پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۰۵۱
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۴
آقای کانگ هواین، وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی با بیژن زنگنه دیدار و گفتگو کرد.

شعار سال: زنگنه در این دیدار با اشاره به دیدار سه ماه پیش با وزیر کره ای گفت: از زمان دیدار تا کنون شرکتهای کره ای زیادی به شرکتهای تابعه وزارت نفت مراجعه و درخواست همکاری داشتند.

وی با بیان اینکه کلیات درخواستها در یادداشت تفاهمی با حضور رییس جمهور کره جنوبی منعکس خواهد شد، افزود: باید بتوانیم با عزم جدی درخواستهای شرکتها را برای همکاری عملیاتی و اجرایی کنیم.

زنگنه گفت: در شاخه های مختلفی می توانیم با کره جنوبی همکاری کنیم که از جمله آن ،‌خرید نفت از ایران و سرمایه گذاری شرکتهای کره ای در صنعت پتروشیمی و ال ان جی ایران است.

وزیر نفت همچنین همکاریهای دراز مدت شرکتهای کره ای با شرکتهای ایرانی در حوزه های نفت و گاز و پتروشیمی را خواستار شد.

همچنین آقای کانگ هواین، وزیر زمین و زیرساخت و حمل نقل کره جنوبی در این دیدار با بیان اینکه از سال 1962 تا کنون برای نخستین بار است رییس جمهور کره جنوبی از ایران دیدار می کند ابراز امیدواری کرد این دیدار به همکاریهای بیشتر دو کشور منجر شود.

وی با استقبال از فضای جدید اقتصادی در ایران اعلام آمادگی کرد تا از حضور دراز مدت و سرمایه گذاری شرکتهای کره ای در همکاری با شرکتهای ایران در حوزه های نفت گاز و پتروشیمی حمایت کند.

* کره خرید نفت از ایران را 300 هزار بشکه‌ افزایش داد

وزیر نفت گفت: کره جنوبی خرید نفت و میعانات را از ایران از 100 هزار بشکه به 400 هزار بشکه افزایش داد.

بیژن زنگنه پس از دیدار با کانگ هواین وزیر زمین، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: البته ما همچنان مشکل بانکی با کره جنوبی داریم که این مشکل درحال پیگیری است.

وی اضافه کرد: بیمه های صادراتی و بانک های کره جنوبی باید در فاینانس شرکت های کره‌ای برای فعالیت در ایران همکاری کنند البته وزیر کره‌ای اعلام کرده که چند بسته را در این باره آماده کرده اند که در سفر رئیس جمهورشان به ایران نهایی و یادداشت تفاهمی در این باره امضا می شود.

وزیر نفت طرح های ایران ال ان جی، توسعه بخش دوم فاز 12 پارس جنوبی که اتان و خوراک پتروشیمی را جدا می کند پالایشگاه بید بلند 2، ان جی ال و پالایشگاه بهمن گنا در جاسک را از جمله طرح هایی برشمرد که طرف کره‌ای آمادگی دارد با شرکت های ایرانی در این باره همکاری کند.

زنگنه با بیان اینکه شرکت های ایرانی درحال مذاکره با طرف های کره‌ای درباره این طرح ها هستند و برخی از این طرح ها نیز به نتیجه رسیده است، گفت: برخی طرح های دیگر مانند ایران ال ان جی هنوز به نتیجه نرسیده است زیرا به طرف کره‌ای اعلام کردیم در صورتی مذاکرات را ادامه می دهیم که کره‌ای ها حاضر به برداشت و خرید ال ان جی از ایران باشند که ظاهرا نیز در این باره علاقه مندی نشان دادند.

وی درباره هموارشدن مسیر اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با استفاده از کمک های خارجی افزود: اقتصاد مقاومتی دو رویکرد درون گرایی و برون گرایی دارد که برون گرایی تعامل با جهان به شرط تقویت درون زایی است.

زنگنه گفت: کار با شرکت های خارجی که بتوانند تامین منابع و انتقال فناوری را انجام دهند تا به بازارهای بین المللی دست یابیم تولید داخلی، رقابت پذیری و حضور ما را در بازارهای بین المللی افزایش می دهد و موجب تحقق برون گرایی اقتصاد می شود.

* 20 میلیارد دلار سند همکاری میان ایران و کره جنوبی امضا می شود

وزیر زمین ، زیرساخت و حمل و نقل کره جنوبی گفت: در سفر رئیس جمهور کره جنوبی به ایران 20 میلیارد دلار توافقنامه ، تفاهم نامه و قرارداد همکاری امضا می شود.

آقای کانگ هواین پس از دیدار با زنگنه وزیر نفت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امضای این اسناد همکاری فضا را برای توسعه همکاری های ایران و کره جنوبی فراهم می کند افزود: فرصت های زیادی در همکاری با ایران وجود دارد که ما قصد داریم از این فرصت ها و بازار ایران استفاده کنیم و در این باره بیشتر فعالیت کنیم.

وی اضافه کرد: ایران با جمعیت 80 میلیونی و برخورداری از منابع مختلف همچنین بهره مندی از موقعیت جغرافیایی ویژه به عنوان پلی در ارتباط آسیا و اروپا ، جایگاه مهمی دارد که ما به اهمیت این جایگاه آگاه هستیم و قصد داریم از این جایگاه در توسعه همکاری های دو کشور استفاده کنیم.

با اندكي اضافه و تلخيص برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1395، کد مطلب: ۱۱۱۷۱۶۶:www. iribnews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین