سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید / سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید
معاون برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی جزئیات اقتصاد مقاومتی در بخش حمل و نقل را اعلام کرد.
شعار سال: امیر امینی در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی
درباره برنامه های تحقق اقتصاد مقاومتی در راه و شهرسازی، گفت: با توجه به وظایف
هر دستگاه در کشور، اجرای اقتصاد مقاومتی برای وزارت راه و شهرسازی، مبین اهداف
خاصی خواهد بود که افزایش ترانزیت در تمامی شقوق حمل ونقل و توجه به زیرساخت
ها،افزایش سهم حمل ونقل عمومی حومه ای با انتقال مسافران از جاده به ریل، نوسازی
ناوگان حمل و نقل، کاهش شدت مصرف انرژی در حمل و نقل و ساختمان، مدیریت دارایی های
غیرمولد و مردمی کردن اقتصاد، از مقاصد این هدف گذاری هستند. وی افزود:
سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی 29 بهمن 1392 از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد که
تشخیص حوزه های فشار در شرایط تحریم و تلاش برای رفع آسیب پذیری، داشتن اقتصادی
روبه رشد، سازماندهی الگوی اقتصادی و علمی و به ویژه خروج از وابستگی را می توان
نام برد. معاون
برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: با توجه به موضوع
اقتصاد مقاومتی برای دولت، برنامه هایی برای توسعه کشور تصویب و به دستگاه ها
ابلاغ شد. وی ادامه
داد: از آنجایی که اکثر پروژه های تصویب شده، جزء مأموریت دستگاه ها بود، دراقتصاد
مقاومتی نمود چشمگیری نداشت و نیل به منویات مقام معظم رهبری حاصل نشد. براین اساس
، طبق فرمان مجدد ایشان در شهریور سال 1394 ستادی با همکاری هر سه قوه با نام
«ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی» تشکیل و در جلسه پنجم ستاد یازده برنامه ملی تصویب
شد. معاون وزیر
راه و شهرسازی اظهار کرد: براساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ، وزارت راه
و شهرسازی به پیشبرد توسعه زیرساخت های تجارت خارجی و ترانزیت ومکلف شد که در
برنامه ملی دوم با عنوان پیشبرد برونگرایی اقتصاد، قرار دارد. وی افزود:
با برگزاری جلسات کارگروه داخلی وزارت راه و شهرسازی وهمکاری لازم با ستاد
فرماندهی اقتصاد مقاومتی، پروژه های اولویت دار سال 1395 وزارت راه و شهرسازی از
سوی معاون اول رییس جمهور در فروردین سال جاری، ابلاغ شد. امینی توضیح
داد: در این ابلاغیه وزارت راه و شهرسازی موظف است تا پایان سال 1395 برای ساخت و
بهره برداری 591 خط ریلی، 120 کیلومتر آزادراه، 1070 کیلومتر بزرگراه و 45 کیلومتر
راه اصلی در بخش حمل و نقل و همچنین رونق مسکن و بهسازی حاشیه کلانشهرها و بافتهای
فرسوده در بخش ساختمان مبادرت کند. وی افزود:
با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی مصرف کننده بیش از دوسوم انرژی است و ناوگان
حمل و نقل نیز فرسوده شده ، همکاری وزارت راه و شهرسازی در 17 پروژه دیگر، پیشنهاد
شده است. معاون
برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی، گفت: با توجه به ابلاغیه
اخیر معاون اول رییس جمهوری، جلسه تشریح و تبیین پروژه های مصوب به مجریان زیربخش
وزارتخانه در پنجم فروردین تشکیل شد و امیدواریم با برنامه زمان بندی منظم، رفع
چالشهای منابع مالی و اعمال اصلاحات مورد نیاز در موارد قانونی، پروژه های محوله
را تا پایان سال به اتمام برسانیم. با اندکی تلخیص و اضافات ، برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما ، تاریخ
انتشار: 12 اردیبهشت 1395کدمطلب : 1117515 www.iribnews.ir