پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۱۵۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
مدیرعامل راه آهن، گفت: برای برقی کردن مسیر گرمسار اینچه برون مذاکرات با روس ها انجام شده است.
شعارسال: محسن پورسیدآقایی، معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن، در نشست اتاق فکر ریلی با اشاره به برقی کردن مسیر گرمسار اینچه برون گفت: برای برقی کردن مسیر گرمسار اینچه برون مذاکرات با روس ها انجام شده است و روس ها پیشنهاد خوبی داده اند.

مدیرعامل راه آهن عنوان کرد: کارشناسان روسی با توجه به تجربه خود در حورزه قطارهای برقی گراف تهیه کرده اند و بر آن اساس ادعا دارند که می توانند 8 میلیون تن ترانزیت را در این مسیر تعهد کنند.

معاون وزیر راه با اشاره به اینکه این ادعای روسیه با تجربه کارشناسان داخلی کمی منافات دارد، گفت: در این زمینه برقی کردن خط آهن گرمسار - گرگان با طرف روسی در دست مطالعه است که به محض افزایش ظرفیت ترانزیتی گرگان - اینچه‌برون، برقی کردن خط راه‌آهن گرمسار - گرگان در دستور کار قرار می گیرد.

پورسیدآقایی افزود: کشور ایران برای استفاده از ظرفیت کامل خط آهن گرگان - اینچه‌برون و مسیر ترانزیتی ایران - ترکمنستان - قزاقستان باید مسیر ریلی گرمسار تا گرگان را برقی کند و افزایش ظرفیت دهد.

گفتنی است پیش از این با توجه به چشم انداز توسعه همکاری‌های ریلی دو کشور طرفین بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی تکمیلی کوتاه مدت جهت کارشناسان ریلی ایران در زمینه های طراحی، ساخت، برقی کردن، ناوگان (لکوموتیو، واگن، خودکشش)، مدیریت بهره برداری و سایر موارد در مؤسسات آموزشی ایران و یا روسیه توافق کرده بودند.

قابل ذکر است بعضی از کارشناسان ریلی با توجه سابقه کشور روسیه در مذاکرات مختلف نسبت به این ادعای روسیه خیلی خوش بین نیستند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تین نیوز، تاریخ انتشار: 15 دی 1393، کدخبر: 36778، www.tinn.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
شاید با این کار پیشرفت تو زمینه ریلی داشته باشم م.ق71
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین