پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۲۹
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
تفاهم نامه همکاری مشترک میان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان پدافند غیرعامل امضا شد.

شعار سال: این تفاهم نامه را محمد فرهادی وزیر علوم و سردار غلامرضا جلالی رییس سازمان پدافند غیرعامل با هدف بهره گیری از امکانات آموزشی ، پژوهشی و فناوری دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در راستای پیشبرد اهداف و رفع نیازهای این سازمان امضا‌ کرد.

براساس این تفاهم نامه دو طرف درخصوص توسعه فعالیت های دانشی فناورانه از طریق بهره برداری و استفاده سازمان پدافند غیرعامل از ظرفیت ها و توانمندی های دانشگاه ها و مراکز پژوهشی، همسو سازی پژوهش ها،‌ آموزش ها و توسعه زیرساخت های دانشگاه ها و پژوهشگاه ها برای پاسخگویی علمی به نیازمندی های تخصصی و فناورانه سازمان پدافند، ایجاد و توسعه ساختارهای پژوهشی و آزمایشگاهی مورد نیاز فیمابین سازمان پدافند غیرعامل و وزارت علوم برای پاسخگویی به مطالبات این سازمان در حوزه فناوریهای نوظهور همکاری خواهند کرد.

همچنین تصویب و اجرای دوره های تحصیلات تکمیلی، حمایت از تقویت نیروی انسانی متخصص و تولید محتوا و کتاب های مورد از دیگر موضوعات همکاری دو طرف است.

وزیر علوم ،‌تحقیقات و فناوری در این مراسم در سخنانی گفت: باید آموزش ها و پژوهش های پدافند غیر عامل را در موسسات پژوهشی نهادینه کنیم.

فرهادی افزود: همچنین آموزش عالی و محیط های آموزشی و پژوهشی باید برنامه ریزی و سیاستگذاری درباره موضوعات پدافند غیرعامل داشته باشند.

وی گفت:‌ باید تربیت نیروی انسانی متخصص، برنامه ریزی در مقاطع تحصیلی و پروژه های تحقیقاتی مشترک با همکاری سازمان پدافند غیرعامل را پیگیری کنیم.

فرهادی افزود: همچنین فرصت های مطالعاتی که استادان و دانشجویان می توانند در پدافند غیرعامل داشته باشند باید پیگیری و عملیاتی شود.

رییس سازمان پدافند غیرعامل نیز در سخنانی گفت: پایه دفاع و پدافند غیرعامل در دانشگاه ها شکل می گیرد و این یک دفاع علمی، تخصصی و همه جانبه است.

سردار غلامرضا جلالی با اشاره به فرصت ها و تهدید ها در موضوع پدافند غیر عامل افزود: تصور رویکرد دفاعی بدون پایه علمی مربوط به دوران گذشته است و براساس این تفاهم نامه رویکرد علمی مورد توجه قرار گرفته است.

وی گفت: رشته های تحصیلی مرتبط با پدافند غیرعامل در دوره های تحصیلی ارشد و دکتری در حال اجراست و این موضوع توانسته است در بسیاری از موضوعات تولید دانش کند.

جلالی با بیان اینکه پدافند غیرعامل، پدافندی دانش پایه است افزود: پایه این دانش در دانشگاه ها و پژوهشگاه ها شکل می گیرد و فناوری های جدید را بررسی می کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395 ، کد مطلب: 1117700 www.iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین