پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۱۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
رئیس انجمن صنایع ریلی ایران گفت: در برنامه ششم باید واگن های باری به 50هزار و واگن های مسافری به 4 هزار واگن افزایش یابد.
شعارسال: محمدحسین قنبری امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه از 7 شرکت تولید کننده واگن سه تا 4شرکت فعال است ، گفت: شرکت های تولید کننده واگن سالانه توانایی تولید 1000واگن را دارند اما در شرایط کنونی در حد 30تا 40 واگن است.


وی گفت: این شرکت ها تعمیرکننده واگن های دست دوم وارداتی شده اند و واگن هایی را با عمر 20تا 30سال که از خارج وارد کشور می شوند ، بازسازی می کنند.


قنبری گفت: توان شرکت های داخلی بسیار بالاست و در قرداد هایی که با شرکت های خارجی بسته شده ،به شرکت های داخلی بی توجهی شده است.


وی گفت: ما توان تولیدقطارهای با سرعت 200کیلو متر را داریم،اما در زمینه تولید قطارهای برقی و تندرو نیاز به مشارکت خارجی ها داریم.
قنبری درباره برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل ریلی ایران به حضور 110 شرکت خارجی از کشورهای روسیه - آلمان - ترکیه - چین -ایتالیا- چک - بنگلادش و هند در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: تلاش ما این است نمایشگاه بین المللی صنایع ریلی ایران به عنوان قطب (هاب ) نمایشگاه های ریلی منطقه مطرح شود تا شاهد حضور گسترده شرکت های ایرانی و بین المللی در این نمایشگاه باشیم.
قنبری مقابله با تحریم های ظالمانه، افزایش صادرات، بومی سازی صنعت ریلی وآشنایی شرکت های داخلی با آخرین دستاوردهای فناوری های صنایع ریلی درجهان را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه در تهران اعلام کرد.


وی با اشاره به حضور 90 شرکت داخلی در این نمایشگاه گفت : بیش از یک هزار شرکت قطعه سازی در حوزه خودروسازی کشور فعال هستند و بیشتر این شرکت ها می توانند در ساخت قطعات مورد نیاز صنایع ریلی نیز فعال شوند .


قنبری تاکید کرد : استفاده از ظرفیت های داخلی در حوزه صنایع ریلی قابلیت های شرکت های ایرانی را نشان می دهد زیرا جمهوری اسلامی ایران درحوزه صنعت ریلی از توانمندی های بسیار بالایی برخوردار است.


وی گفت : برگزاری این نمایشگاه زمینه مناسبی را برای شرکت های ایرانی به منظور همکاری خود با شرکت های معتبر جهان در صنعت حمل و نقل ریلی به وجودمی آورد تا بتوانیم از آخرین دستاوردهای صنعت ریلی و صنایع وابسته به آن استفاده کنیم .


رئیس انجمن صنایع ریلی ایران گفت : ارائه توانمندی های شرکت های داخلی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید شرکت های ایرانی از مهم ترین اهداف برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی ایران است.


قنبری ، جذب فرصت های سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد و گفت : حضور بخش خصوصی در این عرصه سبب خواهد شد شاخص های حمل بار و مسافر در صنعت ریلی کشور بیش از پیش ارتقا یابد.


رئیس انجمن صنایع ریلی ایران گفت : همزمان با این نمایشگاه دو همایش مهم بندر،ریل ،نفت و قطارهای پرسرعت ژاپنی با همکاری راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود تا شرکت های ایرانی بتوانند از کارآیی قطارهای پرسرعت ژاپنی نیز در این همایش استفاده کنند.
این نمایشگاه 26 تا 29 اردیبهشت سدر محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری صدا و سیما، تاریخ یکشنبه 12 اردیبهشت 1395، کد مطلب: 1117590، www.iribnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین