پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۳۹۶۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: درصد هستیم در شهرستان‌های کشورمان نسبت به توسعه جابجایی مسافران محلی و حومه‌ای اقدام کنیم تا از این طریق بتوانیم از شلوغی جاده‌ها بکاهیم و مسافران با وسیله ایمن و راه‌آهن جا به جا شوند.

شعار سال: میرحسن موسوی شامگاه پنجشنبه در آئین بهره‌برداری از قطار ریل باس که در شهرستان دورود برگزار شد، اظهار داشت: خدا را شاکریم که با توجه به اهدافی که در وزارت راه و شهرسازی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران در بحث ارتقای سطح کیفی و ایمنی خطوط راه‌آهن در کنار توسعه خطوط راه آهن تعریف شده، بحث ارتقای سطح کیفی خدمات به مسافران هم در بخش تأمین ناوگان مورد توجه قرار گرفته و در حال اجراست.

وی افزود: قطار ریل باس که با مبلغ قراردادی 30 میلیارد تومان خریداری شده توسط یکی از شرکت‌های داخلی و با همکاری یکی از شرکت‌های خارجی تولید شده، امروز در خدمت مردم شریف درود قرار خواهد گرفت که به مردم درود از این بابت تبریک می‌گوییم.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ما در سه ماهه اول سال 97 نسبت به سال گذشته 6.7 میلیون نفر مسافر بین شهری و حومه‌ای جابه‌جا کردیم که نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است؛ در بخش «حومه‌ای» 1.7 میلیون نفر بوده که نسبت به سال گذشته 12 درصد رشد داشته‌ایم و در بخش «بین‌شهری» نیز با پنج میلیون مسافر جا به جا شده، 15 درصد رشد داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: یکی از سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی، توسعه قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ایست که در این رابطه، دو گام مهم در سال‌های گذشته برداشته شده، گام نخست ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای زیرمجموعه راه‌آهن است که در قانون برنامه ششم به تصویب رسید.

موسوی خاطرنشان کرد: قرار بر این شده که یک شرکت اختصاصی زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ایجاد شود که به طور ویژه در بخش قطارهای حومه‌ای و محلی فعالیت کند که اساسنامه آن را تهیه کردیم و به دولت ارسال کردیم تا در دستور کار قرار بگیرد امیدواریم این اساسنامه زودتر تصویب و شرکت هم هر چه سریعتر ایجاد شود و با اختصاص اعتبارات لازم شاهد توسعه قطارهای حومه‌ای و منطقه‌ای در کشور باشیم.

وی بیان کرد: دومین گامی که دولت برداشته، بخش خرید 450 دستگاه واگن ریل باس با حداکثر سرعت 160 کیلومتر است که تأمین مالی و خرید آن از کشور کره جنوبی انجام شده، توافقات لازم در این رابطه نیز صورت گرفته و بنا شده که با مشارکت یکی از شرکت‌ها و کارخانه‌های داخلی، قراردادش نهایی و ساخته شود و در اختیار ما قرار بگیرد.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: توسعه قطارهای حومه‌ای و محلی با هدف کاهش شلوغی جاده‌ها و سفری ایمن معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است و درصد هستیم که در شهرستان‌های کشورمان نسبت به توسعه جابجایی مسافران محلی و حومه‌ای اقدام کنیم تا از این طریق بتوانیم از شلوغی جاده‌ها بکاهیم و مسافران با وسیله ایمن و راه‌آهن جا به جا شوند.

وی افزود: در 58 کریدور، حدود شش و نیم میلیون تقاضای سفر در روز وجود دارد که عمده آنها توسط وسایل شخصی یا عمومی است که معمولاً بیشترین تصادفات هم در بخش سفرهای حومه‌ای اتفاق می‌افتد و مطالعاتی که ما انجام دادیم می‌تواند حداقل 10 درصد از این سفرها از طریق راه آهن و قطارهای حومه‌ای انجام شود یعنی روزانه 150 هزار نفر به این روش جابه‌جا شوند.

موسوی عنوان کرد: از این 58 کریدور، 10 کریدور ریلی و راه‌آهن داریم که با توسعه خطوط در کنار این خطوط ریلی و با تأمین ناوگان مناسب می‌توانیم حدود 370 هزار نفر مسافر روزانه در نقاط محلی و حومه‌ای جابجا کنیم.

وی تصریح کرد: در پنج کریدور بعد از 10 کریدور که قطار و ریل نداریم می‌توانیم 170 هزار نفر در روز جابه‌جا کنیم که در مجموع 510 هزار نفر مسافر را می‌توان جا‌به‌جا کرد.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: به محض ایجاد شرکت قطارهای حومه‌ای و تأمین اعتبارات، باید تا افق 1400 به سالانه 120 میلیون مسافر برسیم و در سال 1407 برنامه‌ریزی کردیم که روزانه 510 هزار مسافر یعنی سالانه 170 تا 180 میلیون مسافر در بخش حومه‌ای جا‌به‌جا کنیم.

وی بیان کرد: بازسازی 150 کیلومتر خطوط راه آهن کار بزرگی است که در اداره کل را‌ه آهن لرستان اتفاق افتاد کمااینکه سالیان سال راه آهن برنامه ریزی کرده بود که این پروژه را انجام دهد ولی به‌خاطر مخابرات و سختی‌هایی که داشت یا جرأت نمی‌شد یا منابع مالی نبود، انجام نگرفته بود ولی امروز به همت همکاران زحمتکش در اداره کل راه‌آهن لرستان و همکاران زحمتکش شرکت تراورس انجام شد.

موسوی گفت: در ارتباط با حقوق و مزایای کارکنان تراورس که سه ماه به تعویق افتاده، ضمن عذرخواهی از همه کارکنان عزیز لازم است به استحضار همه همکاران برسانم که ما به طور مرتب این موضوع را در سازمان برناه پیگیری می‌کنیم و در سازمان، تصمیمات لازم اتخاذ شده و قرار بر این شده که صددرصد بودجه مربوط به طرح های کارگری راه‌آهن در هر ماه پرداخت شود.

وی افزود: پیش نویس این موضوع آماده شده، این هفته در دفتر جهانگیری جلسه داشتیم که در آن جلسه موضوع نهایی شود که نشد و به این هفته موکول شد، امیدواریم در این جلسه تصمیمات لازم اتخاذ شود.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: با این تأخیری که سازمان برنامه و بودجه این پول را در اختیار راه آهن قرار می‌دهد همه حقوق کارکنان، مثل کارکنان همه دستگاه‌ها، آخر ماه پرداخت می‌شود امیدواریم سازمان برنامه این منابع را تأمین کند تا ما هم در اختیار کارکنان قرار دهیم.

وی تصریح کرد: پس از خرید ناوگان، به ترتیب این ناوگان و ریل باس وارد چرخه قطارهای حومه‌ای و راه‌آهن خواهد شد و در آینده یک قطار ریل باس به این منطقه اختصاص خواهیم داد که در روبروی حرکت این ریل باس که از شهرستان درود به اندیمشک حرکت خواهد کرد، از شهرستان اندیمشک هم به درود سفر کند.

موسوی بیان کرد: در دورود با توجه به امکاناتی که برای تعمیر و نگه داری ناوگان باری و مسافری وجود دارد راه‌آهن کمک کند تا واگن‌ها در شهرستان دورود تعمیر شود تا از این طریق هم شاهد اشتغال بیشتر در این شهرستان باشیم.

وی گفت: پرداختی‌های ما به پیمانکار به تأخیر افتاده و تأمین اجتماعی به این دلیل که پولش تأمین نشده از مهر نمودن دفترچه‌های همکاران ما خودداری می‌کند و با توجه به اینکه در قانون تأمین اجتماعی این تدبیر پیش بینی شده، مکلف است چه پول پرداخت شود چه نشود بر اساس لیستی که ارسال شده، دفترچه های ما را در تراورس ممهور به مهر کند.

معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: طبیعی است اگر ما تأخیری در پرداخت داشته باشیم مطابق قانون هم پول و هم جریمه‌ها باید به تأمین اجتماعی پرداخت شود، بنابراین تأمین اجتماعی نباید از مهر کردن دفترچه‌‌های همکاران ما خودداری کند، چون به هر حال پول پرداخت می‌شود ولی آن یک ماهی که دفترچه‌ها مهر نشده چطور جبران می‌شود که مسئولان استان در این رابطه باید پیگیری لازم را داشته باشند.

سایت شعار سال، با تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 7 تیر 97، کد مطلب: 1763026، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۸
0
0
هم صنعت ریلی درون شهری و هم برون شهری رو باید گسترش بدیم تا مردم در اسایش بتونن حمل و نقل سریع و راحتی داشته باشن
س.د76
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین