پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۸۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
تلاش می‌کنیم در سال جاری به رقم مناسبِ ساخت خط‌آهن دست یابیم و ۱۸۰۰ کیلومتر راه‌آهن بسازیم و در صورت تأمین منابع مالی ۶۰۰ کیلومتر خط‌آهن را ریل‌گذاری کنیم.

شعارسال: ‌‌سید مسعود‌ نصر آزادانی ضمن اعلام این خبر از هدف‌گذاری ‌ساخت 1800 کیلومتر راه‌آهن و ریل‌گذاری 600 کیلومتر خط‌آهن در سال 95 خبر داد و افزود: ‌سهم حمل و نقل ریلی از کل بار و مسافر کشور در حال حاضر رقم بالایی نیست و با وجود تأکید همه مدیران و سیاست‌های کلان توسعه ریلی، امروز سهم ریل در حمل بار و مسافر کمتر از 10 درصد است.

وی ادامه داد: برنامه دولت این است که با اتصال برخی مراکز به شبکه ریلی کشور، ظرفیت حمل بار ریلی را به میزان 10 میلیون تن افزایش دهیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن یادآور شد: انتقال 10 میلیون تن کالا از سمت حمل و نقل جاده‌ای به حمل و نقل ریلی بازگشت سرمایه بسیار بالایی دارد و قابل توجه است؛ البته قوانینی تدوین شده است که از محل صرفه‌جویی مصرف سوخت با استفاده از حمل و نقل ریلی، ‌رقمی به این بخش اختصاص یابد که هنوز به اجرا نرسیده است.

نصر آزادانی ادامه داد: طبق استاندارد‌‌های حمل و نقل لازم است بارها‌ در مسیر‌های بیش از 550 تا 600 کیلومتر، با راه‌آهن حمل شوند در حالی که امروز سهم حمل و نقل جاده‌ای در جابه‌جایی بار کشور 90 درصد است.

وی گفت: در صورت تأمین منابع مالی این پتانسیل وجود دارد که حداقل 600 کیلومتر ریل‌گذاری در کشور داشته باشیم، همچنین در صورت تحقق منابع مالی، از ابتدای امسال تا اواسط سال 96 ظرفیت ریل‌گذاری 1000 کیلومتر خط‌آهن در شبکه ریلی وجود دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن اظهار داشت: در 10 سال گذشته و با وجود دوران طلایی فروش نفت، سالانه در کشور متوسط 180 کیلومتر خط‌آهن و در 10 سال 1800 کیلومتر خط آهن ساختیم، اما تلاش می‌کنیم فقط در سال 95 به رقم مناسبِ ساخت خط‌آهن دست یابیم و 1800 کیلومتر خط‌آهن بسازیم و در صورت تأمین منابع مالی 600 کیلومتر خط‌آهن را ریل‌گذاری کنیم.

بنابراین گزارش در حال حاضر 10 هزار کیلومتر خط‌آهن در کشور در حال بهره‌برداری است و به همین میزان نیز در پیوست قانون، خط‌آهن در دست ساخت داریم.

‌از 10 هزار کیلومتر طرح ساخت راه‌آهن در کشور، ‌4 هزار و 700 کیلومتر خط‌آهن در حال ساخت است که بین 15 تا 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، 3 هزار و 500 کیلومتر راه‌آهن نیز در حال مطالعه و آماده‌سازی برای اجرا است.

1500 کیلومتر از طرح‌های پیوست قانون به تدریج برای بهره‌برداری تکمیل شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس ، تاریخ انتشار خبر 15 خرداد 1395، کدمطلب: 13950313000727 ،www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین