پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 08
کد خبر: ۱۹۴۰۴
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸
'فولکر ترایر'، رییس تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان (DIHK) از احیای بیمه های صادراتی آلمان (Hermes) به ایران در آینده نزدیک خبر داد.

شعار سال:ترایر روز جمعه به شبکه 'ان- تی فا او' با بیان اینکه هنوز چند نکته کوچک باقی است که بایستی در این رابطه حل و فصل شود، افزود: موضوع بدهی های قبلی ایران که حدود نیم میلیارد یورو بوده است تقریبا بر طرف شده است و فقط چند نکته فنی باقی مانده است.

رییس تجارت خارجی اتاق بازرگانی و صنایع آلمان با اشاره به اینکه توافق بیمه های صادراتی آلمان با ایران موجب رونق بیشتر تجارت تهران-برلین می شود، تصریح کرد که این توافق موجب سهولت تامین مالی بانک های آلمانی در خصوص پوشش بیمه های صادراتی هرمس نیز می شود.

'زیگمار گابریل ' وزیر اقتصاد المان که اواخر ماه می قرار بود به ایران سفر کند و به علت کسالت وی این سفر کنسل شد, پیشتر گفته بود که مساله هرمس نیز در سفر به ایران قرار است ، نهایی شود.

بنابه گفته محافل وزارت اقتصاد آلمان زیگمار گابریل وزیر اقتصاد و معاون صدراعظم آلمان در راس یک هیات اقتصادی در ماه اکتبر (مهر- آبان) به ایران سفر خواهد کرد.

در همین رابطه محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان در مصاحبه با روزنامه اقتصادی ها ندلزبلات (Handelsblatt) گفت: بعد از دیدار اخیر خود با زیگمار گابریل در برلین, امیدواریم هرچه زودتر آخرین بدهی های قدیمی ایران به آلمان حل و فصل شود و بیمه های صادراتی نیز در نزدیکترین زمان ممکن احیا شود .

با اندكي تلخیص و اضافات برگرفته ازخبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:21 خرداد1395، کد مطلب: 82107148 (5380662):www.irna.ir



اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین