بر حضور وی در کنسولگری عربستان سعودی اتخاذ شد.

بن‌سلمان که در مصاحبه با بلومبرگ سخن می‌گفت اضافه کرد: «محوطه ساختمان (کنسولگری) جزو قلمرو تحت حاکمیت (یک کشور) می‌باشد، ولی ما به آن‌ها (ترکیه) اجازه می‌دهیم تا وارد آنجا شده و به جست‌وجو پرداخته و هر کاری که می‌خواهند انجام دهند».

وی افزود: «ما هیچ چیزی برای مخفی کردن نداریم».

روز گذشته وزارت خارجه ترکیه سفیر عربستان را پس از ماجرای ناپدید شدن جمال خاشقجی احضار کرد.

خاشقجی روز چهارشنبه پس از ورود به کنسولگری عربستان سعودی در استانبول ناپدید شد تا نهایتاً نامزدش که وی را پیش از ورود به کنسولگری همراهی می‌کرد موضوع را با پلیس در میان گذاشت.

یک سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد که خاشقجی در ساختمان کنسولگری عربستان باقی مانده است، در حالی که مقامات سعودی ادعا می‌کنند وی آنجا را ترک کرده است.


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران، تاریخ انتشار: 14 مهر 1397 ، کدخبر:51704 ،www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین