پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۲۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳
عضوکمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه درآمد زیر۵ میلیون تومان مساوی با زیرخط فقردر جامعه است،گفت: تاخیردر پرداخت حقوق مانع ماندگاری پزشکان درمناطق محروم است بنابراین ما کمبود پزشک نداریم بلکه پزشکان از نظرمالی در مناطق محروم حمایت مناسب نمی‌شود.

شعارسال: رسول خضری درباره وضعیت کمبود پزشک درمناطق محروم،گفت: میزان پرداختی به پزشکان در بسیاری از مناطق محروم در شرایطی مناسب نیست که این میزان نیز با تاخیر به پزشکان پرداخت می شود بنابراین بدیهی است که پزشکان برای طبابت درمناطق محروم انگیزه لازم را ندارند.

جا افتادن طرح سلامت نیازمند طی دوره زمانی 18 ساله است

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرح تحول سلامت طرح مهمی برای پیشبرد اهداف توسعه بهداشت ودرمان تلقی می‌شود و این در حالی است که طرح مذکور در حوزه سلامت بطور تقریبی نیازمند طی 12 الی 18 سال است تا به نوعی نوعی جا بیفتد.

خضری افزود: به هیچ وجه منطقی نیست که پزشکی که با هزینه بیت المال یا هزینه شخصی در دانشگاه آزاد فارغ التحصیل در رشته پزشکی شده است را در شغل های غیرمرتبط مشاهده کنیم.

درآمد زیر5 میلیون تومان مساوی با زیرخط فقر

وی تصریح کرد:با توجه به شرایط اقتصادی کشور،درآمد زیر5 میلیون تومان زیرخطر فقر تلقی می‌شود بنابراین چگونه می‌توان انتظار داشت، پزشکان با ماهی3 الی 4 میلیون تومان پرداختی در شرایطی که مبلغ مذکور نیز با تاخیر7 الی 10 ماه پرداخت می شود در مناطق محروم در حوزه بهداشت ودرمان دوام آورد.

خضری افزود: به هیچ وجه منطقی نیست که پزشکی که با هزینه بیت المال و با هزینه شخصی در دانشگاه آزاد وارد چرخه پزشکی شده است را در فرصت‌های اشتغال غیرمرتبط مشاهده کنیم.

وی ادامه داد:باید به صراحت اعلام کرد که ما با کمبود پزشک روبرونیستیم بلکه با حمایت از پزشک از نظرمالی در مناطق محروم روبرو هستیم زیرا مشخص است که پزشکی که چندین ماه حقوق دریافت نکرده است، نمی تواند به خدمات رسانی به بیماران در مناطق محروم ادامه دهد.

تاخیر در پرداخت حقوق مانع ماندگاری پزشکان درمناطق محروم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه درآمد زیر5 میلیون تومان مساوی با زیرخط فقر در جامعه است یادآورشد: تاخیر در پرداخت حقوق مانع ماندگاری پزشکان درمناطق محروم است بنابراین ما کمبود پزشک نداریم بلکه پزشکان از نظر مالی در مناطق محروم حمایت مناسب نمی‌شود.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 14مهر1397 ، کدخبر: 13970713000578: www.icana.ir


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
دیگه چیزی نمیشه گفت. فقط باید از عده ای که خدمات مناسب در مکانهای مشخص در اختیار مردم قرار میدن حمایت معقول در حد همین مقدار حقوق بشه که اونها از کار و تلاش دست بر ندارن.
م.ا75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
0
0
برای بزشک های مناطق محروم باید حتی حقوق بیشتری بزارن خدمتشون خیلی کمک کننده هست
ح.ن76
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
0
0
با پنج میلیون تومن فقط میشه ضروریات زندگی رو براورده کرد

س ی
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین